Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika

: 2013-01-18, 13:40
autor: adam1923
Witam 8)
Mam problem z nierównomierną pracą OHV, a mianowicie po rozgrzaniu zaczyna lekko utykać jest to zjawisko, które czasami zanika, a czasami się nasila. Wymieniłem krokowca, przewody wn, cewka sprawdzona, filtr powietrza, dedykowana wkładka K&N, na kompie żadnych błędów, jeździ tylko 98 nie ma LPG, odpala równie dobrze na ciepłym jak i zimnym, łatwo wkręca się na obroty a za cholerę nie wiem dlaczego nim trzęsie :cry:
Czy może mieć to związek z regulacją czujnika położenia wałka rozrządu, jeśli tak to jak poprawnie go wyregulować ? Z góry dzięki za odp. ;-)

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-18, 15:13
autor: Rad-T
lewe powietrze - uszczelki kolektora ssącego ?
sondy lambda, skoro po rozgrzaniu dopiero. Warto by zobaczyć na kompie jaki dają wykres.

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-18, 16:34
autor: adam1923
Dzięki za wskazówki . Lambdy sprawdzone a uszczelki pod ssącym wymienię

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 08:52
autor: Stefan Stefan
Mogę zapytać co Cię skłoniło do lania do tego silnika paliwa 98 oktanów?

Silniki Amerykańskie stworzone do pracy na paliwie 87 oktanów i potrafią źle znosić 98 oktanów. Żaden z naszych LS-ów a przerobiliśmy w naszym Dzikusie już LS1, LS7 (ten wybuchł na hamowni), LS2 i LS3, nigdy się dobrze nie sprawował na 98 a większość z nich było nowych. Kaszlały, prychały, nierówno pracowały na niskich obrotach czasami nawet gdzieś nie dopalały. A na hamowni na 98 nie było poprawy w osiągach a czasem wręcz przeciwnie.

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 13:03
autor: adam1923
Dzięki! Tak też myślałem ale na 98 mniej palił a co sądzisz o paliwie ukraińskim mam dostęp ale troszeczkę się cykam

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 14:49
autor: Adrian
Mogę zapytać co Cię skłoniło do lania do tego silnika paliwa 98 oktanów?

Silniki Amerykańskie stworzone do pracy na paliwie 87 oktanów i potrafią źle znosić 98 oktanów. Żaden z naszych LS-ów a przerobiliśmy w naszym Dzikusie już LS1, LS7 (ten wybuchł na hamowni), LS2 i LS3, nigdy się dobrze nie sprawował na 98 a większość z nich było nowych. Kaszlały, prychały, nierówno pracowały na niskich obrotach czasami nawet gdzieś nie dopalały. A na hamowni na 98 nie było poprawy w osiągach a czasem wręcz przeciwnie.
Racja ja raz spróbowałem i więcej spalił niż 95 i jakoś tak gorzej chodził.

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 14:59
autor: Damian
To na LPG tez nie ma co jeździć bo ma w okolicach 105 oktanów :mrgreen:

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 16:23
autor: Stefan Stefan
Co do ukraińskiego paliwa to jak masz dostęp do paliwa prosto z Ukrainy to nie powinno być problemu bo jakość jest dosyć porównywalna z naszym (czasem się nawet zdarza, że lepsza), ale jak przez "znajomego znajomego który zna kogoś kto..." i tak dalej to nie warto bo nie wiadomo ile razy przelewane, z jakimi rozpuszczalnikami mieszane itd.

Z Dieslem (starszym) to czasami sobie można na takie "oszczędności" pozwolić ale to też nie zawsze. U mnie pół firmy jeździ na lotniczej JET A-1 jak zostają zlewki i można zrobić tak, żeby diesel to przetrawił ;)

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 16:28
autor: karol449
To na LPG tez nie ma co jeździć bo ma w okolicach 105 oktanów :mrgreen:

Dlatego trzeba zmienic kąt wyprzedzenia zapłonu z 10 na 15 stopni

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 16:40
autor: Damian
Ilosc oktanow oznacza kulture spalania a nie kalorycznosc paliwa, nie cudujmy ;-)

Ps. ExII ma czujnik spalania stukowego, nic nie trzeba przestawiac co do jedynki to sie nie wypowiem.

Re: Nierówna praca silnika

: 2013-01-19, 17:37
autor: adam1923
Zacznę lać 95 jak nie będzie poprawy szukam dalej.Dzięki za podpowiedzi !