Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2016-02-17, 03:29

Witam serdecznie. Zaciekawił mnie ostatnio czujnik TR. Mianowicie jakiś rok temu raz autko mi nie wbiło biegu wstecznego, wbił z opóźnieniem ze 3sek i zamrugało OD i zaraz zgasło. Wróciłem do domu podłączyłem komputer i błąd który się wyświetlił to błąd czujnika TR. Poczytałem, że ten czujnik odpowiada tylko za to by nie odpalić silnika na D. Trochę mnie to zdziwiło, lecz ostatnim razem jak wbiłem D i też zamrugała OD i zgasło, musiałem chwilę poczekać na zapięcie biegu, oraz znowu wywaliło błąd czujnika czujnika TR . Przeczyściłem kostki i jest ok. Ale co ten czujnik ma do zapięcia biegów? Sądziłem że za to odpowiedzialny jest EPC.

Błąd TR
I takie o to mi możliwe przyczyny tego błędu wyrzuciło :

- Nieprawidłowa regulacja cięgna, bądź czujnika TR
- Przerwa w obwodzie TR na masę
- Przerwa w obwodzie sygnału TR

Ale kuśka co ma czujnik TR do zapięcia biegu ?


Druga sprawa to że jak temp powietrza spadnie poniżej 0st celsjusza i auto jest zimne to dłuższą chwilę trzeba poczekać na zapięcie biegu. Jak jest ciepły wszystko działa błyskawicznie. Nigdy nie mogłem złapać tego kodu błędu, ale dzisiaj mi się udało :D Podpiąłem go od razu po tym dłuższym zapięciu. W kodach tymczasowych zauważyłem kod P0756 :

===OBDII DTC P0756-P===
Kod: P0756 - Wydajność zaworu elektromagnetycznego zmiany biegów B lub zawór zablokowany wyłączony

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Dzialanie SSB lub SSPCB lub zablokowany wylaczony

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna

Możliwe przyczyny:

SSB

SSPCB

Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

Co to ten SSB i SSPCB ? Rozumiem, że to któryś z elektrozaworów. Ale który to z nich ?

Rozumiem, że to jest taki zwykły solenoid taki jak ten :

http://www.ebay.com/itm/4R44E-4R55E-5R5 ... Qg&vxp=mtr

Posiadam takowy, tylko by trzeba było założyć nowe oringi. Dostanę takie u nas ?

Pozdrawiam ;) Magiczna ta elektronika...
Ostatnio zmieniony 2016-02-21, 17:36 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Czujnik TR i błąd P0756

2016-02-21, 17:35

Ze skrzyni dawcy wyjąłem wszystkie elektrozawory w celu wyczyszczenia, posprawdzania. Wszystkie wyglądają Ok. Opory w normie. Skrzynia miała 120 tys km. Jutro kupuję nowe oringi na zawory. W tygodniu ściągam elektrozawory z mojej skrzyni w Exsie. Warto wszystkie wyjmować do wyczyszczenia i wymiany oringów ? Mam problem w mojej z zaworem SSB.
Już wiem który to jest ten SSB. Trzeci od lewej.


Czy on bierze udział w załączaniu D ?


Od razu wyjmę też EPC. Ten wyjęty z dawcy wygląda całkiem ok, ale ma przygniecioną siateczkę w jednym miejscu, i jakby lekkie przypiłowanie. Opór 3.8OHM. Wyczyściłem go dokładnie i posprawdzałem czy cyka i cyka ;) Podmienię zobaczę jak będzie działać. Był dość brudny, bo olej w skrzyni dawcy czarny. Niby się ślizgała. Sporo opiłków przy magnezie.

