Strona 1 z 4
Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 20:49
autor: SZCZooR
Panowie taki mam priblem jak w temacie.
Moje auto pali mi od jakiegos czasu ok 40l na 100.
Jest to chyba nawet jak na exa za duzo.
Lpg tankuje zawsze na jednej stacji. Mam nowiutki parownik bo wymienialem w lecie wlasnie w celu obnizenia spalania.
Bardzo prosze o wszelkie rady bo nie wiem co robic.
Nie katuje auta nie jezdze nawet szybko. W sumie to jezdze tylko z domu na budowe i wieczorem spowrotem.
Przy ta kim spalaniu to mi taxowka taniej wyjdzie. Bo teraz to za 50 zl robie 50 do 60km.
Ratujcie.
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 20:52
autor: śp. Rafaello-Mk
obliczyłeś ile pali na benzynie? bo to też jest istotne, piszesz tylko o gazie
jakieś błędy na obd i ile palił przedtem
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 20:55
autor: SZCZooR
Prawde mowiac to benzyny ja uzywam tylko do odpalenia i jak gaz
sie skonczy zeby dojechac do stacji.
Mam bledy. Check sie sw ie ci. Pokazuje ostatnio blad recyrkulacji spalin. jakas mieszanke nanic blok cylindrow 1. Musialbym zczytac zeby dokladnie przytoczyc. A u nas zima po calosci.
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 20:55
autor: albricht
Napisz jaką masz instalację śruba czy sekwencja?
Jak masz podłączony parownik?
Kiedy ostatnio robiłeś serwis gazowy?
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:01
autor: SZCZooR
Albricht sekwencja. Parownik mam podlaczony tak jak mi w lecie podlaczyli.
Pojechalem bo tez palil ze 25 non stop. Powiedzieli ze parowbik za maly i wymienili na jakis kme do 350km. Zaplacilem za to 400 i w sumie nic nie pomoglo a teraz jest juz 40l.
Serwis byl robiony przy wymianie parownika. Jesli chodzi Ci o czyszczenie wtryskow.
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:03
autor: śp. Rafaello-Mk
sczytaj kody
no i dobrze by było żebyś wiedział ile benzyny Ci targa , wtedy wiadomo będzie czego się czepić gazu czy całości EGR może komputer daje za bogatą mieszankę itd...
może być że instalacja gdzieś jest nieszczelna , ja tak miałem w poprzednim i nie było czuć gazem bo dopiero podczas jazdy gdzieś tam puszczał się
Możesz mieć nie dogrzany parownik. Jakiś masz błąd z cylindrem napisałeś to tak że nic nie zrozumiałem
też o tym myślałem
często jest tak że podłączony jest za zaworem a nie przed Było ostatnio na forum coś o tym
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:03
autor: albricht
Możesz mieć nie dogrzany parownik. Jakiś masz błąd z cylindrem napisałeś to tak że nic nie zrozumiałem
Parownik podłączyć w szereg a zawór jest po to żeby się silnik szybciej nagrzewał
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:15
autor: decania
Nasz w ostatnim stadium przejeżdzał 22 kilometry na 19 litrach gazu. Wymieniliśmy silnik (właściwie jesteśmy w trakcie). Komputer gazowy nie trzymał ustawień i ciągle zmieniał skład mieszanki. A, szczelność sprawdzał gazownik i było ok. Powiedz, silnik nie ma żadnych objawów? szarpanie, strzelanie gazem w kolektor, nierówna praca, smród gazu albo benzyny z wydechu?
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:21
autor: albricht
Decania też ma rację objawy szarpanie wypadające zapłony nie równa praca.
Patryk dziś się dodzwoniłeś najpierw do mojej drugiej gorszej połówki

Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:21
autor: SZCZooR
Juz mam.
Sa 3 bledy.
P0708 obwod czujnika informujacego o zakresie pracy asb. Wysoki sygnal wejsciowy.
To pewnie dlatego ze pozycjoner zle jest ustawiony ale nie wiem jak go ustawic prawidlowo.
P0401 uklad recyrkulacji spalin. Wykryte za male batezenie przeplywu spalin.
