Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2008-09-16, 09:26

wyniki pomiarow czujnikow:

tss - 78,1 ohm
oss - 398 ohm


1. czy to sa prawidlowe wielkosci?
nigdzie nie znalazlem dokumentacji ile powinna wynosic ta opornosc

czujnik oss wymienilem na inny - nic sie nie zmienilo - dalej takie same objawy


2. co jeszcze powinienem sprawdzic?

3. natomiast czujnik tss - jak sie do niego dostac ? to ze jest w skrzyni to juz wiem ;)

jeszcze jedna sprawa - w dniu kiedy zaczely mi sie objawy na skrzyni zauwazylem falowanie obrotow na P - silnik nie gasnie ale obroty wedruja gora - dol (nie przekraczaja 1)

pomocy i dziekuje z gory


____________

dzisiaj sprawdzalem opornosc na czujnikach adriana - wyniki sa takie same wiec wychodzi na to, ze sensory tss i oss sa w porzadku - macie jakies pomysly co dalej z tym poczac?

[ Dodano: 2008-09-16, 09:26 ]
NO I NAPRAWIONY :585:



Podziekowania dla Adriana i Wnuczka co mi pozyczali swoje wnetrznosci, czujniki.
Nic nie pomagalo - ostatecznie poprowadzilem nowy kabel od czujnika na skrzyni do kompa i BANG

:585:

zaczal jezdzic jak dawniej ;)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2008-09-16, 12:10

Normalnie zrobił się z niego prawdziwy elektryk :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2008-09-17, 02:01

normalnie explorer popycha mnie do granic mozliwosci :mrgreen:
oj duzo mnie juz nauczyl :x



aha - zapomnialem jeszcze podziekowac za materialy:
maniusowi lysywujtowi i sagiemu74
no - dobranoc :arrow:

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2012-05-24, 09:08

Odgrzeje troszke kotlet
Kolego kra pamietasz moze ktory to pin na kompie bo mi tez OSS wariuje i po wymianie jest tak samo. Chcial bym sprubowac przeprowadzic nowy kabel.
Moze ktos posiada rozpiske pinow do SOHC to bede wdzieczny.

Ps
Mam takie same objawy jak kolega kra.
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2012-05-24, 12:21

vicking pin od OSS 84 na PCM ,ale najpierw sprawdż kostkę na skrzyni .
Załączniki
pcm1.jpg
pcm1.jpg (70.47 KiB) Przejrzano 2500 razy
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 12:25 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2012-05-24, 12:21

Z tego co pamiętam Piotrek robił to na podstawie schematów elektrycznych tych:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Ford/1 ... /15189.pdf
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2012-05-24, 13:18

Wielkie dzieki Panowie za szybkie info.
Czyzby to jakas wada exII, ze sie kabelki sypia....
Szkoda, ze to nie moj post bo po punkciku bym z wielka przyjemnoscia dal...... :-) :-) :-) ;-)
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2012-05-24, 13:31

U Piotrka to była wada mechanika (Hevidan) co mu silnik wyciągał do wymiany uszczelek i przygniótł kable, może ty też coś grzebałeś? Inny kolega miał nieprzypiętą wiązkę na skrzyni biegów przetarła się i też były problemy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2012-05-24, 15:03

Ja mam wiazke luzem....a jak robilem gaz to przy ECU miszalem zdrowo....
Dzieki
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2014-01-28, 21:02

