Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
adnotati
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-17, 14:51
Lokalizacja: Biłgoraj
Model Explorera: 1998r 4.0

5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 17:28

Witam, od niedawna jestem z wami i tak samo od niedawna mam explo, juz po 2 tyg uzytkowania zginal mi wsteczny. Ale dzieki fotorelacji dalem rade ;) wielkie dzieki. Jednak mam pewien problem. Po zalozeniu wszystkiego i zalaniu olejem auto jedzie, ale po przejechaniu kilkunastu metrow zaczyna sie ślizgac? obroty rosna a bardzo powoli przyspiesza. Mysle ze to bedzie wina ilosci oleju. Jak sadzicie? ze skrzyni caly olej wypuszczony w konwerterze nieduza ilosc została, z chłodnicy nie wypuszczałem.
Pierwsza proba naprawy bylo dolanie oleju, mialem wlane 8 litrow i sie slizgalo i jak dolewalem do 9,3 l niebylo zmian. Czy moze go byc za duzo?
Od razu wspomne ze mam jakas inna miarke oleju, nie ma dwoch dziurek, nie jest blaszana a plastykowa i ciezko cokolwiek z niej odczytac, mysle o zakupie normalnie czy ta sie nada? http://allegro.pl/miarka-bagnet-oleju-f ... 06699.html Nie wiem czy to do skrzyni czy silnika, sprzedawca nic nie opisal... Jesli nie to gdzie moglbym taka dostac?
Druga sprawa ze moze za mocno/lekko dociagnalem tasmy, niby tak jak w fotorelacji jednak nie mam niutonometra to tak troche na oko :P
Pomozecie?
A co do remontu skrzyni to koszy nie ruszalem takie jak byly zalozylem, wszystko do tej pory smigalo i nie chcialem tego zepsuc... Troche mnie to przerażało ale sie udało... chyba

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 19:06

Bagnet z aledrogo jest od skrzyni i będzie pasował.
A teraz określ na którym biegu ślizga, 'koszy nie ruszałem" co masz na myśli? Bo jeśli nie wymieniałeś uszczelnień w koszach a działanie skrzyni opiera się na ciśnieniu sam sobie odpowiedz na pytanie gdzie dałeś du.......
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

adnotati
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-17, 14:51
Lokalizacja: Biłgoraj
Model Explorera: 1998r 4.0

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 19:26

Na kazdym biegu, ruszam powoli zmieni na 2 chwile normalnie jedzie i zaczyna sie slizgac, hamuje zaczynam ruszac i na 1 slizga. Tak mi znajomy mechanik radzil, zrobic tylko co jest do zrobienia innych elementow nie ruszac. Jak uszczelnienia byly dobre to nagle po wlozeniu puscily? Chyba tak to nie dziala.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 19:41

wszelkie uszczelnienie ( a szczególnie pracujące pod ciśnieniem ) są jednorazowego montażu
tak mówi teoria poparta praktyką
a praktyka bez teorii twierdzi, że jak całe można jeszcze raz założyć ;)

edit: jednorazowego montażu jak już pracowały
692754476

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 19:59

To teraz powiedz swojemu mechanikowi żeby rwał skrzynie za damo. Jakie dobre skąd taka teoria?
Ciśnienie mi rośnie na takich domorosłych mechaników w jakimś celu rozebrałeś skrzynie, raczej nie było powodem bo mam taki kaprys. W remoncie asb jest żelazna zasada "zestaw obowiązkowy" wchodzi w skład komplet uszczelnień, wszystkie taśmy, wszystkie tarczki z przekładkami, regeneracja konwertera, dobrze by było wymienić hamulce jednokerunkowe. Taka wisienka na torcie wymiana wszystkich elementów podejrzanie wyglądających.
A teraz masz pod Exa i rwiesz skrzynie, mi tu bez żadnego ale..........
Ehhhh biorą się za coś o czym nie mają zielonego pojęcia a później płacz i zgrzytanie zebów.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 20:01

