Strona 1 z 4

dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 09:37
autor: Maciej23
Witam Panowie, szukam i szukam już od paru dobrych dni na forum, ale nikt nie opisał takich objawów jak mam ja.

A wiec zaczęło się na stacji, kiedy po zatankowaniu skręciłem kola i ciężko miał Ex ruszyć. ( plaski teren, ale kola skręcone.) trochę więcej gazu i udało się. Pojechałem na parking, i tak jeździłem raz w lewo raz w prawo, objawy były takie jak by guma ocierała o budę, czyli takie dziwne piszczenie. (jak by guma była mega mocno dociśnięta do metalu i tarła) i delikatne jak by przeskakiwanie. wszystko z tylu. A wczoraj do tego doszedł objaw na pedale hamulca. przy dodawaniu gazu pedał tak jak by drży przy hamowaniu takie pukniecie i pedał przeskakuje głębiej. tak jak by wpadł jakieś 2cm po tym puknięciu. Przy jeździe na wprost nic nie puka i nie blokuje. Dodam ze wszystko sprawne. zawieszenie itd. Wymieniałem silnik w aucie, bo się zatarł ;-( i przy okazji wszystkie płyny wszędzie, ale to nie pomogło.

Macie jakieś pomysły?? z góry dziękuje i pozdrawiam

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 11:16
autor: Dawid
4x4low?

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 12:04
autor: Maciej23
rozłaczone, jak podniose caly tyl do gory to jak krece kolem to tylko jedno sie kreci, a jak by bylo zapiete to oba by sie krecily prawda??/

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 12:09
autor: Maciej23
dodam ze sprawa zaczyna sie dziac przy rozgrzanym aucie. tzn rano jak jest zimny nic takiego nie ma miejsca, i nie chodzi mi o rozgrzanie silnika. tylko o rozruszanie auta.

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 12:22
autor: Rad-T
A wczoraj do tego doszedł objaw na pedale hamulca. przy dodawaniu gazu pedał tak jak by drży przy hamowaniu takie pukniecie i pedał przeskakuje głębiej. tak jak by wpadł jakieś 2cm po tym puknięciu.

Macie jakieś pomysły?? z góry dziękuje i pozdrawiam
a może czujnik ABS na piaście wariuje - piasta się kończy albo czujnik zeszlifowało ? :)

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 12:36
autor: resko
Kurcze dziwne ja bym sprawdził klocki hamulcowe,może któryś się blokuje i przez to hamuje.Klocki kiedy wymieniałeś?

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 13:07
autor: Maciej23
no właśnie nie wymienialem klockow. moze dzis albo jutro zobacze jak te klocki wygladaja, a jak odłacze ABS to powinno ustapic prawda??

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 15:46
autor: resko
No nie wiem z tym abs-em,zobacz klocki bo możesz mieć tak wytarte,że szok.Najlepiej jakbyś rozebrał zaciski i przeczyścił wszystko aby lekko chodziło.

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 16:05
autor: Maciej23
jutro mam zarezerwowany garaz u kolegi a wiec dzialam caly dzien. napisze czy cos udalo mi sie naprawic.

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 16:29
autor: resko
No napisz,bo sam jestem ciekawy czy to hamulce

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 17:30
autor: RAFBOR
Stawiam na zaciski. Pewnie sa zatarte...

PS. Nie jesteś przypadkiem ze strazy miejskiej? Mam kilka uwag do strazy miejskiej w Człuchowie....

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 20:05
autor: Maciej23
OOO kolego nie obrażaj mnie ;-) Jak straż miejska powstała to miałem z nimi małe starcie, ale teraz juz dali mi luz. Jak zaparkuje fordziakiem obok ich dacia duster to sie boja ;-)

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 20:05
autor: Maciej23
A co do tych zaciskow to mozesz powiedziec mi cos wiecej na ten temat???

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 21:30
autor: resko
Zatarte czyli zapieczone,mogą nie pracować już tak jak należy.Jak nacisnąłeś pedał hamulca w którymś tam momencie to klocki mogły już nie wrócić na swoje dotychczasowe miejsce bo im zacisk na to nie pozwala.Rozkręć zaciski dobrze jakbyś miał jakieś tam wd-40 trochę smaru aby to przesmarować,no ale pytanie czy ty kumasz co nieco w mechanice?Bo wiesz jak to jest kolego,dla kogoś kto wie o co chodzi to jest powiedzmy chwilka roboty ale dla laika to nawet zacisków nie wyjmie a może nawet koła nie odkręci :x

Re: dziwne piszczenie i blokowanie kół.

: 2013-01-04, 21:53
autor: jacek4
Co do roboty hamulców to najpierw podjedź sobie do jakiegoś małego motoryzacyjnego sklepu i kup sobie żel do tłoczków - takie małe tubki niebieskie - cena 5-8 zł.
WD używaj raczej tylko do ruszenia zapieczonych śrub a nie do smarowanie.
Rozbiórka zacisków:
dwie śrubki na kluczyk - u mnie-10, te przy tych tulejkach z karbowaną gumową osłonką.
Są to zaciski pływające więc te tulejki muszą łatwo się wciskać i wysuwać.
zdejmujesz zacisk z jarzma i łapiesz klocki (wcześniej sobie możesz oznaczyć który klocek jest zewnętrzny)
Sprawdzasz klocki - jak dobre to:
Zacisk owiewasz,czyścisz, kontrolujesz gumki na tłoczkach.
Odkręcasz korek od zbiorniczka płynu i starasz się wcisnąć tłoczki do oporu (praską,trzonkiem młotka itp. Ja używam klocka z MDF i ścisk stolarski)
Potem wkładasz coś w zacisk grubszego niż dwa klocki hamulcowe i delikatnie wciskając pedał sprawdzasz czy płynnie wychodzą (uważaj aby nie wypadły.
Na wysuniętych pod gumkę wpuszczasz żel i parę razy powtarzasz operację (powinny po tym dać się wciskać ręcznie np.trzonkiem młotka (czasem jeden wpychasz to drugi wychodzi :-D )
Jeżeli już są ok to sprawdzasz te tulejki w gumowych karbowanych osłonkach, możesz je spokojnie zdjąć razem z osłonkami , wymyć, przedmuchać otwory w których siedzą, nasmarować żelem i złożyć.Potem oglądasz w jarzmie te chromowane blaszki czy są całe i możesz je posmarować żelem,oraz tą krawędź blachy klocka która się tam przesuwa.
Całość składasz w odwrotnej kolejności.
I teraz ważne - odpalasz silnik i wciskasz hamulec aż tłoczki dojdą do klocków (bo inaczej możesz nie mieć hamowania w pierwszym wciśnięciu hamulca :-D )
Jak klocki wymieniałeś i są grubsze to może się okazać że masz za dużo płynu - trzeba odessać do właściwego poziomu i pamiętać o zakręceniu zbiorniczka.