Strona 1 z 2

Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-03-15, 07:47
autor: Robo21
Witam
Po głębszej analizie dźwięku pracującego silnika doszedłem do wniosku, że silnik powinien wydawać trochę inny odgłos(nie mam porównania z innym samochodem). Dziwny odgłos coś w rodzaju gwizdu lub buczenia pochodzi z któregoś z kół po którym chodzi pas wieloklinowy. Mam pytanie czy coś się stanie jak odpalę samochód bez tego pasa, lub jaka jest możliwość sprawdzenia co powoduje taki dziwny dźwięk.
Pozdrawiam

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-03-15, 08:36
autor: piotrek16v
Na chwilę nie powinno się nic stać szczególnie jak odpalisz zimny (pompa chłodzenia nie będzie chodzić) ale też kilka innych kół będzie stało
więc i tak możesz nie wyłapać które hałasuje.
Proponuję kupić stetoskop specjalny dla mechaników
http://allegro.pl/stetoskop-samochodowy ... 94695.html

wydatek niewielki a da się osłuchać wszystko podczas pracy

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-03-15, 21:35
autor: karolb863
możesz też posłuchać każdego z pracujących kółeczek za pomocą stalowego pręta lub drewnianego kija :-) ,przykładasz ów kij lub pręt do obudowy do której zamocowane jest podejrzane kółko,drugi koniec do ucha(tylko nie za głęboko ;-) ) i słuchasz które jest najgłośniejsze,tylko uważaj żeby cię nie wkręciło.
oczywiście rób to na odpalonym silniku.
stetoskop jest zdecydowanie bezpieczniejszy,może być lekarski.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-03-15, 21:42
autor: jacek4
No i można pokusić się także o rozpędzenie poszczególnych kół pasowych pojedynczo za pomocą paska i wiertarki z jakimś kółkiem pasowym, ale tu trzeba trochę ostrożności i zadbać o osiowość owych kółek :-)

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-03-16, 04:36
autor: Jankes
Spokojnie możesz odpalić bez paska tylko musisz pamiętać, że pompa wody oraz alterantor w tym momencie nie pracują więc chłodzenia i ładowania nie masz - jak jednak zdjagnozować obłędne odgłosy? nie będzie łatwo choć powinieneś zacząć od napinacza - przede wszystkim od rolki napinacza, która może wydawać swoje ostatnie odgłosy przed wielkim finałem jakim będzie rozsypanie się rolki...

musisz jednak dokładniej określić odgłos - nie moze to być buczenie oraz gwizd za jednym zamachem - musisz ustalić zeznania w tym wypadku.

- powodem może być też zupełnie coś innego - może to być wadliwy silniczek krokowy, zawór EGR, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury powietrza dolotowego bądź nieszczelne przewody podciśnienia - miałem kiedyś w warsztacie Explo z podobnymi objawami i za Chiny nie mogłem dojść co powoduje buczenie... wymieniliśmy połowę silnika bo miałem drugi ze szrota i prawdę powiedziawszy nigdy nie doszliśmy co to było

a więc nie pomogłem a tylko wystraszyłem - powodzenia

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-03-18, 08:18
autor: Robo21
Ciężko jest określić ten dźwięk, postaram się go nagrać

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-13, 07:18
autor: Robo21
Przekazałem wszystkie elementy mogące emitować ten dźwięk przy pomocy "specjalistycznego przyżądu" i wyszło na to że to alternator. Już jestem umówiony z spece od alternatorów na naprawę. Jest szansa, że w końcu usłyszę czysty dźwięk V8.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-13, 17:27
autor: Susel_125
Ja u siebie odpalałem 4.0 SOHC bez paska klinowego-rowkowego. U mnie akurat dzwięk dzwonienia wydaje rolka napinająca ten pasek.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-13, 18:19
autor: dyfrend
Robo21 brzmi pięknie, szczególnie gdy wkręca się na obroty ;-) ...

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-17, 10:35
autor: Robo21
Wreszcie znalazłem czas na zaprowadzenie samochodu do speców od alternatora, teraz czekam na efekty i oczywiście koszty naprawy. Oby mnie nie powaliły.
Pozdrawiam.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-17, 11:17
autor: jacek4
Jak tylko łożyska to nie powinna cię powalić.
U mnie wszystko się rozsypało i koszt wymiany na nowy/regenerowany z gwarancją wyszedł niecałe 500.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-17, 12:25
autor: Robo21
Nie strasz mnie, z ładowaniem jest wszystko ok tylko szumi strasznie.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-17, 13:11
autor: jacek4
Nie straszę :-)

Właśnie tylko naświetliłem że jak łożyska to niewielki wydatek, ewentualnie szczotki i resztę sprawdzą.
Przedstawiłem tylko mój skrajny przypadek i ile to może kosztować, abyś mógł ocenić czy lepiej robić czy wymienić jak by tfu,tfu jeszcze coś tam mieli znaleźć. Ale mam nadzieję że tylko łożyska jak piszesz i wyniesie cię to jakąś drobną sumkę. :-)

Zresztą tu w samej wawce wyższe cenki mają....

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-17, 14:26
autor: Robo21
Łożyska z wymianą 170 zł + jeszcze rolka - ceny nie znam ale określił, że w 300 zmieszczę się.

Re: Uruchomienie silnika bez pasa wielokliniowego Explorer 5.0

: 2013-04-17, 16:51
autor: jacek4
No i o to mi chodziło abyś mógł ocenić co ci lepiej pasuje.
Łożyska 170
jakaś rolka ?
robi się 300

I właśnie to już jest 3/5 ceny nowego-regenerowanego.

Taka regeneracja polega na tym że obudowa pozostaje stara (ładnie wypiaskowana) a reszta bebechów jest nowa i dają gwarancję.
Producenci odbierają altki i rozruszniki i to robią, ale też i dobre warsztaty.

Jak bym miał łożyska dostępne to bym sam wymieniał, ale na pewno nie był bym w stanie dokładnie zweryfikować reszty.
Na pewno by znikneło hałasowanie, ale ile by pochodził nie wiem.

Oby służył jak najdłużej - powodzonka. :-)