Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kaczy
Posty: 16
Rejestracja: 2011-09-23, 08:17
Lokalizacja: Podbeskidzie

Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 11:17

Witam serdecznie

Trudno się przyznać ale zagotowałem silnik :? ( 4.0 SOHC 2004 rok)
Po obdukcji brak kompresji na dwóch cylindrach ( ok 4,5 ), kable sprawdzone.
Jakieś propozycje? Głowica? Uszczelka?

Pozdrawiam
Kaczy

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 14:12

Wlej trochę oleju nad tłoka i zmierz ciśnienie jeszcze raz jak się zwiększy to po pierścieniach :shock: jeżeli nie to głowica do roboty ewentualnie uszczelka pod nią.

Odys

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 15:12

tak czy siak musisz ściągnąć głowicę i wtedy zobaczysz, możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić szczelność zaworów, wystarczy wlać troszkę jakiegoś neutralnego płynu typu nafta i zobaczyć czy wycieka czy nie..

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 16:40

tak czy siak czapa w góre (głowica ) potem można coś radzić teraz to wróżenie z fusów :-D

kasper3211 syn

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 16:59

tak czy siak czapa w góre (głowica ) potem można coś radzić teraz to wróżenie z fusów :-D
dokładnie :-/

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 17:36

Ale po ściągnięciu głowic będzie ciężko sprawdzić czy pierścienie nie oberwały ;-)
Chyba że będziesz wybebeszał cały motor :-)

Awatar użytkownika
kaczy
Posty: 16
Rejestracja: 2011-09-23, 08:17
Lokalizacja: Podbeskidzie

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 18:21

Dzieki wielkie za opinie, jutro zabieram się za głowice, jak coś się wyjaśni dam znać.

Pozdrawiam

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-18, 18:24

żaden problem zalewa otwarte cylindry np. ropą jeżeli zniknie odrazu w którymś to już wiadomo :-D dwa bez ściągania czapy wystarczy zdiąc odme jeżeli pierścienie umarły to będzie z niej ostro wiało a nawet rzucało olejem ;-)

Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-19, 08:43

wczoraj zakończyłem u siebie podobny motyw. Kompresji miał ok 8-9 ale jakoś dziwnie chodził nie równo i był słaby. Po zdjęciu czopki okazało się że gaz wklepał zawory w głowice, schowały się ok6-8mm i była lipa, z pomocą Prezesa wygrzebałem obydwie blaski i zawieźliśmy do tokarza nie obyło się bez problemów ale dorobił nowe utwardzone gniazda , wczoraj złożyłem i się dociera:) Śmiga

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-19, 09:54

Jeśli brak kompresji na sąsiednich cylindrach to masz przedmuchaną uszczelke pomiędzy nimi. Jeśli zaś garnki są od siebie oddalone to gorzej.
Pozostaje próba olejowa...jeśli okaże się, że ciśnienie wzrosło, zalej te dwa cylindry do pełna nafta oświetleniową. Jeśli pierścienie zapiekły się w rowkach to powinny odpuścić.
Dolewaj nafty, niech cały proces trwa z 12 godzin. Kiedy odpuszczą zmień olej. Jeśli ciśnienie po próbie olejowej nie poszło w górę to masz problem z głowicą. Nie sądzę by pierścienie popękały...
Ostatnio zmieniony 2011-10-19, 10:01 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
kaczy
Posty: 16
Rejestracja: 2011-09-23, 08:17
Lokalizacja: Podbeskidzie

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-19, 18:46

Dziś nie dałem rady, myślę że jutro powalcze, problem jest na sąsiednich cylindrach tak więc wygląda na uszczelke.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.

Seba_Gdynia
Posty: 24
Rejestracja: 2011-09-16, 15:44
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-22, 17:41

Też bym obstawiał przedmuchanie uszczelki i tego życzę, ale co by nie było głowica do zdjęcia. Najpierw jednak tak jak napisali Kojote2 i Krzysztof, zrób test z zalewaniem garnków.

Awatar użytkownika
kaczy
Posty: 16
Rejestracja: 2011-09-23, 08:17
Lokalizacja: Podbeskidzie

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-24, 20:49

Jednak uszczelka i niestety głowica, co ciekawe jest pęknięcie głowicy między cylindrami ale nie tymi co miały niższą kompresję.
Głowica leci do spawu i sprawdzania ogólnej szczeności. Uszczeki zamówione. Mam tylko problem ze znalezieniem obudowy termostatu ( popękała ).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-24, 21:40

jest pęknięcie głowicy między cylindrami
W "trójce"? :shock: ....qrczę w ohv się zdarzało,ale też rzadko....
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Brak kompresji na dwóch cylindrach.

2011-10-24, 22:56

w ohv były żeliwne i wrażliwe na przegrzanie nie wiem jak jest w SOHC
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”