Strona 1 z 3

Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-03-11, 18:55
autor: slisman
Hej.
Jak nie urok to sraczka :P

Byłem sobie za miastem, trochę pośmigałem, ale bez szaleństw - polnymi drogami, ot taki przyjemny wypad na działkę. Wszystko jest ok, wracam do domu, robię nawrotkę bo chciałem nawrócić do sklepu, zakręcam dziobem do barierki, zapinam R i chcę cofać....a tu nic. Sprawdzam jeszcze raz - dalej nic. Sprawdziłem olej zgodnie z procedurą - ładny czerwony, w dobrej ilości i nie śmierdzi. Dojechałem więc do domu, skrzynia ładnie zmienia biegi, nie przeciąga, nie szarpie etc. Po wybraniu R światełka cofania się zapalają, ale nie ma "szarpnięcia" oznaczającego zapięcie biegu. Po wybraniu "1" rusza normalnie.

Poczytałem forum i się zastanawiam - wiadomo - może to być pas wstecznego, ale tego bym nie chciał, bo skrzynia do zrzucenia. Ryzyko takie jest niestety, ale z tego co też czytałem - może to być tłok wstecznego, jego uszczelka, uszczelka płyty sterującej albo jakieś inne cuda.

Skrzynia po remoncie u MirEx68 w lipcu, działała do tej pory dobrze, więc bebechy powinny być w porządku :) Narazie auto postawiłem pod domem, pewnie lepiej póki co dać na wstrzymanie z jazdą.

Czy próbować numerów typu odłączenie akumulatora (reset?), zczytywanie błędów przez OBDII i torquepro, zobaczenie czy płyta sterująca jest dobrze dokrecona? Bo niestety pewnie najbardziej prawdopodobny winowajca to pas wstecznego, ale jakby dało radę obyć się bez ponownego zrzucania skrzyni...to było by cudownie.

Już parę osób i tak zasypałem PW :P

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-03-16, 11:38
autor: slisman
Zrobiłem mały research, jestem pełen nadzieji, choć pewnie i tak trzeba się przygotować na najgorsze :D Wrzucam tutaj linki, może komuś się także przyda, a i mi będzie łatwiej do tego wrócić.

1) Tutaj jakieś szacherymachery bez demontażu skrzyni.
http://www.therangerstation.com/forums/ ... p?t=130519


2) Jak sprawdzić serwo/taśmę (W sumie to samo co MirEx powiedział przez telefon, ale dobrze mieć jakiś ślad:D)
http://www.justanswer.com/ford/2gg17-no ... servo.html

3) Dobieranie sie do pasa - filmik
https://www.youtube.com/watch?v=Sy-zfuHDuFE

4) skrzynia na aucie - dojscie do miski
https://www.youtube.com/watch?v=xHplw5t1J68

Oczywiście zostają jeszcze tematy na forum + explopedia, ale to na pewno każdy w pierwszej kolejności ogarnia.

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-03-16, 18:00
autor: Speedo
zwalasz miskę, odkręcasz dekiel od wstecznego, wyjmujesz tłok, wkładasz tam długi wkrętak i masz odpowiedź, proste, też jak kupiłem swojego tak miałem, do przodu mjut malina, do tyl nawet nie zmienial się dźwięk silnika, komp pokazywal blad linki biegu zle wyregulowanej, naczytałem się ze uszczelka pod tym deklem od wstecznego itp. a taśma miała urwany jeden zaczep i tyle, reszta skrzyni w srodku jak nowka, ktoś wsadzil niedawno jakiś refurbiszed by ford jak wynika z naklejki

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-19, 21:02
autor: slisman
No to tak, mała aktualizacja.
Skrzynia została zrzucona, pojechała na palecie do borisa, wymieniony został pas wstecznego i jednokierunek, zregenerowałem przy okazji konwerter, skrzynia z nowym olejem zamonotwana na aucie, dzisiaj odebrałem :D

Ale żeby nie było tak pięknie:
1) Kontrolka O/D zaczęła mrugać, do tego na 3 biegu wariuje (przeciąga, trzyma dłużej gaz, jakby nie jedzie).
2) Jak zamrugała kontrolka O/D to od razu zjechałem na bok. Raz ruszając na 1 ślizgał się. Parkując wsteczny nie chciał wskoczyć. Po ponownym odpaleniu kontrolka nie miga, bieg wskakuje bez problemów. Zaobserwowałem też, że co któryś raz R musze wrzucić dwa razy żeby zaskoczył.
3) Temperatura oleju cały czas 60-80 stopni.
4) Brzydko odpalał dławiąc się trochę tuż po błędzie. W pozostałych razach pali od strzała.
5) Zczytane błędy to:
-P0733 - Transmission Gear #3 incorrect ratio, module: Powertrain Control Module, Open or Shorted Shift Solenoid circuits,
-P1867 - Transmission transfer case contact plate circuit failuer, module: Generic Electronic Module,
-P1891 - Transfer Case Contact Plate Ground Return Open Circuit, module: Generic Electronic Module,

Choć po wyzerowaniu błędów ponownie pojawił się tylko P0733.

