Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-07-31, 18:45

Witam :)

Prosze o pomoc :) Ostatnio kupiłem oryginalne sprężyny do przedniego zawieszenia Exa 94 rok i okazało sie ze do jednego exa 93 rok pasują idealnie a do 94 rok nie pasują. Są różne podwozia czy to facet od ktorego kupilem Exa cos przerabiał ??

Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-07-31, 19:17

Witam :)

Prosze o pomoc :) Ostatnio kupiłem oryginalne sprężyny do przedniego zawieszenia Exa 94 rok i okazało sie ze do jednego exa 93 rok pasują idealnie a do 94 rok nie pasują. Są różne podwozia czy to facet od ktorego kupilem Exa cos przerabiał ??
Zależy czy masz europejczyka czy też amerykanina. To jest podobnie jak ze przednimi sprzęgiełkami, klockami hamulcowymi, nawet moc silnika w jednym będzie 165KM, a w drugim 170KM.

Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-07-31, 19:49

Aha dzięki :) kurcze ten z rocznika 94 co go robie teraz to amerykanin... i wygląda na to ze kupilem sprezyny do europejczyka ... ;/

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-07-31, 19:49

Witam :)

Prosze o pomoc :) Ostatnio kupiłem oryginalne sprężyny do przedniego zawieszenia Exa 94 rok i okazało sie ze do jednego exa 93 rok pasują idealnie a do 94 rok nie pasują. Są różne podwozia czy to facet od ktorego kupilem Exa cos przerabiał ??
Zależy czy masz europejczyka czy też amerykanina. To jest podobnie jak ze przednimi sprzęgiełkami, klockami hamulcowymi, nawet moc silnika w jednym będzie 165KM, a w drugim 170KM.
OK, ale żeby sprężyny???? :shock:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-07-31, 19:50

a masz moze jakies zdjęcia zeby pokazać te amerykańskie sprężyny ??

Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-07-31, 20:03

na necie takie zdjęcie ...
http://www.andysautosport.com/coil_spri ... t+by+Brand

jak zdemontuje swoje sprezyny to tez przesle jakies zdjecie... :)
cholera ale sie wkopałem.. ;/

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-01, 10:01

na necie takie zdjęcie ...
http://www.andysautosport.com/coil_spri ... t+by+Brand

jak zdemontuje swoje sprezyny to tez przesle jakies zdjecie... :)
cholera ale sie wkopałem.. ;/
eee yyyy ale tam jest napisane, że to są sprężyny do 4 calowego liftu... dobry link podałeś?

"Tuff Country Coil Springs - (4 In. Lift) Front) (Pair)"

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-01, 10:24

Zależy czy masz europejczyka czy też amerykanina. To jest podobnie jak ze przednimi sprzęgiełkami, klockami hamulcowymi, nawet moc silnika w jednym będzie 165KM, a w drugim 170KM.
jesteś pewien, że będą się różnić? :scratch: przecież to by było kompletnie nielogiczne.

czym miałyby się sprężyny różnić? a tym bardziej sprzęgiełka?? czy w europie inaczej załącza się napędy niż za wielką wodą? Możesz to poprzeć jakimś przykładem z katalogu forda?

Rozumiem różnice wynikające z kupowania części oryginalnych i zamienników, które nie zawsze są identyczne z pierwowzorem.

Nabyłem kiedyś sprężyny do 2" liftu. Nie dość, że były mocno za miękkie, to jeszcze na końcu, który jest zwężony nie były tak mocno ściśnięta jak oryginalne. W efekcie trudno było je umocować do mostu za pomocą oryginalnych podkładek.

shawel
Posty: 139
Rejestracja: 2008-05-22, 15:27
Lokalizacja: ...
Model Explorera: ...

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-01, 17:27

...
Ostatnio zmieniony 2016-02-09, 16:16 przez shawel, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-01, 23:10

Stoją u mnie dwa explorery. Jeden z 93 roku (i do niego widac ze sprezyny pasuja) a drugi z 94 roku (i juz nie pasują) W tym z 94 roku sprężyny maja jakby nawet mniejszą średnice pręta z którego została zrobiona sprężyna... Kurcze postaram sie rozebrac jak najszybciej i wysle wam zdjęcia.

Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-01, 23:27

Kurcze teraz to juz zgłupiałem :) cholera moze poprzedni wlasciciel cos kombinował... ;/

piszcie jak cos bedziecie wiedziec :) Dzieki za info :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-02, 07:09

Tomasz edytuj posty zamiast pisac jeden pondrugim :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-02, 07:27

czym miałyby się sprężyny różnić? a tym bardziej sprzęgiełka?? czy w europie inaczej załącza się napędy niż za wielką wodą? Możesz to poprzeć jakimś przykładem z katalogu forda?
Akurat dostępnym mi katalogiem Forda E-Cat nie mogę się posłużyć, ponieważ ma skatalogowane części tylko do wersji europejskich - brak wyboru przy zaznaczeniu opcji pozaeuropejskiej lub wpisaniu VINu auta z US. Ale przykładem są problemy innych użytkowników forum z klockami hamulcowymi (w TRW masz kilka opcji do wyboru) czy też sprzęgiełkami (teflonowe czy też inne). Nie będę wspominał już o częściach nadwozia, oświetlenia, mosty z LSD lub bez, nawet OBDII w ExII z początku produkcji. Całkiem możliwe, że ze sprężynami coś tam też zmieniali w pewnym partii VIN.
Pracując w Fordzie dużo irracjonalności się naoglądałem. Najlepszym przykładem jest Rad-T: szukał koła zębatego do wałka w silniku - w katalogu europejskim nie ma (występuje prawdopodobnie jako całość z wałkiem za grube pieniądze), a w US jest i Jankes przysłał.

A teraz ciekawostka - w katalogu części pojawił się Explorer 2011 i jest do wyboru nawet wersja policyjna. Cen co prawda jeszcze nie ma, ale to wskazuje, że Explorer niedługo wróci do Europy już oficjalnie.
Ostatnio zmieniony 2013-08-02, 07:30 przez rkosa, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-18, 13:34
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-02, 09:52

A mógłbyś znaleźć jakies zdjęcia czym sie różnią jedne sprężyny od drugich ??

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Różne typy podwozia w Explorerze I rok 94 ???? Pomocy

2013-08-04, 05:38

Sprężyny od początku do końca produkcj jedynki powinny pasować - w zawieszeniu nic się nie zmieniło przecież (poza tym, ze były we wczesnych 1991 stosowane mosty przednie Dana28 a nie tak jak później Dana35 - mimo to, katalog potwerdza, że od 91-93 jest jeden numer części a 94 jest inny - nigdy na to nie zwracałem uwagi ponieważ wszystko zawsze pasowało i sprężyna chodzi bez problemu... ja bym nie brał do głowy jeśli zmieniasz obie sprężyny.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”