Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Łupie przy skręcie.

2013-02-25, 23:48

Patryk, pojeździj po osiedlu wolno, maks 10km/h i skręć na maksa i w lewo i w prawo. Powinno strzelić. Jeśli strzela przy skręcie w prawo, to sworzeń lewy i na odwrót.
Dla pewności wykonaj skręty (przy małej prędkości) ale bez skrętu do oporu, tylko na 3/4 skrętu.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Klubowicz Wielka Stopa
Klubowicz
Posty: 536
Rejestracja: 2012-03-27, 22:13
Lokalizacja: skier-nie-widze

Re: Łupie przy skręcie.

2013-02-26, 08:58

bondek o którym sworzniu mówisz,o tym od wachacza czy końcówce :?:
Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE. wielka stopa

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Łupie przy skręcie.

2013-02-26, 08:59

sworzen to sworzen, na wahaczu jest, w zasadzie dwa, gorny i dolny
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Łupie przy skręcie.

2013-03-03, 17:02

u mnie przy skrętach strzelały śruby w resorach,wybiłem,nasmarowałem,złożyłem i jest spokój,trochę dziwne że przy zmianie kierunku jazdy z D na R nie hałasowały,tylko przy skręcaniu i dopiero po około 10 minutach jazdy,jak sobie postał ze trzy godziny to przez chwilę była cisza. :roll:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Łupie przy skręcie.

2013-03-03, 18:01

A u mnie chwilowo cisza. Jeździłem i wolno i szybko i w kółko i jak na razie ani stuku. Ale wiem że tak bywało i na pewno się odezwie.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-26, 22:50

podepnę się pod temat.. mogę?
bo właśnie mi dzisiaj się rozsypał tylny most :(
a objawy były takie że dwa dni temu mi coś delikatnie puknęło, jako że miałem już problem z reduktorem to byłem praktycznie pewien że dopięło mi przód, spokojnie wracałem do domu i w sumie dopiero pod domem jak wjeżdżałem do garażu (mocniej skręcone koła) to znowu puknęło... Następnego dnia żona pojechała do pracy (jeździ raczej spokojnie) i jak wróciła to powiedziała że coś jej napierdziela/strzela... Dziś wyskoczyłem "na miasto" na szybkie zakupy i masakra, każdy zakręt to strzał, nie ważne czy wolno czy szybko czy baaaardzo wolno... od razu do garażu na kanał szybkie odkręcenie przedniego wału i...
wyjechałem z garażu, pierwszy zakręt, strzał i stoję... wrzucam D - chrobotanie jakieś, R - jadę - całe 10 metrów i to samo... Szybka diagnoza wał się kręci i nie jedzie :( no to se myślę, se odkręciłem przedni wał to se teraz go zapcham z powrotem do garażu :)
Ogólnie tak się chciałem podzielić historyjką bo wiem że satelity szlag trafił... choć mam jedno pytanko - dlaczego?
dodam, że nie "upalam" auta w terenie, ani nie "katuje" na drogach, ogólnie to na prawdę jeżdżę nim spokojnie.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-27, 15:10

No więc, dalsze ustalenia....
Po zdjęciu dekla, wycieklo nie mniej niż 2,5 litra oleju w którzy black edition.... Wizualnie stwierdzono zmielone zęby na satelicie lewej polosi...
Da radę wymienić samą satelitę czy z całą polosia?

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-27, 15:14

A przypadkiem łożysko sie jakieś nie rozsypało i wałeczek nie wpadł w satelity i bałaganu nie narobił. Da rade wymienic same środki
Ostatnio zmieniony 2013-04-27, 15:16 przez karol449, łącznie zmieniany 1 raz.
604 652 172

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-27, 18:00

Dokładnie będę wiedział jak rozbiore to ustrojstwo....
Na razie mam pod górkę bo nie mogę odkręcić tej śruby zabezpieczającej ten środkowy bolec. Który trzeba wyciągnąć żeby sprezyne i C podkladki dalej zdemontować
Może macie jakiś patent na nią bo mi się już lekko wyrobila i za cholerę nie chce puścić?

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-28, 09:54

odkręć prawy mostek trzymający łożysko i wtedy masz miejsce na manewrowanie kluczem nasadowym :albino: (przerabiałem to już w GaDzie, przyczyną rozwalonych satelit jest nadmierne zużycie tarcz LSD)

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-28, 14:41

odkrecilem ją...
Duży miałeś problem żeby odkręcić tą srube? Nie ma tam przypadkiem lewego gwintu? U mnie za cholerę nie chce puścić...
Ostatnio zmieniony 2013-04-28, 14:42 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-28, 20:45

Gwint jest normalny, tzn. prawy.

No faktycznie mogą być problemy jak śruba się trochę poomyka za pierwszym razem, potem to już tylko może się pogarszać.....
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-29, 17:38

No dobra, wykrecilem ją.... a teraz pytanie za sto punktów:
Jak długa powinna być ta śruba?
chodzi mi tak orientacyjnie , czy ma ok 1-2 cm czy przechodzi na wylot przez ten trzpien.
Bota moja ma jakieś 1,5 cm
A wewnątrz trzpienia widać ze nadal coś siedzi i blokuje go,
Poza tym się kolce z kumplem bo ją twierdzę ze ta śruba co się wykrecila jest ulamana a on z kolei ze nie jest , no i sam już nie wiem, bo jeśli nie jest ulamana to jak tamto dziadów ze środka wyciągnąć....

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-29, 17:52

ta śruba ma długi bolec z tego co pamiętam i przechodzi przez cały sworzeń (jak mi się uda to zrobię fotę)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Łupie przy skręcie.

2013-04-29, 18:12

Dokładnie - jest długa, a sworzeń powinien łatwo się wysunąć - ja sobie pomogłem magnesem i łatwo poszło. Jak ten sworzeń nie chce drgnąć to znaczy że się urwała niestety.....
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”