Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
stiopen
Posty: 163
Rejestracja: 2008-11-15, 19:27
Lokalizacja: Ciermięcice

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-17, 08:48

deeppl,
1.Po górach i terenie niejezdzi sie na D
2.a jak juz jezdzisz to trzeba by extra chodnice na ASB-szybciej chłodi no i wiecej olejum jest ;-)
Cadillac Eldorado 1976
Iveco 2007
Bmw L6 635 CSI Automat 1987
Jaguar 1996
EXII OHV 1996
EXI Mertz 1994

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-17, 16:34

a wymieniłeś zamki na koszu ( uszczelnienie ) wydaje mi sie że gubił ciśnienie i sie ślizgało :-P

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-17, 17:31

Tak wszystko było nowe z uszczelnień.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-17, 17:58

tak czy siak wygląda mi to na ciśnienie a raczej jego brak ;-) :-)

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-17, 22:24

Tak jak pisali wcześniej to na D się nie jeździ w terenie. Skrzynia dostaje mocno po dupsku. Jeśli robisz to na wymuszonej 1 lub 2 jest zapięty dodatkowy kosz gdzie obciążenie jest mniejsze.
Musisz kupić zestaw uszczelnień tarczki przekładki na forward i do dzieła :)
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 02:43

Dzięki za pocieszenie. Już mi lżej na duszy. Właśnie skończyłem montować skrzynie. jak dobrze pójdzie to jutro będzie test. Wymieniłem zawartość kosza forward i płytę sterującą z innej skrzyni, tak dla testu. Oczywiście ją przygotowałem przed montażem. Jedyna różnica to oznaczenie: Moja była 95GT-AGR a nowa jest P95GT-AGR.
Nie da się jakoś wzmocnić tego kosza? Widziałem w USA zestawy heavy duty do tej skrzyni z dożywotnią grawrancją na friction, jest to coś warte?

Jaka jest różnica jak jadę na 1 lub 2 w porównaniu z D? Przy prędkości do 20-25km?

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 08:11

Mam nadzieję że zawartość kosza to też uszczelki w nim czyli rozebrałeś tłok etc. bo jak nie to wyrywasz jeszcze raz.
Oznaczenia płyty nie maja właściwie żadnego znaczenia wszystkie są kompatybilne.
Kosza nie da rady wzmocnić ale za to da radę poprawić ciśnienie robocze znajdziesz więcej info w dziale
SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB » 5R55E - odbudowa - rebuild jakaś 13 strona
Jak łoisz po szutrach i prędkość jest większa niż 25km/h to wiadomo D
ale podjazdy kałuże trudny teren to pozycja 1 2. Różnica jest taka że w tych pozycjach jest jeszcze zapięty kosz direct więc robią robotę dwa kosze a nie jeden.
Co do zestawu hevy ja nie stosowałem u nas tego nie ma ale tak czy inaczej to ciśnienie oleju i uszczelnienia robi robotę a nie tarczki przekładki.
Ostatnio zmieniony 2015-03-18, 08:16 przez albricht, łącznie zmieniany 1 raz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 09:04

no może nie 13 strona, ale byłeś blisko :)

tutaj jeden z fixów:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 625#153625

tu opisany cały zestaw upgradu
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 887#153887

a tu wcześniejsze w treści odbudowy skrzyni - opis zmian na płycie sterującej:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 290#153290
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 19:51

Dzięki za wytłumaczenie działania/używania skrzyni i linki do fixów.

Kosz oczywiście odbudowany kompletnie uszczelnienie + tarczki/przekładki.

Tylko czy można te fixy wykonać własnoręcznie czy trzeba coś kupić? Czy jak zatkam tylko tą dziurę w płycie i przewiercę płytę i zrobię to zwężenie to coś da?

