Całkiem niedawno sprowadziłem z pomocą Jankesa taki sam zesaw rozrządu, w tej ofercie jest komplet. Właśnie jestem w trakcie wymiany. Dzwonił mi rozrząd w czasie uruchamiania zimnego silnika. Przebieg 170k mil.Co do kosztów to oficjalna cena wymiany wynosi ok.2500PLN. Oczywiście finalna cena waha się znacznieOdkopuję ten trzy-letni temat - z góry przepraszam, ale chyba nie ma sensu zakładać nowego o praktycznie tej samej treści.
Czy ktoś dobry mógłby jeszcze raz napisać, jakie roczniki EX II SOHC mają problem z rozrządem? Linki w tym temacie powygasały i nic nie mogę nigdzie znaleźć. Mam Explo II 2001r i w sumie zastanawiam się, co robić w sprawie rozrządu: najechane już ma prawie 200 000km, a z tego co się orientuję od poprzedniego właściciela, nigdy nie było nic robione przy rozrządzie. Czy w roczniku 2001 również potrafi paść rozrząd? Jakie kroki podjąć, by temu zapobiec? Warto po tych 200k wymienić sam napinacz rozrządu? Jeśli tak, to jaki byłby koszt robocizny-mniej-więcej? Czy też lepiej od razu wymieniać cały rozrząd? Ogólnie nie widać zbytnio typowych problemów dla rozrządu (dzwonienie), ale silnik pracuje czasem na jałowym dość nierówno aż się auto leciutko trzęsie plus mam mały problem ze strzaleniem z wydechu (najbardziej to czuć na LPG).
Plus z ciekawości: czy w razie wymiany rozrządu taki zestawik byłby wystarczający? Jego koszt jest bardzo niski, a wydaje mi się, że zawiera wszystko to, co trzeba. Plus jesy wyprodukowany w USA, a nie chińczyk.
http://www.amazon.com/Diamond-Power-Exp ... d+explorer
ale silnik pracuje czasem na jałowym dość nierówno aż się auto leciutko trzęsie plus mam mały problem ze strzaleniem z wydechu (najbardziej to czuć na LPG).
Dzięki - kupiłem ostatnio w USA taki fajny specyfik - uszczelniacz właśnie do uszczelek kolektora ssącego i pod głowicą - zaaplikuję i zobaczymy - takie cudo: http://www.amazon.com/gp/product/B0036V ... UTF8&psc=1 . Niby nie widać żadnych wycieków pod silnikiem, ale jedna rzecz, którą zauważyłem to to, że mam lekko szaro-białawy dym z rury wydechowej, wiec jednak cośtam może przeciekać do silnika.ale silnik pracuje czasem na jałowym dość nierówno aż się auto leciutko trzęsie plus mam mały problem ze strzaleniem z wydechu (najbardziej to czuć na LPG).
Przy wymianie przedniego napinacza wymień uszczelki kolektora ssącego i powinno pomóc
~1500 +robocizna (wyciąganie silnika)Witam,
Jaki jest całkowity koszt wymiany rozrządu w silniku 4.0 SOHC ?
NIE (pytaj @boris-a)Czy jakoś go wymienię na orginalny itd to ile mogę pojeździć bez większych obaw?
NIECzy ten zabieg definitywnie rozwiązuje problem w tym modelu?
Patrz odpowiedź pyt 2.Czy to wystarczy tylko na jakiś czas?
Pozdrawiam.
Wiem wiem, ilu kierowcow tyle zdan na ten temat itd. Wiem na wlasnym przykladzie....moj Passat 2.0TFSI nie mial prawa (weglug wiekszosci mechanikow/gazownikow) chodzic na LPG....a od 3 lat smigam i nie wiem nawet ze mam instalacje w srodku....ZERO problemow!!!! I tak to jest. No nic....ida dluuuugie zimowe wieczory, bedzie czas pomyslec nad tym....(wolalbym w te wieczory posmigac po zaspach .k-91 - nie słuchaj wszystkich narzekających...
KAŻDY samochód ma plusy i minusy.
Explorer, pomimo (podobno) wadliwego silnika i skrzyni, według wielu podsumowań należy do jednych z mniej awaryjnych samochodów...
Jeśli chodzi o napędy, uważam, że samochód o gabarytach i wadze jakie ma Explorer, powinien mieć napęd 4x4... Przydaje się nawet w codziennej exploatacji