TA i kur... uszczelki podmieniają , taśmy regulują wyśmienicie :D :D :D

adnotati
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-17, 14:51
Lokalizacja: Biłgoraj
Model Explorera: 1998r 4.0

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 21:22

ok zrozumialem blad, bede mial chwile przerwy na zaopatrzenie sie finansowo ;) zestaw z tarczami lepiej na ebayu kupic ze stanow czy kupowac pojedyncze elementy w midparts? Jak Wy to robiliscie?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-22, 21:25

weż z mids... i ogarniesz tylko nie oszczędzaj na jakiejś gównianej uszczelce bo głupio dłubać skrzynie za 30 zł :D

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-23, 18:51

Święta prawda Kojot coś o tym wiemy :D
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

adnotati
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-17, 14:51
Lokalizacja: Biłgoraj
Model Explorera: 1998r 4.0

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-29, 11:12

powiedzcie mi czy ten elektrozawor tak powinien wygladac?
https://zapodaj.net/c6f6fbddbcb57.jpg.html
jakby mu cos brakowalo

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-29, 11:48

Wygląda na sprawny (po wyglądzie niestety nie można ocenić sprawności. Domyślam się ze pytasz o elektrozawór TCC a ten w Twoim przypadku nie powoduje wadliwego działania o którym pisałeś wcześniej.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

adnotati
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-17, 14:51
Lokalizacja: Biłgoraj
Model Explorera: 1998r 4.0

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-03-29, 12:13

dzięki za odpowiedź, powoli się już przymierzam do wyciągania skrzyni ale tym razem chce zeby wszystko bylo tak jak powinno.


Dzisiaj rozebrałem skrzynie, winowajca od razu sie znalazl. ring na kole pompy, no i kolo tez ucierpialo, wszystko dzieki mojemu "mechanikowi" ktory probowal na chama dociagac skrzynie. powiedzcie czy taki zestaw moze byc? http://www.midparts.com.pl/pl/p/A4LD-KO ... H-85-95/91 do tego jeszcze przekłądki wziąć tak? a powiecie mi jaka ilosc i ktorych? na midsie jest ich troche... do tego tasmy i powinno wystarczyc, komplet uszczelnien juz mam. jeszcze czyszczenie przedemna i aby bylo juz dobrze.
A jeszcze pytanie, gdzie regenerujecie konwerter? I jak cenowo wychodzi?

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-04-07, 20:13

Nie pytaj po raz kolejny tylko przeczytaj co napisałem wcześniej. Zrób jak przykazano a będzie jeździła
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

adnotati
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-17, 14:51
Lokalizacja: Biłgoraj
Model Explorera: 1998r 4.0

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-04-09, 20:03

bardzo fajnie ze piszesz same konkrety. (sarkazm) ten zestaw tarcz moze i by sie nadawał ale do 5r55e doradzil mi Pan z midsa troche drozsze kierunkowe. Fajnie ze oni chca chociaz doradzic. To tak jakby ktos szukał porady. Napisales wymieniac wszystko. Ok gdzie dostane ślizgi? bo chetnie wymienie ale nie moge nigdzie znaleźć. Powtarzam się? Jakos wczesniej nie pytalem o konwerter. Ktos kiedys dobrze napisal - duzo rzeczy piszecie nic konkretnego. Mimo wszystko pokłony za fotorelacje z remontu skrzyni, tylko to na tym forum jest pomocne.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: 5r55e problem po remoncie

2016-04-09, 20:11

Przepraszamy bardzo, że nie jesteśmy jasnowidzami (sarkazm)
chcesz sam naprawiać ok, chcesz pomocy ok ale...
podaj dokładnie objawy, rozbierz i oceń stan podzespołów, zrób fotki i wtedy może ktoś się podejmie pomocy
z innym podejściem wnioski wyciągnąłeś sam ;)
pozdrawiam
692754476

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”