Generalnie dziś uruchomiłem auto i jest lipa. Pierwsze wrażenie było bardzo dobre, jeszcze na kanale wrzucam D puszczam hamulec rusza, R rusza myślę sukces. Euforia nie trwała długo bo przy próbie wyjazdu z garażu na R jedzie ale jak dodaje gazu to tak jakby obroty uciekają do góry a predkość nie wzrasta prawie. Wcześniej było wyraźnie czuć że jak dodaje się gazu to jakby spina napęd na 100% i jedzie. Wytoczyłem się z garażu, pomachałem wajchą i pomiar oleju. Musiałem dolać ze 1,5-2 litry i jakby lepiej. Jazda próbna była dosyć dziwna skrzynia zmieniała jak chciała ślizgała itp. Delikatnie do domu a tu zaczęło jej się poprawiać wszystko było niby dobrze tylko jakby brakowało 2 biegu (ciągnie do końca obrotomierza i zapina 3 po jedynce). Przejechałem tak kawałek żeby sprawdzić o co chodzi i zaczęła migać kontrolka. Skrzyni się pogorszyło na D po N niema napędu, na 2 jedzie ok, na 1 jedzie tak samo jak wrócę na D to jest tak samo jak na 1 i 2 czyli nie zmienia. Wtedy na każdym z przełożeń mam odcinkę na ok 80-85km/h.

Czy 1 i 2 powinno jechać jednakowo chyba nie??

Problem też z wstecznym, raz jet raz niema na D rusza 1/10 przypadków (z 1i2 jedzie ok).
Ogólnie lipa tylko się narobiłem i tyle. A dziwiłem się gościowi co takiego przewalił na bok i rozsprzedał na graty.

Podłączyłem kompa i takie mam błędy:
P0756 shift solenoid B performance/Stuck Off

P1000 OBD System Readiness Test Not Complete

P1701 Reverse Engagement Error

Zawory wszystkie oprócz EPC dałem z innej skrzyni (ze spalonym pasem), konwerter też inny poszedł.
Ale się napisałem. Wszystkie wskazówki mile widziane. Potrzebuję EXa bo mam już dość składania wózka i upychania w coupe. Pomóżcie.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 20:09

To napiszę tak.
Szykuj dudki na komplet do odbudowy skrzyni i będziesz musiał jeszcze po upychać ten wózek do coupe :D
Zaczynając od mechanicznego uszkodzenia kosza forward jeśli jest w porządku to gdzieś spieprza po drodze ciśnienie.
Wsteczny dostał po dupie kosz direct mógł też polecieć jednokerunek. Trochę by jeszcze wymieniać
Ja to bym wyją i zrobił komplet.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 20:18

Nie dobrze. Myślałem że może to tylko ten solenoid B trzeba wymienić

Powiedz jeszcze jaka jest różnica między 1 i 2 wymuszoną. Czy prędkość maksymalna na tych biegach jest taka sama?

Jakie są max i min prędkości poszczególnych biegów?

Aż dodałem zdjęcie profilowe ;)
Ostatnio zmieniony 2015-03-18, 20:26 przez deeppl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-18, 20:57

No to dopiszę tylko tyle: tak jak albricht napisał. Chyba że sam rozbierzesz i złożysz jeszcze ze cztery razy oraz powymieniasz trochę części i może będzie OK.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-19, 10:04

Mam manometr do ciśnienia oleju czy on pomoże mi w diagnozie usterki? Jest szansa żeby zmienić zawory na płycie sterującej? Mogę wsadzić EPC czerwony jak był zielony na próbę czy to nie jego wina na pewno? Jakie są prędkości max na 1 i 2? Jakie powinny być różnice na tych biegach bo kiedyś wydaje mi się że było inaczej a teraz jest jednakowo. Na tych biegach skrzynia działa normalnie. Teraz jak sprawdziłem po nocy to auto rusza na R i D normalnie ale po przejechaniu ok 20-30m na R trace napęd i na R i na D. Na 1 i 2 jedzie ok.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-19, 11:31

Podmiana elektrozaworów nic nie da. Skrzynia do zdjęcia i powtórnego dokładnego przeglądu. Ewidentnie jest uszkodzenie (nieszczelność).
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Skrzynia długo myśli na D

2015-03-19, 12:15

Na koszu forward lub gdzieś po drodze do niego?

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”