Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-03-15, 07:47

Witam
Po głębszej analizie dźwięku pracującego silnika doszedłem do wniosku, że silnik powinien wydawać trochę inny odgłos(nie mam porównania z innym samochodem). Dziwny odgłos coś w rodzaju gwizdu lub buczenia pochodzi z któregoś z kół po którym chodzi pas wieloklinowy. Mam pytanie czy coś się stanie jak odpalę samochód bez tego pasa, lub jaka jest możliwość sprawdzenia co powoduje taki dziwny dźwięk.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-03-15, 08:36

Na chwilę nie powinno się nic stać szczególnie jak odpalisz zimny (pompa chłodzenia nie będzie chodzić) ale też kilka innych kół będzie stało
więc i tak możesz nie wyłapać które hałasuje.
Proponuję kupić stetoskop specjalny dla mechaników
http://allegro.pl/stetoskop-samochodowy ... 94695.html

wydatek niewielki a da się osłuchać wszystko podczas pracy
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-03-15, 21:35

możesz też posłuchać każdego z pracujących kółeczek za pomocą stalowego pręta lub drewnianego kija :-) ,przykładasz ów kij lub pręt do obudowy do której zamocowane jest podejrzane kółko,drugi koniec do ucha(tylko nie za głęboko ;-) ) i słuchasz które jest najgłośniejsze,tylko uważaj żeby cię nie wkręciło.
oczywiście rób to na odpalonym silniku.
stetoskop jest zdecydowanie bezpieczniejszy,może być lekarski.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-03-15, 21:42

No i można pokusić się także o rozpędzenie poszczególnych kół pasowych pojedynczo za pomocą paska i wiertarki z jakimś kółkiem pasowym, ale tu trzeba trochę ostrożności i zadbać o osiowość owych kółek :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-03-16, 04:36

Spokojnie możesz odpalić bez paska tylko musisz pamiętać, że pompa wody oraz alterantor w tym momencie nie pracują więc chłodzenia i ładowania nie masz - jak jednak zdjagnozować obłędne odgłosy? nie będzie łatwo choć powinieneś zacząć od napinacza - przede wszystkim od rolki napinacza, która może wydawać swoje ostatnie odgłosy przed wielkim finałem jakim będzie rozsypanie się rolki...

musisz jednak dokładniej określić odgłos - nie moze to być buczenie oraz gwizd za jednym zamachem - musisz ustalić zeznania w tym wypadku.

- powodem może być też zupełnie coś innego - może to być wadliwy silniczek krokowy, zawór EGR, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury powietrza dolotowego bądź nieszczelne przewody podciśnienia - miałem kiedyś w warsztacie Explo z podobnymi objawami i za Chiny nie mogłem dojść co powoduje buczenie... wymieniliśmy połowę silnika bo miałem drugi ze szrota i prawdę powiedziawszy nigdy nie doszliśmy co to było

a więc nie pomogłem a tylko wystraszyłem - powodzenia
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 04:45 przez Jankes, łącznie zmieniany 2 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-03-18, 08:18

Ciężko jest określić ten dźwięk, postaram się go nagrać

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-13, 07:18

Przekazałem wszystkie elementy mogące emitować ten dźwięk przy pomocy "specjalistycznego przyżądu" i wyszło na to że to alternator. Już jestem umówiony z spece od alternatorów na naprawę. Jest szansa, że w końcu usłyszę czysty dźwięk V8.

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-13, 17:27

Ja u siebie odpalałem 4.0 SOHC bez paska klinowego-rowkowego. U mnie akurat dzwięk dzwonienia wydaje rolka napinająca ten pasek.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-13, 18:19

Robo21 brzmi pięknie, szczególnie gdy wkręca się na obroty ;-) ...
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-17, 10:35

Wreszcie znalazłem czas na zaprowadzenie samochodu do speców od alternatora, teraz czekam na efekty i oczywiście koszty naprawy. Oby mnie nie powaliły.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-17, 11:17

Jak tylko łożyska to nie powinna cię powalić.
U mnie wszystko się rozsypało i koszt wymiany na nowy/regenerowany z gwarancją wyszedł niecałe 500.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-17, 12:25

Nie strasz mnie, z ładowaniem jest wszystko ok tylko szumi strasznie.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-17, 13:11

Nie straszę :-)

Właśnie tylko naświetliłem że jak łożyska to niewielki wydatek, ewentualnie szczotki i resztę sprawdzą.
Przedstawiłem tylko mój skrajny przypadek i ile to może kosztować, abyś mógł ocenić czy lepiej robić czy wymienić jak by tfu,tfu jeszcze coś tam mieli znaleźć. Ale mam nadzieję że tylko łożyska jak piszesz i wyniesie cię to jakąś drobną sumkę. :-)

Zresztą tu w samej wawce wyższe cenki mają....
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-17, 14:26

Łożyska z wymianą 170 zł + jeszcze rolka - ceny nie znam ale określił, że w 300 zmieszczę się.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

2013-04-17, 16:51

No i o to mi chodziło abyś mógł ocenić co ci lepiej pasuje.
Łożyska 170
jakaś rolka ?
robi się 300

I właśnie to już jest 3/5 ceny nowego-regenerowanego.

Taka regeneracja polega na tym że obudowa pozostaje stara (ładnie wypiaskowana) a reszta bebechów jest nowa i dają gwarancję.
Producenci odbierają altki i rozruszniki i to robią, ale też i dobre warsztaty.

Jak bym miał łożyska dostępne to bym sam wymieniał, ale na pewno nie był bym w stanie dokładnie zweryfikować reszty.
Na pewno by znikneło hałasowanie, ale ile by pochodził nie wiem.

Oby służył jak najdłużej - powodzonka. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”