Strona 12 z 15
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 20:43
autor: karmel
Boris, dostałeś PMke ode mnie?
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 20:47
autor: Rad-T
Słowo klucz - dziura po rozruszniku
i klucz 19 do kręcenia kołem pasowym wału. I odkręcisz wszystkie śrubki.
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 20:51
autor: MirEx68
Radku, tam jest taki problem że rozrząd zblokowany i nie ma jak zakręcić wałem silnika,
przynajmniej tak zrozumiałem
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 22:27
autor: boris
Rozrząd dawcy zrobił dziurę w pokrywie:)
Rozrząd w moim aucie nie jest zablokowany znaczy że uszkodzony. Tylko chodzi mi o to jak przestawić wał żeby wszystkie cztery śruby odkręcić?
Tak będzie klarowniej
Czy nie uszkodzę nic kręcąc wałem?
PS ten uszczelniacz sobie jutro zamówię z midparts a złoże już z konwerterem
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 22:31
autor: RAFBOR
boris, odkręcasz po kolei, czyli jedna, później przekręcasz wałem i druga, później znów przekręcasz i trzecią.... itd
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 22:32
autor: MirEx68
Trzeba wyjąć rozrusznik i kręcić kołem zamachowym pociągając za zęby wieńca. Jak nic nie blokuje pod głowicą, to co ma się zepsuć?
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 22:38
autor: boris
to co ma się zepsuć?
nie wiem jakaś uszczelka
albo pompa do tej uszczelki
Jak złoże to auto do kupy to zejdę na zawał a wcześniej przepisze w testamencie temu co mi na forum najwięcej pomógł
Ex mi się śni po nocach jak Punto mojej żony
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 22:41
autor: MirEx68
Jak skrzynia jeszcze skręcona z silnikiem, to nic się nie stanie pompą.
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 22:48
autor: boris
Jaki jest objaw uszkodzenia pompy?
Bo tak generalnie po moich dwu miesięcznych przygodach z naprawą skrzyni
mam jedną którą podejrzewam że jest sprawna choć zdjąłem bez konwertera a Radek mnie wystraszył że uszkodziłem uszczelkę i pompę
drugą w kawałkach
i trzecią w SportTracu i tak jak to powoli podliczam to bym nową kupił
może przełożę pompę od którejś skrzyni zanim zamontuje ?
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 23:00
autor: Hubi
boris, przeczytaj to - może to troszkę naświetli. Co prawda inna skrzynia, ale metoda ta sama
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=5003
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 23:01
autor: MirEx68
Wysyłam PW
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-23, 23:10
autor: boris
Wysyłam PW
- odebrałem
HUBI: punkt 7 - jak zapytałem mojego mechanika czy zdejmując skrzynie oznaczył położenie tylnego wału powiedział że to nie ma znaczenia, choć ja jak wymieniałem krzyżaki zaznaczyłem lakierem do paznokci, powiedział że to się tyczy wyjmowania z wieloklinu ?
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-24, 08:31
autor: Hubi
z tym zaznaczeniem wału to rzeczywiście nie ma znaczenia. Powiedzmy, że tamto było pisane kilka kilogramów wiedzy temu
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-26, 09:12
autor: boris
Witam, ponownie po wielu bojach pełnych krwi potu i łez udało się założyć ASB, ciekawi mnie taka sprawa skrzynie nie są opisane i w żaden w sumie sposób nie wiadomo co to jest jednak na boku skrzyni są takie kółka z jakby datownikiem moja ma koło napisu 750 Nm na przykład 4/12 kropek a pośrodku wybite 01, zaś na skrzyni od exa którą kupiłem jest 7/12 kropek i 05 czy to oznacza że skrzynia pochodzi z 2005 r? bo taka dziwnie nowa mi się wydaje. I czy po tym numerze można wywnioskować jaki to typ?
Re: 5R55E - odbudowa - rebuild
: 2013-09-26, 18:02
autor: MirEx68
Bardziej po wnętrznościach albo po blaszce przykręconej do skrzyni, której raczej zawsze nie ma.