Strona 4 z 5

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:06
autor: Speedo
parnik od gazu w szereg czy rownolegle wpiety? moze tym tropem trzeba pojsc, albo masz tak jak w programie serwisowym WDS forda napisali "zbyt wysokie wymagania uzytkownika" ;)

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:09
autor: Rad-T
parnik od gazu w szereg czy rownolegle wpiety? moze tym tropem trzeba pojsc, albo masz tak jak w programie serwisowym WDS forda napisali "zbyt wysokie wymagania uzytkownika" ;)
a właśnie - może tu jest zonk, jakoś zupełnie pominąłem temat :)
a prawidłowe podłączenie w jedynce jak powinno wyglądać ? tylko tak łopatologicznie poproszę :)

hehe wpis w WDS dobry :P

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:15
autor: RAFBOR
Radek szeregowo powinno być połączone, ja mam tak....

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:18
autor: Rad-T
w sporcie jest chyba równolegle do prawego przewodu nagrzewnicy, rano sprawdzę, ale to chyba bardziej by wpływało na temperaturę samego parownika jak ciepła w środku auta :)

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:21
autor: RAFBOR
Chodzi o to że jak jest równolegle, to są dwie drogi obiegu i może większość płynu zasuwa sobie przez parownik.

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:24
autor: Speedo
jak do prawego i na trojnikach to rownolegle, co do tego czy wplywa to na parownik czy na cieplo w aucie to zdania sa podzielone, zrobienie "na rownolegle" powieksza objetosc, dodaje na wezu bocznik, zmienia charakterystyke ukladu blablabla i ponoc niekorzystnie wplywa na calosc, jak dasz w szereg to uklad dziala niby tak samo tylko ma po drodze parownik do nagrzania, pare opasek, kawalek rurki i mozesz podjac taka probe kontrolnie jak to bedzie dzialalo w szeregu

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 22:25
autor: Rad-T
no dokładnie tak jutro zrobię :) bo mnie mamuśka zamęczy, że znowu zimą musi jeździć w rękawiczkach i czapce :D

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 23:09
autor: kra
Radek szeregowo powinno być połączone, ja mam tak....
O to może w tym jest problem. Radek: jak masz tak jak u mnie poniżej to :eek: może to będzie przyczyna niedogrzania na pokładzie :D.
U mnie jest tak jak na zdjęciu poniżej - to co - sugerujecie, aby spróbować przepiąć wąż na pozycję z czerwoną strzałą? :wtf:

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 23:20
autor: Speedo
tylko kolanka zamiast trojnikow albo w srodek miedzy trojnikami wstawic waz zatkany czyms

Re: temperatury EXI

: 2012-11-17, 23:47
autor: frankotech
Witam,

Na moje oko to jeżeli parownik jest podłączony na trójnikach (równolegle) i trójnik ma ten sam przekrój na wszystkich odejściach to może być problem z wydajnością przepływu na nagrzewnicę.
Biorąc pod uwagę położenie parownika względem nagrzewnicy, przekrój i długość węzy to (wg mnie) powinno się trochę zdławić przepływ na parownik albo podłączyć w szereg stosując kolanka albo profile łukowe - tak jak narysował Rafbor .
Aby sprawdzić to można ścisnąć czymś węże (delikatnie aby ich nie przedziurawić) i wtedy zmniejszy się przepływ na parownik, wystarczy ten od trójnika powrotu.

Przynajmniej tak myślę.

Pozdrawiam

Re: temperatury EXI

: 2012-11-18, 15:02
autor: Rad-T
no dobra, zrobiłem zmianę, parownik wpięty szeregowo na powrocie z nagrzewnicy. Jest lepiej... ale tylko trochę :) nie jest to gorąc, że ręki nie utrzymasz, ale przyjemne ciepełko. Uszczelniłem jeszcze dodatkowo grodź bo tam też mogło wiać do nagrzewnicy zimnym powietrzem choć pewnie miało to minimalny wpływ.
Zaczynam się zastanawiać, czy ten zamiennik nagrzewnicy ma wystarczającą wydajność. Przewody są gorące, wszystko wygląda, że działa jak należy, a jednak to ciepło nie jest takie... no gorące ;)

aha podłączone było tak jak u kra - zasilanie parownika przed nagrzewnicą, powrót za nagrzewnicą.

Re: temperatury EXI

: 2012-11-18, 15:13
autor: karolb863
a masz możliwość zmierzenia temperatury tych węży :?: ,gorące to one będą przy 70st,a przy 90st...........też będą gorące,ale temp powietrza które przeszło przez nagrzewnicę będzie zdecydowanie inna,obstawiam termostat,za wcześnie się otwiera,albo jest uchylony,w końcu nagrzewnica działa już na małym obiegu ukł. chłodzenia,więc myślę że wentylator chłodnicy ma tu mniejsze znaczenie.

Re: temperatury EXI

: 2012-11-18, 15:45
autor: frankotech
Witam,

Również, tak jak sugeruje karolb863 sprawdziłbym jeszcze termostat czy faktycznie nie otwiera się przy zbyt niskiej temperaturze.
Najpewniej to sprawdzić w garnku z wodą i termometrem ustawionym na kuchence :).

Pozdrawiam

Re: temperatury EXI

: 2012-11-18, 16:04
autor: karolb863
założyłem u siebie kilka termostatów,różnych firm,wskazówka na każdym zachowywała się inaczej,prawie na wszystkich pokazywała okolice 1/3 skali,tylko na jednym z nich przekraczała nieznacznie połowę,ale ze względu na wrażliwość OHV na temp nie zostawiłem go w silniku,dopiero oryginał Ford,kupiony w InterCars za,chyba 27zł,jest najbliższy ideałowi,zdecydowanie szybciej silnik się rozgrzewa i temp z nawiewów też wyższa.

Re: temperatury EXI

: 2012-12-04, 21:17
autor: NeXusPK
Odgrzeję lekko temat...
Zrobiło się zimno i dopiero teraz zauważyłem. Wskazówka temperatury ok. równo stoi na połowie lato czy zima. W dotąd grzał w środku jak jasna cholera a teraz - silnik nagrzany a nadmuch ledwo ciepły (taki naprawdę ledwo). Gdzie zacząć szukać bo żona mnie zabije (istota wybitnie ciepłolubna...).