Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-03-31, 17:53

Pod czas stania autem na zjeździe, podjeździe pod kątem po przełączeniu na P odpuszczeniu hamulca i ponownym wrzuceniu jakiegokolwiek biegu zauważalne jest że ciężej wchodzi bieg, tak jak by działało coś na zasadzie antireversal? Czy to coś związane jest z konwerterem że już siada?

Dodam też że w innych exach jest to mniej zauważalne, a może też tak macie?

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-03-31, 18:18

Jeżeli w takiej sutuacji musisz włożyć więcej siły na pokonanie oporu drążka zmiany biegów, to jest to zupełnie normalna sytuacja.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
mario86
Posty: 55
Rejestracja: 2012-10-11, 20:49
Lokalizacja: OGL, KTA
Model Explorera: był a teraz szukam

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-03-31, 22:58

W moim Exie jest tak samo, stojąc na podjeździe muszę użyć więcej siły ;-)
Mariusz - 697-681-908

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-03-31, 23:15

Jeżeli o to Marcinowi chodzi to jest to naprężenie na zapadkę od "P" i dla tego ciężko przełączyć.
I po to właśnie jest przydatny sprawny ręczny żeby tej zapadki nie nadwyrężać i całego mechanizmu/linki jak zaistnieje na podjeździe potrzeba że kierownik musi wysiadać i nie może trzymać autka na głównym hamulcu.

No chyba że miał na myśli nie samo wrzucenie biegu wajchą tylko to że trudniej załapuje, z opóźnieniem albo przy wyższych obrotach. Może za niski poziom i na wzdłóżnych przechyłach odpływa olej ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 00:33

Jacek dobrze gada,to normalne że na wzniesieniu/pochyleniu wajchę trzeba "wyszarpnąć" z "P",po zaciągnięciu ręcznego hamulca u mnie jest trochę lżej,ale tylko trochę,powodem jest ręczny który działa "mizernie" chociaż wszystko jest nowe i sto razy regulowane :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 00:54

To ciut źle opisał - po co tam jakieś anty coś tam coś tam, i o konwerterze.
Po prostu zwykłe naprężenie na zapadkę - normalne chociaż nie pożądane.

Tak jak w manualu na poziomym wyrzuci się z biegu, a na wzniesieniu/spadku jest ciężej przez naprężenie.

Ech Marcin - jak świeżak z ASB ;-) :-P

A ręczny różnie działa - więc jak jest w stanie na górce autko utrzymać to warto go zaciągnąć i na "N" jak już nie będzie się staczał tylko stanie to wtedy wrzucić na "P"
Ostatnio zmieniony 2013-04-01, 01:18 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 11:35

To ciut źle opisał - po co tam jakieś anty coś tam coś tam, i o konwerterze.
Po prostu zwykłe naprężenie na zapadkę - normalne chociaż nie pożądane.

Tak jak w manualu na poziomym wyrzuci się z biegu, a na wzniesieniu/spadku jest ciężej przez naprężenie.

Ech Marcin - jak świeżak z ASB ;-) :-P

A ręczny różnie działa - więc jak jest w stanie na górce autko utrzymać to warto go zaciągnąć i na "N" jak już nie będzie się staczał tylko stanie to wtedy wrzucić na "P"
No o skrzynkach zbytnio sie nie uczyłem:) dla tego takie hipotezy snuję. Naprężenia są istotną rzeczą w takich sytuacjach, bardziej chodzi o potencjalne uszkodzenia związane z tym. Może w nie których exach wyciera się jakoś ta zapadka od P i dla tego sytuacja się lżej odbywa.

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 11:56

Jacek dobrze gada,to normalne że na wzniesieniu/pochyleniu wajchę trzeba "wyszarpnąć" z "P",po zaciągnięciu ręcznego hamulca u mnie jest trochę lżej,ale tylko trochę,powodem jest ręczny który działa "mizernie" chociaż wszystko jest nowe i sto razy regulowane :grin:
Karol mam ten sam problem,założyłem nowe tarczobębny,nowe szczęki a hamulec postojowy nadal jest do bani :-/ Co jest z tym nie tak?Jak jechać na przegląd kurcze jak nie ma tego hamulca :-?

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 14:53

wydaje mi się że w moim przypadku to wina szczęk,są po prostu gównianej jakości :-)
tel. 606414212

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 15:55

resko, nie wystarczy wymienić trzeba porządnie oczyścić i nasmarować i założe sie że to była raczej fuszerka ;-) :-D rozbierz hamulec ręcznego na drobiazgi ściągnij linke ręcznego i wyciągnij dźwignie na którą jest założona ona jest w kształcie nożyczek rozbierz to oczyść i nasmarój łączenie smarem miedzianym najlepiej ;-) złóż wszystko do kupy i ręczny napewno wróci :-)

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Diagnoza szkrzyni? blokowanie się

2013-04-01, 19:02

Kojote no fakt nie czyściłem tego ustrojstwa w kształcie nożyczek,wiesz reszta jest nowa bęben,szczęki.Kurcze ale zrobili gówniane rozwiązanie :-?

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”