P0171 zbyt uboga wartosc korekcji dawki paliwa(blok cyl. 1).
Takie 3 bledy pokazuje. Kasowalem ale po przejechaniu paru km wracaja.
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:22
autor: resko
Ponoć jak sondy lambda szfankuje to pali jak smok
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:27
autor: albricht
Coś się dzieje z pierwszym cylindrem wielce prawdo podobne wypalony zawór.
Z resztą można jeździć.
Prawidłowe ustawienie pozycjonera. Ustaw na neutral.
Zdejmij wajchę od wybieraka
Zdejmij pozycioner.
Umyj będziesz miał znaki ustawić na znacznik.
Zamontować i jest dobrze

Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:34
autor: SZCZooR
No pracuje lekko nie rowno. Ale bez tragedii. W kolektory nie strzela. W ogole chodzi calkiem przyzwoicie. Lekko go telepie ale obstawiam wine podcisnien. Poza tym cicho pracuje nie kopci nie smierdzi. To chyba nie jest z nim tak zle jeszcze nie?
Patryk a Ty mnie kurde nie strasz hehe.
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:36
autor: decania
Patryk dziś się dodzwoniłeś najpierw do mojej drugiej gorszej połówki
A jak poprosiłem Ryśka to się wyparła Ciebie
Jak zawór wypalony to może chlać paliwko. Każde. Nie wydaje Ci się że musisz tankować częściej benzyny na rozruchy? Ja na każde 100zł na gaz wydawałem 50 na bene. Troszkę za dużo.
Re: Pomozta bo na paliwo nie wyrobie
: 2012-12-13, 21:37
autor: albricht
Co strona amerykańska na temat błędu P0171 szukaj może uda Ci się znaleźć przyczynę
Przyczyny
Kod P0171 może oznaczać, że jeden lub więcej z następujących działo się:
MAF (Mass Air Flow) Czujnik jest zabrudzony lub uszkodzony
Uwaga: użycie "olejowanych" filtrów powietrza może powodować zabrudzenie MAF jeśli filtr jest zbyt naoliwione. Jest też problem z niektórymi pojazdami, w którym czujniki MAF wyciekać z silikonu zalewania materiały używane do ochrony obwodów.
Nie może być dalszy wyciek próżniowe czujnika MAF
Możliwa pęknięty próżni lub PCV line / zasilania
Uszkodzony lub zablokowany otwarty zawór PCV
Uszkodzona lub uszkodzony czujnik tlenu (bank 1, czujnik 1)
Sklejanie / podłączony lub nie wtryskiwacz paliwa
Niskie ciśnienie paliwa (możliwe podłączony / brudny filtr paliwa!)
Wyczerpać wyciek pomiędzy silnikiem i pierwszy czujnik tlenu
Możliwe rozwiązania
Wiele razy, czyszczenia czujnika MAF i znalezienie / ustalające przecieki podciśnienia rozwiązać problem. Jeśli jesteś na napięty budżet, uruchomić tam, ale to nie może być rozwiązaniem dla niektórych. Tak, możliwe rozwiązania to:
Oczyścić czujnik MAF. Skonsultuj się z instrukcją serwisową to miejsce, jeśli potrzebujesz pomocy. Uważam, że najlepiej jest zdjąć je i spryskać go środkiem do czyszczenia elektroniki lub hamulca. Upewnij się, że jesteś ostrożny, aby nie uszkodzić czujnika MAF, i upewnij się, że to suche przed ponownym
Sprawdzić wszystkie przewody podciśnienia i PCV, wymianę / naprawę wymagane
Sprawdzić wszystkie przewody i połączenia w układzie zasysania powietrza
Sprawdzić i / lub sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego pod kątem wycieków
Sprawdź ciśnienie paliwa brudnego filtra paliwa i prawidłowego
Idealnie będziemy chcieli, aby monitorować krótko-i długoterminowych etc za pomocą zaawansowanego narzędzia skanującego
Jeśli masz dostęp, możesz uruchomić test spalin
A teraz druzgocząca prawda
Ja nie mam na imię Rysiek