Jakie powinno być ciśnienie na EPC ? Podłączyłem komputer i posprawdzałem ciśnienia i na D nigdy poniżej 200kPa nie spada, chyba że się gaz puści. Logi ciśnienia względem obrotów i momentu na skrzyni:
jazda.zip
(119.79 KiB) Pobrany 415 razy
Zdjęcia elektrozaworów:
P1080954 (Kopiowanie).JPG
P1080954 (Kopiowanie).JPG (59.7 KiB) Przejrzano 14317 razy
P1080955 (Kopiowanie).JPG
P1080955 (Kopiowanie).JPG (80.89 KiB) Przejrzano 14317 razy
P1080956 (Kopiowanie).JPG
P1080956 (Kopiowanie).JPG (77.7 KiB) Przejrzano 14317 razy
P1080957 (Kopiowanie).JPG
P1080957 (Kopiowanie).JPG (73.57 KiB) Przejrzano 14317 razy
P1080958 (Kopiowanie).JPG
P1080958 (Kopiowanie).JPG (77.93 KiB) Przejrzano 14317 razy
P1080959 (Kopiowanie).JPG
P1080959 (Kopiowanie).JPG (74.87 KiB) Przejrzano 14317 razy
P1080960 (Kopiowanie).JPG
P1080960 (Kopiowanie).JPG (76.78 KiB) Przejrzano 14317 razy
Dziwnie złożony jest TCC. Rusza się wewnątrz. Tak powinno być ? Nagrałem jak on chodzi. I te urazy na EPC.

https://youtu.be/BVX-L613TOg

Co o tym wszystkim myślicie ?

Skrzynia teraz potrafi pomyśleć zanim D zapnie nawet jak jest powyżej 0 ;) Zauważyłem że jak jej się zdarzy pomyśleć na D to wtedy pierwsza zmiana z 2 na 3 jest z poślizgiem ( albo z 1 na 2 dokładnie nie zanotowałem) . Później wszystko jest super. Bywa też, że twardziej zapnie ostatni bieg. Ne wiem czy to już nie jest zapięcie lock up.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2016-02-21, 18:07

Oporność posprawdzałeś na zimnych elektrozaworach, napisz jak wyglądają oporności elektrozaworów w wyższych temperaturach 40*C=, 60*C=, 80*C=, dopiero wtedy można coś więcej powiedzieć o sprawności przede wszystkim elektrozaworu EPC. Jeżeli w dawcy olej był upalony, (ciemny) bardzo mocno zastanawiał bym się nad zamontowaniem elektrozaworu z takiej skrzyni. Szczególnie EPC zaleca się wymieniać co około 100kkm
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2016-02-21, 18:13

Mój ma 300 tys i chyba nie był nigdy wymieniany :D Na zimno plasują się tak : EPC 3.8, SSB 27, SSD 27, TCC 10, SSC 26.2 , SSA 26. Podgrzeje je w oleju i dam znać co i jak.
Temperatury mniej więcej. Opory pomierzone. Po kolei
Pokojowa
40
60
80

EPC
20 3,8
40 4
60 4,2
80 4,5

SSB
20 27
40 29
60 30,2
80 32

SSD
20 27
40 28,3
60 20,1
80 31,6

TCC
20 10
40 10
60 10,9
80 11,3

SSC
20 26,2
40 27,8
60 29,7
80 31,2

SSA
20 26
40 27,6
60 29,3
80 30,7

Jakie powinno być ciśnienie oleju na D na EPC ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

scyzor31
Posty: 22
Rejestracja: 2017-04-13, 20:10
Lokalizacja: Sochaczew
Model Explorera: 4.0 XLT

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-24, 17:52

Witam kolego Kamyk i mam pytanie o ten czujnik TR, gdzie on jest umiejscowiony bo mam ten sam problem ze wstecznym tez nie załacza i w FORscanie wyświetla to samo co tobie.

scyzor31
Posty: 22
Rejestracja: 2017-04-13, 20:10
Lokalizacja: Sochaczew
Model Explorera: 4.0 XLT

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-24, 18:06

A i druga sprawa, chodzi o elektrozawory. Otóż właśnie jestem po małym remoncie skrzyni (w którym niestety nie ruszałem elektrozaworów,przed remontem żadne błędy skrzyni się nie wyświetlały) no i skrzynia nie zmienia biegów ( wymuszone 1 i 2 są) po przeskanowaniu FORscan-em wyświetliły mi się takie kody błędów

Kod: P0732 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.

wybór nieodpowiedniego biegu

Przerwa w obwodzie.

