Strona 1 z 1

brak kompresji

: 2013-08-02, 22:23
autor: maksimus
Witam kolegów.
Jakiś czas temu pisałem o nierównej pracy mojego silnika 4.0 OHV.
Zmieniłem kable zapłonowe, świece filtr powietrza i olej w silniku, ex zaczął lepiej ciągnąć ale nadal po odłączeniu 4 gara nie ma różnicy w pracy silnika, dodatkowo przy ok 2tyś obr coś postukuje metalicznie jakby zawór sprawdziłem kompresje na kulejącym 4 garze słabe ciśnienie.
Czy macie jakieś propozycje przed zdjęciem głowicy?

Re: brak kompresji

: 2013-08-02, 22:55
autor: Susel_125
Ja miałem takie metaliczne stukanie ale było to w plaskaczu 4cylindrowym. Przepaliło uszczelkę pod głowicą właśnie na łączeniu 2cylindów. Trzaskało tak jakby ktoś młotkiem walił po bloku.

Re: brak kompresji

: 2013-08-04, 05:29
autor: Jankes
albo po prostu zacznij od wymiany uszczelki kolektora ssącego - Radek właśnie teraz tak miał, że prawdopodobnie uszczelka była padnięta na czwartym i ciągła lewe powietrze.

Lewe powietrze=nierowna praca silnika.

Re: brak kompresji

: 2013-08-04, 10:23
autor: maksimus
może faktycznie to uszczelka pod kolektorem bo słychać czasami jakby lekkie przedmuchy, ale czemu te dziwne stuki?

Re: brak kompresji

: 2013-08-06, 17:44
autor: Jankes
stuki metaliczne w OHV to najczęściej wina popychacza - można go wymienić ale ten silnik po prostu już tak ma. Jeśli masz słabą kompresję na jednym garze to sprawdź uszczelkę pod głowicą - czy w tym miejscu nie masz czasem jakichś przedmuchów... albo wina zaworu, który się nie domyka... atwiej sprawdzić jakbyś mógł do tego cylindra wziernikiem wjechać.