Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Wspomaganie

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Wspomaganie

2013-04-08, 14:10

W zbiorniku od wspomagania mam dziwnie wysoki stan i błotnisty płyn.
Do tego przy kręceniu kierownica się lekko telepie, drga tak wyraźnie. Dlaczego?
Czy od ciągnięcia mnie bez zasilania? Holowany byłem max 20 km/h i jakieś 4 kilometry.
Coś mogło się spierdańczyć?

Powiedzcie jak dziecku jak olej ten wymienić poproszę.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 14:32

Patryk - prawdopodobnie zapowietrzyłeś układ od holowania i skręcania kierownicą bez wspomagania. Powinno się samo odpowietrzyć jak już z działającym wspomaganiem pojeździsz i poskręcasz na maxa w obydwie strony.

Jak olej syf to wymień, ja odsysałem strzykawą z wężykiem z pompy powtarzając to dwa razy po kilku kilometrach.
Pewnie lepiej by zeszło jak by spuszczać przy przekładni, ale nie robiłem w ten sposób.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 14:38

Pewnie msz rację. Pokręcę się po mieście i się zobaczy. Byle wspomaganie nie zniknęło bo tym kolosem straaaaaasznie ciężko kierować bez tego.

Ktoś inny zna inny sposób zlania oleju?

Jeszcze jedno, olej to zwykły atf ale ile go nabyć?
Ostatnio zmieniony 2013-04-08, 14:39 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 15:11

Patryk - przekładnia kierownicza 0,75 litra. Najzwyklejszy ATF.

Daj znać jak się pokręcisz czy objawy ustąpiły :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 17:40

teoretycznie nie musisz się kręcić tylko nawet na postoju możesz to zrobić na maxa w prawo później na max w lewo i tak z jakieś 5-6 razy później sprawdzasz czy się pieni (jezeli tak to musisz jeszcze pokręcić bo jest tam jeszcze powietrze) :D ale ogólnie jeżeli masz tam taki syf to proponuje wymianę i później jak opisałem wyżej odpowietrzyć :)

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 19:33

Objawy ustąpiły po kilku manewrach jeszcze na postoju. Najwyraźniej faktycznie ciąganie zapowietrza układ. Olej wymienić trzeba ale bym wolał jakoś inaczej niż strzykawką, mam uraz po odsysaniu oleju z ASB przez bagnet przy -10 celsjusza :-P

Niestety Prawdopodobnie pompa padła. Nie podaje paliwa, na listwie brak ciśnienia, auto odpala awaryjnie tylko na gazie. Piest to drapał :evil:
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 19:43

możesz zwalić olej przy chłodnicy układu wspomagania tam są takie cybanty do ściskania potem zwalić wężyk i sru ;-) możesz też jeszcze podnieść przód i pokręcić kierą to z magla też wypluje ;-)

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 19:45

kojote2, o i o to chodziło. Dzia bardzo :-)
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 20:39

No to gitara że już wszystko jasne :-)

Pisząc o pojeżdżeniu ze skręcaniem na maksa chodziło mi o to aby nie nadwyrężać układu kierowniczego stojąc w miejscu, a zwłaszcza na miękkim podłożu. :-P

Patent kojota też mi się przyda niebawem aby strzykwą się nie bawić. :-)
Ostatnio zmieniony 2013-04-08, 20:40 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wspomaganie

2013-04-08, 21:37

ja zalałem ATF II,niby zgodny ze specyfikacją wg instrukcji obsługi,firmy Comma typ AQF,kosztował 20zł a nie 80 jak w Fordzie i od czasu jak go zalałem wspomaganie nie hałasuje :grin:
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”