Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

i znów problem:(((

2008-10-18, 19:06

No kiedyś mnie szlag trafi po prostu :mad:

Zacznę od tego, że miałem problem z przejściem 2 na 3. Przy średnio dynamicznej jeździe, ASB działała idealnie, ale przy wyjątkowo lajtowej jeździe obroty wchodziły na prawie 4 tysiące. Przy okazji wsteczny wchodził chyba po 5-10 sekundach po przerzuceniu wajchy.
Diagnoza: źle wyregulowana taśma hamulcowa. Dokręciłem, biegi idealnie, wsteczny natychmiast i..... wcięło "1" :-? :-/ :shock: :-x
po wbiciu "D" rusza dopiero z "2". Sprawdzałem - jak wybiorę "1" na wybieraku, to słyszę, że wchodzi bieg, ale auto stoi. Mogę naciskać gaz do dechy (wolę nie) a auto stoi :((((

Ma ktoś pomysła???

PzDr
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002

chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-18, 19:19

za mocno skręcony pas od "2",spalone sprzęgło wysokich biegów.
żle wyregulowałeś skrzynię i się zjarała,jeżdziła na dwóch biegach na raz.

Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-18, 19:22

Tak zrobłlem raptem 20 km:((
To jedyna diagnoza, a jak poluzuję znów??

FUCK:((((
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002


chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-18, 19:31

pierwszy objaw za mocno naciągniętego pasa od "2" to po zatrzymaniu się i ponownym delikatnym ruszeniu auto rusza z dwójki a jak się mocno depnie do wskakuje dopiero jedynka.

brak wstecznego to jednoznacznie spalone sprzęgło wysokich biegów,ewentualnie pas od wstecznego lub jego siłownik.przy spalonym sprzęgle ślizga się też "3"

Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-18, 20:28

Aktualnie tera mam tak:
Jest 2,3,4 (lookup też), wsteczny. Brak jedynki, nawet jak wbiję "1" właśnie wajchą.
Brak także ślizgania się miedzy "2" a "3". Rusza po prostu z "2"
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002

chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-18, 21:14

możesz popuścić pas dwójki może sie uda.zobacz też czy nie nawalił tłok siłownika od tego pasa.ze wstecznym jednak nic nie zrobisz.
jedyna szansa że na tłoku od pasa wstecznego pękł oring.jeżeli jest ok to albo taśma wstecznego(skrzynka do wyjęcia),planetarka wstecznego(skrzynka do wyjęcia) i jeżeli trójka się nie ślizga to sprzęgło wysokich biegów odpada.

sorki ,zle przeczytałem.piszesz że wsteczny masz więc tylko sprawa pasa od dwójki.
Ostatnio zmieniony 2008-10-18, 21:18 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-18, 21:22

Czyli jeżeli popuszczę pasa od "2" to może, wróci jedynka??

Obacze jutro...
3majcie kciuki.... Co prawda zima sie zbliża, etc....


PzDr

[ Dodano: 2008-10-19, 12:09 ]
No i qpa:(((

Chyba skrzynia powiedziała jednak bye...
Jest tak. "1" się pojawiła, ale ślizga się okrutnie. Na równym, ew lekko w dół idzie, ale nie ma siły podjechać nawet pod krawężnik (nie piłowałem, bo boję się że jeszcze coś padnie). Poza tym muł zrobił się też straszny, ledwo się rozpędza. Coś mi się wydaje, że bez wymiany skrzyni się nie obejdzie.....

ŻESZ MAĆ!!!!!
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002

Awatar użytkownika
mirekquad
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-11, 20:06
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-22, 23:07

witam. Jestem właśnie po wymianie skrzyni i zamierzam remontować tą co wyjąłem, lecz jak czytam to to jestem coraz bardziej przerażony. Czy jest jakaś zasada rególacji tej skrzyni tzn napięcia pasów itp. ach i czy mógłby ktoś wrzucić pdfa z fiszkami napewno byłyby pomocne. Nie mam doświadczenia z automatami dotąd rozbierałem tylko motory i manualne skrzynie i nie było tam takich duperel jak pasy hamulcowe zawory płytki etc. :lol:
EXPLOZJA - Siła spokoju!!

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-22, 23:15

Czy jest jakaś zasada rególacji tej skrzyni tzn napięcia pasów itp.
ogólniw jest tak jak z zaworami w polonezie, na słuch i wyczucie, bo nie zawze zgodnie z danymi :D
a najlepiej nie ruszać egulacji pasów i po remoncie składać do poprzednich ustawień, i dopiero jak będzie coś nie tak to regulować :P
Ostatnio zmieniony 2008-10-22, 23:16 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-23, 09:07

A jednak po totalnym remoncie to polecałbym ustawiać "po książkowemu", na słuch i na czuja to trzeba jak już jest padaka, że nic w niej dobrze nie działa ;)

mirekquad, człowieku dobry, czytaty ty po angielskiemu?

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-23, 16:51

ja ma wyregulowaną na czuja
to znaczy zauważyliśmy z moim mechanikiem że jak się przedobrzy z naciągnieciem pasów to to nie można autka przepnąć do tyłu więc naciągneliśmy je tak by auto swobodnie można było przepnąć do tyłu i okazało się że jest wszystko dobrze


Co do zostawienia ustawień w stanie nienaruszonym podczas remontu to się nie da

ja miałem jeden pas do wymiany więc te ustawienia były już do starego zużytego pasa

No i druga sprawa proponuje rozebrać skrzybnie w drobny mak
wymyć ją w benzynie no i co najważniejsze wymienić wszystkie uszczelki, pierścienie i dokładnie sprawdzić wszystkie kosze.

My się dopiero uczyliśmy na mojej i o zgrozo byśmy pomineli jeden kosz gdzie tarczki były kompletnie spalone,
tylko z czystej ciekawości i w celu wymycia rozebraliśmy ten kosz

Moja rada nie pomijać niczego, należy wszystko rozebrać


Haha pisze jak specjalista :evil: :evil:
a całą wiedze zdobyłem dzięki Danielowi
Ostatnio zmieniony 2008-10-23, 16:53 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

Wieści z frontu - cd

2008-10-26, 16:20

Walka z awtomatem trwa. Pojawiła się "1", która śliga się jak cholera, wrócił temat z późnym przełączaniem "2" na "3".... późno wchodzi wsteczny.....

Ja się zastrzelę :mad:
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-27, 07:34

Zamiast się zastrzelić, szykuj się na prawdziwy remont, albo na używkę; raczej jej się samo nie polepszy...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: zmagania ze skrzynią

2008-10-27, 17:10

chevidan, a podpowiedz jak mozesz :) Dodam, ze to 2 rozne skrzynie.
1. Czemu A4LD wywala olej odpowietrznikiem? Chłodnica nie jest zapchana.
2. Czemu A4LD wznosi obroty przy zmianie 2-3 oraz przy redukcji 3-2?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”