Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Explo III asb problem

2016-12-12, 09:02

Witajcie. Miałem wymienić dynamicznie olej w asb . Parę dni przed operacją jadę sobie i przy wyprzedzaniu , po dodaniu gazu następuje redukcja i poślizg. Po odpuszczeniu gazu szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Wywaliło od razu kontrolkę service engine soon i mruga o/d. Na szczęście miałem blisko do garażu. Następnego dnia komp pokazał błędy skrzyni P0733 i P0745 (wiem co znaczą :-) ). Panowie , specjaliści od asb - macie jakieś pomysły? Na liczniku mam 77tys. mil i zero jakichkolwiek problemów wcześniej. Aha , skrzynia to 5R55W.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Explo III asb problem

2016-12-12, 10:35

Sprawdź poziom oleju. Lub skontaktuj się, tel. na dole.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2016-12-12, 14:19

Skrzynia sucha , więc raczej to nie od poziomu oleju. Za gwałtownie to się stało , a do tej pory chodziła cacy. Po robocie sprawdzę. jak będzie ok to zwalam miskę. Dam znać co i jak.

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2016-12-12, 19:40

No to prawie wszystko jasne. Postanowiłem nie bawić się w sprawdzanie poziomu oleju i odkręcić miskę - co uczyniłem. Oczom moim ukazał się następujący widok : olej - trochę ciemniejszy od nowego , w misce - czysto , niewielka ilość czarnego syfu na magnesie (0,5mm grubości). Czyli jest dobrze. Niestety zobaczyłem luzny "popychacz" (nie wiem jak to nazwać) który jest między końcem taśmy , a śrubą regulacyjną. Wykręciłem śrubę reg. i wyjąłem go. Oderwała się od pasa blaszka wyprofilowana pod "popychacz". Czyli skrzynia do wywalenia i wybebeszenia :-( . Aha , chodzi o taśmę intermediate (druga od dzwona). Ciekawe dlaczego tak się stało? Zmęczenie materiału , zacinający się tłok serwo , złe sterowanie ciśnieniem ( blok zaworów)?
Załączniki
DSC02354.JPG
DSC02355.JPG
Ostatnio zmieniony 2017-04-17, 21:05 przez Motocyklista, łącznie zmieniany 1 raz.

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-04-16, 20:43

DSC02360.JPG
Wybacz Mirek , że nie dzwoniłem. Ogarnąłem temat sam. Wymieniłem pasy , komplet uszczelnień , tłoki z oringami , blok elektrozaworów Sonnaxa i zastosowałem "shiftkit" Transgo , nowy filtr i olej Motorcraft Mrcon V. Efekt - :-))))) chodzi jak DSG w Audi. Polecam modyfikacje , choć nie są tanie. POZDRAWIAM EXPLOHOLIKÓW Tłoki z oringami
Załączniki
DSC02362.JPG
DSC02363.JPG
DSC02368.JPG
Zdjęcie-0242.jpg
DSC02378.JPG
Ostatnio zmieniony 2017-04-17, 21:03 przez Motocyklista, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Explo III asb problem

2017-04-16, 22:26

Ja się nie obrażam, gratuluję rozwagi w działaniach
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 08:23

Wybacz Mirek , że nie dzwoniłem. Ogarnąłem temat sam. Wymieniłem pasy , komplet uszczelnień , tłoki z oringami , blok elektrozaworów Sonnaxa i zastosowałem "shiftkit" Transgo , nowy filtr i olej Motorcraft Mrcon V. Efekt - :-))))) chodzi jak DSG w Audi. Polecam modyfikacje , choć nie są tanie. POZDRAWIAM EXPLOHOLIKÓW
Ja wymieniłem niemal to samo i dupa :/ Za kilka dni walczymy dalej... ... ...
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 08:43

A , jeszcze zastosowałem "patent" na eliminację małego obiegu oleju (inne położenie sprężyny w termozaworze). Amerykanie piszą , że termozawór jest jedną z głównych przyczyn "zabijania" tych skrzyń. Zamontowałem też czujnik temperatury w misce.
Załączniki
DSC02379.JPG
Ostatnio zmieniony 2017-04-17, 20:24 przez Motocyklista, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 09:29

Wybacz Mirek , że nie dzwoniłem. Ogarnąłem temat sam. Wymieniłem pasy , komplet uszczelnień , tłoki z oringami , blok elektrozaworów Sonnaxa i zastosowałem "shiftkit" Transgo , nowy filtr i olej Motorcraft Mrcon V. Efekt - :-))))) chodzi jak DSG w Audi. Polecam modyfikacje , choć nie są tanie. POZDRAWIAM EXPLOHOLIKÓW
Ja wymieniłem niemal to samo i dupa :/ Za kilka dni walczymy dalej... ... ...
niemal = prawie
A wszyscy wiedzą, że "prawie robi różnicę"

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 09:36

A , jeszcze zastosowałem "patent" na eliminację małego obiegu oleju (inne położenie sprężyny w termozaworze). Amerykanie piszą , że termozawór jest jedną z głównych przyczyn "zabijania" tych skrzyń. Zamontowałem też czujnik temperatury w misce.
Od 3 lat jeżdżę z takim "mykiem" w tej skrzynce (ale nie w EX) faktycznie temp oleju trochę niższa. Wolniej się rozgrzewa. W sumie to tylko większa pewność, że nie przegrzeje się skrzyni jeśli układ chłodzenia jest OK. Nie trzeba się martwić co będzie jeśli termozawór nie zadziała.

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 19:25

A , jeszcze zastosowałem "patent" na eliminację małego obiegu oleju (inne położenie sprężyny w termozaworze). Amerykanie piszą , że termozawór jest jedną z głównych przyczyn "zabijania" tych skrzyń. Zamontowałem też czujnik temperatury w misce.
Od 3 lat jeżdżę z takim "mykiem" w tej skrzynce (ale nie w EX) faktycznie temp oleju trochę niższa. Wolniej się rozgrzewa. W sumie to tylko większa pewność, że nie przegrzeje się skrzyni jeśli układ chłodzenia jest OK. Nie trzeba się martwić co będzie jeśli termozawór nie zadziała.
No właśnie , a ja nigdzie na polskich forach nie znalazłem tego tematu. Sprawa jest poważna , a eliminacja problemu prosta i niemal bezkosztowa.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 19:33

zróbcie foto-manuala i będzie :P a nie jęczycie że nie ma :)

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 19:37

zróbcie foto-manuala i będzie :P a nie jęczycie że nie ma :)
Wyzwanie dla mnie Kojocie , ale się postaram :-)

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 20:21

zróbcie foto-manuala i będzie :P a nie jęczycie że nie ma :)
Wyzwanie dla mnie Kojocie , ale się postaram :-)
Szybko, szybko, gdyby się okazało, że będę znowu zrzucał skrzynkę ;)
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Motocyklista
Posty: 27
Rejestracja: 2016-03-04, 09:44
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: Ex III

Re: Explo III asb problem

2017-04-17, 20:26

Witek , do tego wystarczy zdjąć płytę sterującą.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”