6) Biorąc pod uwagę błędy - może to coś takiego jak miał Rad-T?
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 5e23c52390
Dołączam foto, może tutaj brakuje masy? Cała reszta - wtyczki etc., ciężko mi było sprawdzić po ciemku i nie udało mi się dojść do wtyczek spod auta.

7) Rozmawiałem z MirEx68....no i wyszło, że może masa, może elektrozawór, może czujnik prędkości?

Macie jakieś pomysły, może mieliście coś podobnego?

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-19, 21:07
autor: Kojot
stawiam na wtyczke posprawdzaj czy piny się nie wysunęły

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-19, 21:15
autor: slisman
Jeśli masz rację, to chyba oszaleję z radości, bo znowu mnie przybiło to wszystko :D
Chodzi o tę wtyczkę?

Pod auto wlazłem, ale nie wiedziałem za co się zabrać..
Jak najlepiej ją sprawdzić? :D

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-19, 21:43
autor: Kojot
jeżeli tu rozpinałeś to tak :) ale sprawdziłbym jeszcze nad dzwonem bo za dużo głupot wyskoczyło potem zniknęło ;)

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-19, 21:44
autor: boris
Pierwsza od lewej to do zaworów tej drugiej opisanej what is this for u ciebie nie ma jet tylko ta trzecia trochę wyżej

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-20, 09:24
autor: slisman
Kurde, spać człowiek nie może przez takie cuda, przez noc straciłem serce do Forda, nie wiem co z nim dalej zrobić :D

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-20, 12:53
autor: Rad-T
spalić, albo do rzeki - zależy co bliżej :D

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-20, 13:34
autor: slisman
Zatoka bałtycka :D Choć w weekend planowałem grilla, więc może i go spalę?

EDIT:
http://www.twincharlotte.com/transmissi ... arlotte-NC
"Roni Sue
2/15/2012, 4:57:04 PM
I have an 02 Ford Explorer XLT push button 4 wheel drive V6 4.0. The trany fluid and the power steering fluid are both milky pink. When you go to place it into gear it doesn't want to move even after it's been warmed up. Eventually it will go into gear and do okay. It shifts at 2500-3000 RPM's and has slowed down when you go to take off from a stop. I had the tranmission rebuilt 2 years ago. Any help would be appreciated. No blinking od lights I fixed that problem by finding the wire harness for the 4 wheel drive (near the top of the bell housing) and found that the ground wire wasn't attached. We re-attched the ground wire to the cross member and problem fixed. Od light stopped blinking and it works fine now."

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-20, 18:07
autor: slisman
Kurde, dzisiaj auto na zimno zmienia dobrze...ale rozgrzałem go i dalej jest dobrze. Nie wywołałem teraz błędu, biegu nie przeciągało. W żaden sposób mnie to nie naprowadziło na nic, ale może jednak ta elektryka?

MirEx68 zasugerował, że może być nieszczelność - skrzynia jest trochę mokra to tu to tam, pewnie po zakładaniu, muszę zaobserwować.

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-20, 22:26
autor: MirEx68
Nie chodzi o nieszczelność na zewnątrz, jedynie przestrzelona uszczelka. Jak było zalane za mało oleum i odpalony silnik a później dolewane w trakcie pracy może się zdarzyć przestrzelenie

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-21, 07:27
autor: karolb863
Mirek czy możesz wyjaśnić pojęcie przestrzelenia uszczelki,bo nie wiem co to oznacza,dzięki ;)

Re: Brak wstecznego - na D zmienia działa płynnie

: 2017-04-21, 08:44
autor: slisman
Chetnie sie dolacze do prosby! (sorki za brak PL znakow, w pracy mi sie przestawilo cos). Choć domyślam się, że przestrzelenie uszczelki może mieć dla mnie takie same konsekwencje jak cała reszta - skrzynia w dół...

Wczoraj na wszelki wypadek przeczyściłem wtyczki tyle ile się dało spod auta. Poprawiłem też jedno połączenie masowe. Choć bez przekonania i nadzieji.

Dzisiaj do pracy dojechalem normalnie - bez bledow i przeciagania biegow. Skrzynia zdazyla sie rozgrzac do okolo 60 stopni (z 10 km, ale bez korkow dzisiaj itd.).

Chcę zaobserwować co będzie jak dojdzie do więcej niż 80 stopni.