Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 21:33

ten "bolec" jest ustawiony na L... czyli raczej tak jak powinno byc...
No chyba nie do końca, na logike powinno być ustawione na N czyli neutral dla reduktora, czyli napęd na x2. L to w/g mnie LOW, czyli zapięty nie tylko 4x4 ale tez LOW
no to przeciez ja mam caly zas wlasnie zapiety reduktor na LOW...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 22:17

Ale tak nie powinieneś przecież jeździć na codzień. LOW jest tylko w ciężki teren. Moja rada jest taka, żebyś zmieniał przełożenia z przełącznika w kabinie i sprawdzał co się wtedy dzieje z shiftem. Zrób tak przełożenie w kabinie np 4L - schift - 4L i tak dalej. Opisz tutaj co ci wyjdzie z tych testów to coś będziemy dalej myśleć
Co do bolca, to lekko go mozna ruszyc, ale napewno nie da sie palcami zmienic przełożenia.
Ostatnio zmieniony 2011-11-07, 22:20 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 22:23

ktos wie czy ten trojkatny bolec wychodzacy z reduktora ktorego przekreca shift to powinien sie lekko przekrecac? bo ja go przekrecam w dwoch palcach praktycznie bez oporu...
Ten bolec (zaznaczony na czerwono) można przekręcić kombinerkami ,jeśli kręci się bez żadnych oporów może wyłamał się lub wyskoczył ze ślimaka element widełek (niebieski).
Załączniki
BW4405-shift fork.JPG
BW4405-shift fork.JPG (83.43 KiB) Przejrzano 2393 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 22:52

Ale tak nie powinieneś przecież jeździć na codzień. LOW jest tylko w ciężki teren. Moja rada jest taka, żebyś zmieniał przełożenia z przełącznika w kabinie i sprawdzał co się wtedy dzieje z shiftem. Zrób tak przełożenie w kabinie np 4L - schift - 4L i tak dalej. Opisz tutaj co ci wyjdzie z tych testów to coś będziemy dalej myśleć
Co do bolca, to lekko go mozna ruszyc, ale napewno nie da sie palcami zmienic przełożenia.
nie jezdze przeciez tak na codzien.. przejechalem sie w ramach testu a zachowanie shifta juz opisalem...
za kilkanascie minut reduktor bedzie free i zobaczymy co w srodku sie dzieje z widelcem

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 10:13

No wiec tak.. wczoraj juz mi padla bateria w kompie zeby opisac...
Ogólnie niby na pierwszy rzut oka wszystko ok.. ale widac lekkie zurzycie zębatek na kole które poruszane jest przez widełki, wniosek - widelec nie podnosił sie dostatecznie wysoko żeby po rozpięciu redukcji zapiąć zębatkę bez przełożeń. Co do samego widelca to nie widac na nim jakiegoś zurzycia jednak sam trzpień po którym się slizga (góra-dól) troche ma luzy w gnieździe, nie wiem czy tak powinno byc czy trzpień powinnien wchodzic "na sztywno". Dalej, wydaje mi sie ze ten element widełek co mastan zaznaczył na niebiesko wyskoczył ze ślimaka zaznaczonego na czerwono, na ślimaku widać też ślad zużycia, hmm, mozę za dużo powiedziane zużycia, ale widać że ten element widełek nie wchodzi cały w tego ślimaka tylko na ok 2 mm...
Poza tym reduktor wygląda nieźle, łańcuch nie ma luzów.
Tak sie zastanawiam czy da się jakoś ustawić, podnieść widelec żęby szedł wyżej i zazębiał dobrze zębatki?

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 10:35

Wymień tą mosiężną tulejkę ,którą widać na zdjęciu i zlikwidujesz luzy trzpienia.Nowa wersja tego elementu zaznaczonego na niebiesko jest już o kilka milimetrów dłuższa .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 10:40

aha... i wszystko wiadomo... u mnie nie było mosiężnej tulejki!! rzeczywiscie u Ciebie na zdjęciu widac ze jest.
A można skądś załatwić tą "nowszą wersje"?

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 10:50

aha... i wszystko wiadomo... u mnie nie było mosiężnej tulejki!! rzeczywiscie u Ciebie na zdjęciu widac ze jest.
A można skądś załatwić tą "nowszą wersje"?
Chyba raczej u nas nieosiągalne ,a tak to wygląda :
Załączniki
BW4405-widełki_stare_nowe.JPG
BW4405-widełki_stare_nowe.JPG (24.45 KiB) Przejrzano 2348 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 10:54

no to u mnie jest identyczny jak ten krószy.. jak byś zdjęcie mojego zrobił :) tak samo :wyślizgany na 2 mm...
a masz moze zdjęcie jak powinien wyglądać cały nie uszkodzony ślimak? bym sie upewnił czy nie jest on przypadkiem uszkodzony....

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 11:06

no to u mnie jest identyczny jak ten krószy.. jak byś zdjęcie mojego zrobił :) tak samo :wyślizgany na 2 mm...
a masz moze zdjęcie jak powinien wyglądać cały nie uszkodzony ślimak? bym sie upewnił czy nie jest on przypadkiem uszkodzony....
Jak się żle rozłączy pokrywę ,można ułamać ten trzpień zaznaczony na niebiesko .
Załączniki
BW4405-ślimak.JPG
BW4405-ślimak.JPG (24.71 KiB) Przejrzano 2337 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-08, 11:29

akurat nie widac na tym zdjeciu tego co mnie interesuje... gdyż na moim jest tak że jak widelec idzie po ślimaku to pod koniec ma troszke "stromiej" i nie wiem czy tak powinno byc czy to jest tak wyrobione...
na tym zdjęciu co zamiesciłeś to jest to akurat z tyłu :)

Wróć do „WARSZTAT”