Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mikesils
Posty: 399
Rejestracja: 2011-10-09, 21:49
Lokalizacja: Frankfurt/M

Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 19:35

Witam. Mam wyciek oleju silnikowego na polaczenu silnika ze skrzynia. Stawiam na jakis siemering co go szlag trafil.
Pyt. 1
- Ile czasu zajmie taka naprawa i co trzeba zdemontowac (skrzynie czy silnik wyjac)
Pyt. 2 Gdzie dostane taki siemering.

Inna sprawa.
Od czasu kupna wyje mi lozysko w dyfrze z tylu. Stwierdzam to po tym ze jak jade i dodaje gaz to wyje a jak nie to jest ciszej. Pewno chodzi o lozysko ataku o ile dobrze kojarze moze mnie ktos poprawic.
Pytanie ile z tym roboty i gdzie dostane takie lozysko i uszczelniacze oczywiscie. A moze lepiej kupic uzywany dyfer?

Dzieki za jakies porady.
Pozdrawiam Forumowiczow.
tel. 004917649690182

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 19:47

Musisz zwalić skrzynię, zdemontować koło zamachowe i będziesz miał dostęp do uszczelniacza - tak wygląda w SOHC w dwójcew trakcie wydłubywania :) :


Obrazek

kupisz na 99% w którymś z "klubowych" sklepików.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 19:47

U mnie leciało z uszczelniacza na skrzyni (chyba),
czas naprawy to wyjąć lub dostatecznie odsunąć skrzynię i wymienić uszczelniacz :)
mój był sprowadzany od niemca ale bez problemu dostaniesz i u nas (zależy gdzie teraz jesteś) :)

no i możesz użyć wyszukiwarki a na pewno na ten temat coś znajdziesz...

edzia:
np ten temat:

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=30
Ostatnio zmieniony 2015-02-10, 19:53 przez resetx, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 20:37

Na pewno łatwiej wyjąć skrzynię lub ją odsunąć i w tedy dostać się do uszczelniacza i go wymienić.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 20:41

Inna sprawa.
Od czasu kupna wyje mi lozysko w dyfrze z tylu. Stwierdzam to po tym ze jak jade i dodaje gaz to wyje a jak nie to jest ciszej. Pewno chodzi o lozysko ataku o ile dobrze kojarze moze mnie ktos poprawic.
Pytanie ile z tym roboty i gdzie dostane takie lozysko
A jak się ma ta druga sprawa...???
Bo niewykluczone, że i mnie to dotyczy :/
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Klubowicz adam1923
Klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2012-09-16, 20:04
Lokalizacja: bieszczady zadwórze
Model Explorera: ex II ohv 97

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 21:02

Sprawdż dokładnie ,może wyciek jest z klawiatury a uszczelniacz wału jest ok wyje dyfer a nie łożysko ;-) :-P :-/

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 21:06

z mostem (dyfrem) nie jest tak prosto bo trzeba go rozebrać ( praktycznie caly) i poskładac na nowych gratach a tego nie zrobi pan czesio :-P he nawet sądze że serwis ręce rozłoży :-P łatwiejsze wyjście to szukaj mostu (dyfra) bo za zrobienie i ustawienie twojego majster wyssie z ciebie krew ,szpik a reszte rzuci psom :-D :-D :-D i w 3 nie ma mostu z tego co pamiętam więc pisałem tak i tak ;-)
Ostatnio zmieniony 2015-02-10, 21:09 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 21:43

i jak wyje podczas przyspieszania to możliwe że zęby się lekko zużyły.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Mikesils
Posty: 399
Rejestracja: 2011-10-09, 21:49
Lokalizacja: Frankfurt/M

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 21:50

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
tel. 004917649690182

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Wyciek oleju zapytanie.

2015-02-10, 22:24

z mostem (dyfrem) nie jest tak prosto bo trzeba go rozebrać ( praktycznie caly) i poskładac na nowych gratach a tego nie zrobi pan czesio :-P he nawet sądze że serwis ręce rozłoży :-P łatwiejsze wyjście to szukaj mostu (dyfra) bo za zrobienie i ustawienie twojego majster wyssie z ciebie krew ,szpik a reszte rzuci psom :-D :-D :-D i w 3 nie ma mostu z tego co pamiętam więc pisałem tak i tak ;-)
No niestety po części zgodzę się z tą wypowiedzią. Po części bo: Ex III dyferencjał posiada (tyle że nie sztywny z racji niezależnego zawieszenia) : wymiana łożyska wałka atakującego wiąże się z faktycznie z demontażem wałka (czyli rozbiórką całego dyfra) ; największym problemem jest znalezienie fachowca. Pan Czesio mający nawet wieloletnie doświadczenie w remontach mostów rodem z PRL nie da rady. Czasy kiedy ustawiało się luzy międzyzębne na wyczucie lub na kartkę papieru minęły bezpowrotnie. Problem podobny jak z dobrym fachowcem od ASB. Ale jest w PL kilku gości, którzy to robią z dobrym skutkiem i również takich którzy specjalizują się w konstrukcjach rodem z US. Nie wysysają krwi i szpiku, ale po prostu biorą uczciwe pieniądze za dobrą robotę ( koszt w granicach 1,5 - 2 kPLN). Zakup używki to loteria jak zakup ASB. Na pocieszenie w przypadku wycieków z uszczelniaczy wałka atakującego czy też półosi można je (uszczelniacze) wymienić bezproblemowo.
Ostatnio zmieniony 2015-02-10, 22:27 przez Marko, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”