Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Jerrenimo
Posty: 49
Rejestracja: 2016-09-22, 17:09
Lokalizacja: Zakopane
Model Explorera: II OHV 4.0

Cofa na na D pod górkę....

2016-10-23, 22:00

Explorer którego zamierza nabyć znajomy nie trzyma na D pod górę ,bez gazu...cofa go do tyłu .Po dodaniu gazu rusza normalnie .Auto rozgrzane po krótkiej trasie.Co o tym sądzicie ?

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-23, 22:11

Na znacznej stromiźnie nawet na D się cofnie...
Po drodze silnik - skrzynia masz konwerter hydrokinetyczny, a bez dodania gazu na D Ford produkuje ledwo 19Nm momentu. Więc 2 ton nie podciągnie.
Ostatnio zmieniony 2016-10-23, 22:13 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-23, 22:13

dokładnie
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-25, 17:21

co wy pitolicie przecież w bańce jest jednokierunek który ma to utrzymać :) przy każdej regeneracji sprzęgła jest wymieniany

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-25, 23:34

W Bieszczadach pod górkę na zjazd narciarski twój przy starcie też lekko się cofnął ;) Jak się przebrandlowywałeś przy podjeździe.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-26, 08:54

Gdyby skrzynia z konwerterem była połączona na sztywno, to jednokierunek wtedy był by odpowiedzialny za utrzymanie auta pod górkę. Jednokierunek w konwerterze ma zupełnie inne zadanie. Podtrzymanie auta pod górę realizowane jest za pomocą dopiętych koszy i tu już może wystąpić efekt lekkiego cofania. Temat bardzo długi i szeroki do omawiania.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-26, 09:39

mnie z bańką po regeneracji i nowym jedno kierunkiem też się lekko zsuwa z pochyłości im bardziej podkręcony bieg jałowy do góry tym mocniej stoi a nawet jedzie czasem można nawet wyczuć ile gazu dodać żeby stał w miejscu ;) zamiast trzymać hamulec
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-26, 16:30

hmmm człowiek się uczy całe życie :) kamyk moja bania po Bieszczadach się rozsypała troszkę jej się spuchło i zaczęła frezować dzwon od skrzyni :D a jeszcze do tego puściła syf na skrzynie i załatwiła mi nowiutkie EPC ale ja już się przyzwyczaiłem bo przecież ex to dobry samochód :P :D

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-31, 20:13

Kojot, masz rację, Ex to dobre auto, w przeciągu 8 lat miałem takie dwa, ze skrzynią nie było nigdy problemu a holowałem często przyczepę z końmi. Teraz też rozglądam się za Ex, bo żaden inny rydwan nie spełnia moich wymagań. Przydatność do ciężkiego terenu jest rzeczą dyskusyjną, ale nie o tym mowa w wątku Jerrenimo. Co do staczania się, wszystko zależy od tego, co kto ma na myśli mówiąc "z górki". Mi nigdy się nie zdarzyło aby Ex stoczył się z górki z przód lub w tył przy wolnych obrotach na poziomie 800-900.
Ross
Tel:695-710-651

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-10-31, 23:14

Ma prawo stoczyć sie, wszystko zależy od górki jednak. Bez dotykania gazu ciśnienie w skrzyni jest minimalne.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-11-18, 07:38

Staczanie się na D lub R to nic niepokojącego, jedne auta się staczają inne nie. Przykład mojej hondy ona jedzie pod górkę sama więc muszę trzymać hamulec.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Cofa na na D pod górkę....

2016-11-18, 23:18

Namolna, ja mam skrzynię DSG w moim Sportwagen i nic się nie stacza, sprzęgło zatrybia jak hamulec puszcza.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”