Witam.
Jak w temacie, przejrzałem posty na forum ale podobnego problemu nie znalazłem. Ford Explorer II z 1998r. 4.0 SOHC 4x4. Wczoraj po przejechaniu 2 x 350km razem 700km ze średnią prędkością ok 140-150km/h coś dziwnego zaczęło się dziać ze skrzynią biegów. Po zjechaniu z autostrady, gdy się zatrzymałem nie mogłem ruszyć, auto zaczęło się trząść i ślizgać (obroty silnika rosły a prędkość nie), następnie skrzynia przeszła chyba w tryb awaryjny i zapieła na stałę 3 bieg, niezależnie w jakim położeniu znajdowała się dźwignia zmiany biegów 1, 2 czy D efekt był taki sam - przy ruszaniu Explorer się toczy jakby miał podpięty wagon z węglem. Stan oleju ok, jest czysty odcień różowawy. Nadmieniam, że skrzynia była regenerowana jakieś 3 miesiące temu i przejechałem ok 8000km. Regenerowane było sprzęgło hydrokinetyczne, wymieniane tarczki, koszyczki i coś tam jeszcze, nie pamiętam. Zalana została dedykowanym olejem Mercon V ogólnie cała zabieg wyniósł ok 6000zł. Po całej nocy gdy wszystko ostygło problem pozostał, auto na D nie może ruszyć ślizga się, na 1 jest to samo, na 2 topornie ale jakoś da radę ruszyć z miejsca i jechać. Z biegiem wstecznym R było i jest w porządku. Jak by tego było mało po uruchomieniu silnika obroty zaczęły falować i gaśnie. Dziwny zbieg okoliczności czy jest jakaś sensowna zależność? Po podłączeniu komputera litania następujących błędów, które po skasowaniu powracają. Próbowałem kilkukrotnie. W nawiasach opisy błędów z drugiego programu diagnostycznego.
P1747 - Nieznany kod błędu. (EPC Solenoid Short Circ)
P0743 - Obwód sprzęgła blokady przekładni hydrokinetycznej - uszkodzenie elektryczne. (Obwód sprzęgła przetwornika momentu obrotowego - usterka elektryczna)
P0750 - Elektromagnes przełączający A - wadliwe działanie. (Elektrozawór przesuwu A - awaria)
P0755 - Elektromagnes przełączający B - wadliwe działanie. (Elektrozawór przesuwu B - awaria)
P0760 - Elektromagnes przełączający C - wadliwe działanie. (Elektrozawór przesuwu C - awaria)
P0765 - Elektromagnes przełączający D - wadliwe działanie. (Elektrozawór przesuwu D - awaria)
P0340 - Obwód czujnika położenia wałka rozrządu - wadliwe działanie.
P1409 - Nieznany kod błędu. (EGR Vacuum Regulator Solenoid Circ)
Bardzo proszę o pomoc i sugestie co się mogło wysypać tym razem, ręce opadają.