lekko odgrzeję kotlecika :) a więc może od początku opiszę sytuację: odpalam auto jadę może ze 100 metrów i czuję że pedał gazu już nie napędza auta a rusza tylko wskazówką od obrotomierza, zatrzymuje auto i na 2 nic na 1 nic na D nic (miałem kiedyś podobnie jak mi się shift motor "pomylił"), lekki strach że coś umarło ale widziałem że jedyna szybka diagnoza będzie postawiona gdy przy próbie włączenia na "P" będzie słychać lekki zgrzyt, no i był... wiedziałem już wtedy że )niewiedzieć czemu) shift motor przełączył ustawienie "bolca" na reduktorze ( nie mieszałem przy napędach wcześniej) no to wrzutka na "N" i próba przełączenia na 4x4H kontrolka się zapaliła, dalej na 4x4L chwila ciszy i słychać jak zapina LOW (ucieszyło mnie to bo wiedziałem że przynajmniej dojade do domu (jakieś 1000m więc te 30-40 km/h to nie problem). Pod domem gdy już wiedziałem że jestem już bezpieczny badam co jest dalej (wracam na 4x4 auto) jadę w mini trasę próbną i wszystko ok, jadę dalej i nagle skrzynia (prawdopodonie) przełącza się w tryb awaryjny bo miga OD i przy tym mocno czuć zmianę biegów i przy chyba 60km/h nie wskakuje więcej biegów i rosną tylko obroty, po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko znów jest ok przez jakieś 500-800m, wszystkie biegi zmienia ładnie jedzie ok i gdy wyskakuje migające OD skrzynia zachowuje się jak wyżej...

pytanie podstawowe: czy błąd shiftmotorka mógł mieć wpływ na sytuację na skrzyni? czy może reduktor nadal jedzie na low (a ja już tego nie czuję :roll: ? ) podłączyłem go pod laptopa to wyskoczył tylko błąd: "P1729 4x4 Low Switch Error" (więc chyba tylko świadczy to o przełączniku)

musiałbym położyć się pod auto, zdjąć shiftmotorek i zobaczyć jakie ustawienie tam jest, czy "H" czy "L" ale temperatura nie bardzo mi odpowiada :-/ (chyba poczekam z tydzień bo ma być ciepło)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2014-01-29, 23:48

Paweł,jeżeli masz bwm,a pewnie masz :-D ,to sprawdź sobie czy przełącznik jest ok,czy nie popaliły mu się styki,u mnie było podobnie,skrzynia działała tylko na jedynce,czujnik prędkości nie działał wcale,kontrolki napędów migały,kilkukrotne mocniejsze "przewachlowanie" tym dodatkowym przełącznikiem zlikwidowało chwilowo problem,ale muszę go wymienić,na przełączniku "próbnym"nic się działo a jak założyłem właściwy to od razu cuda zaczęły się dziać. ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2014-01-29, 23:54

hmm dałeś mi do myślenia, w sumie mam dość mocny ten pstryczek ale połączenia tam nie są na pewno lutowane i czasami coś mogło się stać :) Też wydaje mi się że skrzynia ma error przez wadliwy czujnik prędkości (mam nadzieje że tylko chwilowo) i jest on spowodowany albo shiftem albo np bwm ;D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2014-01-30, 00:05

ja zmieniłem przełącznik z takiego próbnego na ten właściwy i od razu zaczęły się cuda ze skrzynią,po przełożeniu z powrotem na ten próbny wszystko gra,dziwne dziwy,ale taka jest prawda :shock:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2014-01-30, 13:15

dobra wstępnie ustaliłem że mam załączony 4x4L podszedłem do tego ze spokojem i policzyłem że przy chyba 50 mam juz piąty bieg i dlatego później obroty już tylko rosły ;) ale co dziwne 4x4L załączony ale bez przodu i z tego pewnie ten błąd o załączonym przodzie. Musze zwalić shiftmotorek to się upewnie.

Pytanie Bonusowe: Czy ktoś kiedyś jeździł z większą prędkością na 4x4L ?? tak powyżej 60? bo ja już kiedyś tak miałem i teraz widzę że jest podobnie a mianowicie przy przekroczeniu pewnego progu prędkościowego wyskakuje błąd skrzyni (migające OD), po zgaszeniu jest ok i później tak samo...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

2014-01-30, 14:54

w zasadzie więcej nie pojedziesz ba i skrzynia wywali ci błąd bo u nas raczej trzeba używać wymuszonych 1/2 na reduktorze jak wrzuci 3 to mu się prędkość nie zgodzi z obrotami wychyleniem przepustnicy i takie tam i wywali (OD) przerobiłem temat już ;-) więc na 3 i na low już będzie głupiał ;-)

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”