Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Kick down EX III

2015-04-06, 23:21

Witam Panowie mam pytanie w związku z kick downem i OD w moim samochodzie .Szukałem na forum , ale znalazłem wiele informacji na temat II i moje pytanie brzmi czy w III też mechanizm kick downa jest na linkę czy działa na jakiejś innej zasadzie i jak go wyregulować ponieważ u mnie przy wciśnięciu mocno gazu wzrastają mocno obroty skrzynia redukuje , ale odbywa się to w nieprzyjemny sposób , czuć mocne szarpnięcie.
Druga część dotyczy OD , gdzie u mnie na desce ma być kontrolka od tego mechanizmu bo nic nie świeci , chociaż OD działa bo po wciśnięciu przycisku skrzynia wyłącza nadbieg , ale żadna kontrolka nie świeci i czy może być to spalona żarówka w desce czy awaria może być poważniejsza

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 07:53

Może to być spalona żaróweczka. Kick-down działa elektronicznie i nie jest sterowany żadną linką. Jeżeli jest szarpnięcie, to jest to objaw niepożądany.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 08:32

Szukałem na forum , ale znalazłem wiele informacji na temat II i moje pytanie brzmi czy w III też mechanizm kick downa jest na linkę
Mirek kolega znalazł pewnie info, że w jedynkach jest na lince i to powiązał - ale od II gen. jest elektroniczne.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 08:57

Mirek kolega znalazł pewnie info, że w jedynkach jest na lince
Tak, wiem że takie info znalazł. Można wybaczyć szukał. Jest jeszcze mało wprawionym szukaczem i takie wyniki wychodzą ;-) .
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 11:30

Może to być spalona żaróweczka.
...albo wyciągnięta.
Sprawdzałeś kickdown przy zakupie? Kontrolka OD mogła już sygnalizować jakiś problem. Dobrze by było podpiąć kompa.
Nareszcie jest EXIII:)

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 14:01

A może te szarpnięcie jest spowodowane jak napisał mocnym wciśnięciem gazu, wzrastają obroty (max) jest wtedy redukcja np. o dwa biegi i wtedy jest tzw. kopnięcie. Silnik ma wysokie obroty i wrzuci drugi bieg, może to być normalne.
Automat jak będzie traktowany do sportowej jazdy to nie będzie zmieniał biegów płynnie i delikatnie.
Cola sprecyzuj. Może ostro deptasz w gaz ;-)

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 20:54

dzięki za podpowiedzi oczywiście szarpnięcie miało miejsce przy wciśnięciu mocno gazu i była to najprawdopodobniej mocna redukcja w dół i stało się to przy dużej prędkości , próbowałem skrzynie , przy delikatniejszym wciśnięciu szarpnięcia nie ma , co do kontrolki to oprócz OD nie świeci mi kontrolka też druga koło niej od silnika , więc może to jakaś wtyczka odłączona specjalnie lub nie , w związku z tym pytanie czy łatwo wyjąć zegary aby to zdiagnozować. Kontrolki udało mi się namierzyć dzisiaj dzięki koledze z Chyrzyny , było małe spotkanie

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Kick down EX III

2015-04-07, 21:04

było małe spotkanie
[smilie=drinkingcheers.gif]

Sorry, taki malutki kasztanik :whistle:

Ps. W zakresie porównania Exów zbyt wiele pomóc nie mogłem, bo pomimo tylko trzyletniej różnicy wieku, różnice w komorze silnika są znaczące...
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Kick down EX III

2015-04-09, 21:18

Rozebrałem dzisiaj deskę i wyciągnąłem licznik i okazało się że u mnie w aucie można wymienić tylko żarówki podświetlenia natomiast żaróweczki kontrolek wlutowane są w całość płytki licznika . Po delikatnym rozebraniu układu okazało się że ktoś już tu był i oczywiście wylutował diodę o OD i CHECK . jutro spróbuję wlutować i pewnie okaże się że świecą obydwie w czasie pracy silnika bo ktoś włożył trochę pracy aby je dezaktywować .
Jestem ciekaw :shock:

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Kick down EX III

2015-04-09, 22:07

Cola - organizuj od razu diagnostykę komputerową ... ;)
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Kick down EX III

2015-04-09, 22:15

Przekonany jestem na 90 procent że będzie to potrzebne , choć w czasie jazdy nic na to nie wskazuje , ale przynajmniej będę wiedział na czym stoję

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: Kick down EX III

2015-04-09, 23:48

Wypadało by też `pogadać` z poprzednim właścicielem...
Nareszcie jest EXIII:)

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Kick down EX III

2015-04-10, 14:49

ręce i nogi opadają, cizes co za wieśniaki, nie liczą sięz niczym byle tylko sprzedać złomka i zarobić 5 tysięcy na czysto

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Kick down EX III

2015-04-10, 20:59

wstawiłem dzisiaj te diody i złożyłem deskę , oczywiście kontrolki po zapaleniu świeciły . Check cały czas a OD migał z dużą częstotliwoscią . Z powodu braku dostępu dzisiaj do diagnostyki odłączyłem klemy od akumulatora na pół godziny i po podłączeniu i zapaleniu Check gaśnie ale OD cały czas miga z dużą częstotliwością , więc jutro spróbuje zdiagnozować błędy i będę pytał dalej. jutro też trochę pojeżdżę i zobaczę czy nie zaświeci Check bo dioda była też przecież wylutowana :-(

Awatar użytkownika
Cola
Posty: 95
Rejestracja: 2015-03-08, 21:11
Lokalizacja: Radymno
Model Explorera: EXPLORER III

Re: Kick down EX III

2015-04-11, 22:19

Witam dzisiaj byłem u mechanika który próbował zdiagnozować moje błędy i wyskoczył mu jeden błąd skrzyni . P1804 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Circuit Failure. Po tłumaczeniu wychodzi mi jakaś awaria obwodu co to może wskazywać
W silniku był komunikat o takiej treści RETIEVE CONTINUOUS DTS i druga tresc KOEO ON-DEMAND SELF TEST nie wiem czy dobrze mechanik odpisał mi treśc z komputera . Proszę o podpowiedzi Dodam iż dzisiaj jeździłem i kontrolka OD cały czas po zapaleniu mrugała , check zaświecił się po około 20 km jazdy

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”