Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 20:27

ok, dzięki !
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 20:58

Nie ma sprawy. Dawaj znać , jeśli mógłbym w czymś pomóc. Mam przyjaciela motocyklistę niedaleko Ciebie , w Radymnie. Ma nieźle wyposażony warsztacik i mini muzeum tzw. "świątynie motóra".

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 21:54

zróbcie foto-manuala i będzie :P a nie jęczycie że nie ma :)
Manuala to tutaj fachowcy mają w głowie. A sam myk tutaj:
Locking Cold-Start Valve 5R55S-W.jpg
Locking Cold-Start Valve 5R55S-W.jpg (106.67 KiB) Przejrzano 10168 razy

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 22:00

robisz to nie dla fachowców tylko dla innych laików a to wy narzekaliście że tego nie ma ;) jak jesteś głodny to chyba robisz sobie kanapke a nie czekasz aż przyjedzie mama i zrobi :)

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explo III asb problem

2017-04-20, 09:54

Nie ma sprawy. Dawaj znać , jeśli mógłbym w czymś pomóc. Mam przyjaciela motocyklistę niedaleko Ciebie , w Radymnie. Ma nieźle wyposażony warsztacik i mini muzeum tzw. "świątynie motóra".
W Radymnie mamy też klubowego kolegę - Cola -, który też wozi się motórem ;)
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Explo III asb problem

2017-08-31, 11:09

Witam kolegow,

Czyli jeszcze raz i powoli. Skrzynka rzucila OD po oczach i po zwaleniu na podloge okazalo sie, ze urwany jest pas od intermediate, tak? Poprawcie mnie jak sie pomylilem w toku rozumowania. Dalej zamowiony zostal nowy pas, nowe, poprawione serwa z teflonowa tulejka, oraz komplet elektrozaworow, tak? Dodatkowo widzialem jakis patent z czujnikiem temperatury. Jak i gdzie go zamontowac, oraz pod co podlaczyc? Bede wdzieczny abyscie nie pisali pomiedzy soba slangiem, bo forum jest tez dla mniej zdolnych w ASB :shock: I tez staram sie cos z tego zrozumiec. Sam borykam sie z problemem twardej redukcji przy okolo 40-30 km/h. Po zgraniu logow widac, ze redukuje bezposrednio z 3 na 1 bieg. Czy tak ma byc? Czy ktos mam mozliwosc przesledzenia logow pracy skrzyni? Moja skrzynia to 5R55W w Ex3 '03.

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-08-31, 15:10

Witam. Dokładnie tak. Serwa są z oringami , teflonowe tulejki chronią je przy wkładaniu tłoków. To jest tańszy i łatwiejszy sposób na wyeliminowanie wady tych skrzyń. Stalowe tłoczyska (trzpienie) serwa pracują w aluminiowej obudowie skrzyni i po większym przebiegu otwory się wyrabiają. Powoduje to spadek ciśnienia oleju (płynu) naciskającego tłoki (olej przepływa kanałem w trzpieniu nad tłok). Efektem jest spadek siły docisku pasa , poślizg , wzrost temperatury i problemy ze zmianami biegów. Można rozwiercić i tulejować otwory - są całe zestawy , ale drogie. Patent to dziura w misce i czujnik przykręcony nakrętką od wewnątrz (dwie aluminiowe podkładki i słaby klej do gwintów). Zegar w kabinie , a podłączenie robił mi elektryk i działa :-) . W upały po mieście było max 63 stopnie. Pozdrawiam

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”