Zwarcie

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Możliwe przyczyny:

zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)

Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.

Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

===END PCM DTC P0732===

===PCM DTC P0733===
Kod: P0733 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.

Przerwa lub zwarcie w obwodach zaworów elektromagnetycznychwybierania przełożeń.

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego (zaworów) wybieraniaprzełożeń.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.

===END PCM DTC P0733===

===PCM DTC P0734===
Kod: P0734 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.

wybór nieodpowiedniego biegu

Przerwa w obwodzie.

Zwarcie

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Możliwe przyczyny:

zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)

Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.

Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

===END PCM DTC P0734===

===PCM DTC P0735===
Kod: P0735 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #5 przekładni.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Nieprawidłowe przełożenie biegu #5 przekładni.

wybór nieodpowiedniego biegu

Przerwa w obwodzie.

Zwarcie

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Możliwe przyczyny:

zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)

Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.

Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

===END PCM DTC P0735===

===PCM DTC P1701===
Kod: P1701 - Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.

Nieprawidłowa regulacja cięgna lub czujnika TR.

Przerwa w obwodzie sygnału TR na masę.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa w obwodzie sygnału TR.

Wygląda to tak jakby cały blok elektrozaworów był uwalony, możliwe to jest? Czy raczej coś nie łączy we wtyczkach?

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-24, 21:02

Wygląda jak by nie było prądu na skrzyni. Zobacz połączenia elektryczne
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-24, 22:18

TR to będzie pozycjoner na skrzyni. Błąd ten wyskoczy jak kilka razy pomajtasz wajchą a bieg nie wejdzie. Kto Ci robił remont ? U mnie okazał się padnięty EPC ;) Przy okazji poszedł zestawik do płyty sterującej i nowa uszczelka jej.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-24, 23:05

Po pierwsze który rok Exa a później gdybania. Może być brak ciśnienia i wyjdą takie same błędy ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

scyzor31
Posty: 22
Rejestracja: 2017-04-13, 20:10
Lokalizacja: Sochaczew
Model Explorera: 4.0 XLT

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-25, 09:12

Sam robiłem, bardzo pomocny był manual kolegi Rad-T (nie chciałem oddawać go w ręce pseudomechaników którzy od razu po tym jak powiedziałem im objawy to oczywiście mówili że skrzynia złom i remont to ponad 5 tysi a okazało się że bebechy są w idealnym stanie) Explorer jest z 97, nie ruszałem elektrozaworów bo przed rozebraniem skrzyni nie wyskoczyły żadne błędy.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-26, 00:25

To bankowo EPC do wymiany. Wszystko możliwe że Jednokierunek OD też trzeba wymienić, dobrze by zrobił zestawik do płyty sterującej jeżeli nie jest zamontowany. Naprawa jeszcze kilkunastu skrzyń i będą efekty za pierwszym podejściem ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

scyzor31
Posty: 22
Rejestracja: 2017-04-13, 20:10
Lokalizacja: Sochaczew
Model Explorera: 4.0 XLT

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-26, 10:21

Obydwa jednokierunki sprawdzane i działały jak należy.Mam nadzieję że aż tylu nie będę musiał naprawiać :-)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-26, 13:14

W rękach jednokierunek zazwyczaj fajnie trzyma. Po zamontowaniu do skrzyni i poddaniu obciążeniu lubi puszczać.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

scyzor31
Posty: 22
Rejestracja: 2017-04-13, 20:10
Lokalizacja: Sochaczew
Model Explorera: 4.0 XLT

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-26, 14:01

A dostanie się u na s te elektrozawory?Czy trzeba zamawiać za wielką wodą?

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Czujnik TR i błąd P0756. Skrzynia długo myśli zanim zapnie D (czasami)

2018-02-26, 19:12

Firma midparts tel 604177071 Nowogród Bobrzański powinni mieć. Ja ciągnę z za wody.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”