Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-17, 08:50

a czy ktos z Wawy i bliskich okolic mialby chwile zebym mogl podmienic na probe silniczek krokowy ? Zastanawia mnie to przygazowanie przy odpaleniu - jesli sie podwiesil w stanie otwarty to taki wlasnie efekt bym chyba uzyskal ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-17, 09:03

A zdejmij silniczek i podaj mu zasilanko z prostownika i bedziesz widział jak pracuje. Najlepiej czyścić go acetonem technicznym.
Zamówiłem profilaktycznie uszczelki pod silniczek krokowy, obudowę przepustnicy i przepustnicę międzykolektorami. Czasami po dopaleniu chwile popracuje i franca zgaśnie, po powtórnym odpaleniu jest OK.
Radek sprawdź luz osi przepustnicy w obudowie. Tamtędy może brać lewe powietrze, bo mi to właśnie na lewe powietrze wygląda. Podłączałeś miernik podciśnienia?
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-17, 09:12

jak sie dzisiaj dotelepie do domu to bede sprawdzal po kolei. Dzieki za rady.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-17, 22:47

no to wszystko wskazuje na padnieta cewke - wyglada na to ze ma przebicia, przy odlaczonym po jednym kablu wali po bokach, a wymiana kabla i swiecy na cylindrze 4 nic nie daly.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-18, 14:49

pomierzylem cewke jeszcze wg sposobu i wartosci opisywanego na forum amerykanskim:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... +coil+pack

w gniazdach poszczegolnych par (1-5, 2-6, 3-4) powinno byc w przedziale 6.5 to 11.5 K-Ohms
oraz na wtyczce bocznej pomiedzy lewym bolcem (plus) a pozostalymi pojedynczymi bolcami (odpowiedniki kolejnych par zaplonu) powinnien byc zakres: 0.3 to 1.0 ohms.

u mnie wyszlo odpowiednio: 5-1 - 12,80 Kohms, 6-2 13,05 Kohms, 4-3 - 12,70 Kohms czyli poza zakresem.
na wtyczce wyszlo OK - rowno 1 ohm na kazdej parze.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-18, 15:00

Rad-T, to jest tylko sposób na sprawdzenie czy cewka nie jest spalona, natomiast przebicia nie zmierzysz domowym sposobem ponieważ występuje ono tylko przy wysokim napięciu.Jedyny dobry sposób to ciemny garaż i wtedy widać po odpaleniu gdzie skacze iskra.Jeżeli będzie upływność wewnątrz cewki to i tak nie zobaczysz. Najlepiej podmienić na sprawną cewkę.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-18, 15:09

napisalem to jako ciekawostke :) przebicia na cewce sa na 95% - wczoraj z Hubertem robilismy testy, nowa cewka w drodze.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-19, 21:00

zainstalowana nowa cewka, jest duzo lepiej... ale nie calkiem dobrze. Komputer przestal wykazywac brak zaplonu na cylidrze ale nadal przy niskich obrotach i mocnym obciazeniu auta (nagly gaz ale tak zeby nie zrobic kickdowna) na gazie strzela, na benzynie dlawi i potem szybko redukuje zeby pociagnac.
jak pisalem wczesniej w trakcie zczytywania bledow przed dlubaniem w aucie bledy dotyczyly drugiej sondy lambda, zbyt bogatej mieszanki no i misfire na cylindrze 4.
Wazna rzecz ktora jest stala - cale klopoty zaczynaja sie po porzadnym rozgrzaniu auta jakies 10 km jazdy teraz wieczorem (czyli w goracy dzien szybciej jak to mialo miejsce pare dni temu). Pytanie brzmi - jesli jest to sonda lambda, czy moze byc tak ze dopiero po porzadnym jej przegrzaniu zaczyna sypac zlymi odczytami co powoduje rozregulowanie skladu mieszanki (too rich jak pokazywal blad) i nastepuje misfire na cylindrze bo jest zalany i idzie strzal lub dlawienie ?
Dzisiaj na komputerze po jezdzie okolo 15km nie pokazuje zadnych bledow mimo ze objawy nadal wystepuja :(
Zastanawiam sie wiec czy wymieniac swiece (Autolite Platinum z przebiegem 10 tys km, kable Standard z przebiegiem 10 tys km) czy moze sprobowac z sonda lambda. Obydwie rzeczy niezbyt tanie i niechcialbym strzelac juz na slepo.
Ostatnio zmieniony 2009-08-19, 21:01 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-19, 21:11

A możesz zobaczyć wykres pracy sondy ?
Zawór EGR pracuje?
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-19, 21:14

No wlasnie wykresu nie moge obejrzec, oprogramowanie do OBDII ktore mam tego nie umozliwia :(
EGR jakby nie pracowal wywalilby chyba blad na kompie ? Jak go ewentualnie sprawdzic ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-19, 22:03

Spróbuj go zaślepić i zobacz czy jest zmiana.
Najpierw może wsadź śrubkę w wężyk sterujący EGR, tak by nie dochodziło podciśnienie do siłownika, żeby sie poprostu nie otwierał.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-20, 22:56

No to problem opanowany, a przynajmniej wszystko na to wskazuje.
PODSUMOWANIE :)
Podstawa calego zamieszania byla awaria cewki - miala przebicia i to spore. Ale ze bledy komputera wskazywaly na zawor nr 4 od tego zaczelo sie szukanie, najpierw kabel potem swieca wymieniona na inna. Niestety bez zmian, nastepnie wymiana cewki po tym jak okazalo sie ze ma przebicia. Wymiana cewki teoretycznie tez nie pomogla - auto nadal szarpalo i strzelalo na gazie - pisze teoretycznie bo dzisiaj wieczorem okazalo sie ze byla to dobra diagnoza. Po prostu w trakcie walki ze swieca 4 zaworu uszkodzilismy porcelanke i teraz po nocy widac bylo wyrazne przebicie. Szybka zmiana swiecy i auto znowu jezdzi jak nowe. Dzieki Hubert za pomoc przy nierownej walce :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2010-02-21, 19:18

Ja wczoraj wymieniałem świece (ngk tylko 10 tys na nich zrobiłem, silnik nierówno chodził i falował) i oto jaki widoczek przy pierwszej świeczce:

Teraz włożyłem ponownie autolite zwykłe (przed ngk zrobiłem na takich 30 tyś i padły), zobaczymy czy czy też tyle dadzą radę (na marginesie są robione w mexico :D ), fotka z pudełka:
Załączniki
autolite.JPG
autolite.JPG (69.9 KiB) Przejrzano 2930 razy
ngk2.JPG
ngk2.JPG (51.42 KiB) Przejrzano 2930 razy
ngk1.JPG
ngk1.JPG (51.38 KiB) Przejrzano 2930 razy

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2010-02-21, 20:01

Ja zrobiłem na świecach Autolite APP303 50 tys. km i wymieniłem tylko dla przyzwoitości, również kable Sentech jeszcze mogły na LPG pojeździć.
Teraz mam AP303 i nowe kable, zobaczymy jak długo, choć prędzej go sprzedam bo ma już 124.000 km przejechane i jest smak na coś nowszego.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2010-02-21, 20:51

ja wymieniłem w lato na motorcrafty i dziś znowu mam to samo właśnie muszę zobaczyć co znowu zdechło :(
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”