Strona 1 z 2

Nie ma ciągu :)

: 2008-04-28, 21:57
autor: fabick
Kolejna sprawa dla Archiwum Ex :) Im dłużej jeżdżę moim potworem tym więcej "drobiazgów" znajduję. Wczoraj zmieniłem świece (były włożone NGK z niezmienioną fabryczną szczeliną czyli jakoś około 1,5mm) i efekt zadowalający czyli równiejsza praca silnika, więcej mocy itd. Ale jest jedno ale. Po zagrzaniu się silnika zapala się 'Check Engine' (błąd sondy lambda - mechanik zczytał) i silnik traci coraz więcej mocy im cieplejszy (czyli prawdopodobnie coś psuje mieszankę). Moje pytanie brzmi czy to musi być problem lambdy? W escorcie silnik głupiał mi jak się rozgrzał i to była wina czujnika temperatury płynu chłodzącego. Czy to może być coś podobnego?

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-28, 22:58
autor: kizio 730
błąd sądy lambda jest spowodowany jazdą na gazie a z tego co kiedyś pisałeś masz lpg II generacji a ta nie jest powiązana z sądami i zarazem dawką gazu tak że jedno z drugim niema nic wspólnego . Polataj ze 100 pare km. na bezynie i daj znać jak się zachowuje a dopiero wtedy zczytaj błędy;-)

[ Dodano: 2008-04-28, 23:02 ]
a co do mocy na lpg jak na ciepłym ci traci moc moze być zpowodowane niesprawnym reduktorem ( parownikiem ) miałem ten sam problem w 3litrowej bawarce

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-29, 07:05
autor: fabick
Tylko, że na benzynie też ni ma mocy :/ Poza tym byłem już u gazowników na przeglądzie i regulacjach i nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości :(

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-29, 08:03
autor: Boni
Może być dowolny czujnik powalony, tylko jest taki problem, że o ile na beni może ci świrować w dowolną stronę to na LPG 1/2 gen nie ma prawa, jak kizio pisze, ani lambdy ani czujniki temp. czy MAF nie rzutują na pracę na LPG, co najwyżej na zachowanie na obr. jałowych. Jak na LPG i na beni naprawdę identycznie traci moc, no to trzeba szukać we wspólnych elementach, nie chcę cię martwić, ale najważniejszym wspólnym elementem jest silnik ;) Na początek sprawdź czy na ciepło i zimno da się łatwo obracać wałem (mini test kompresji - zwykły klucz oczkowy czy nasadowy chyba 24 na śrubę alternatora, i pokręcić jedną ręką, jak przez pasek, jedną ręką, zacznie się łatwo obracać wał silnika, to jest moim zdaniem kiepsko, wtedy zrób mu prawdziwy test kompresji).

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-29, 09:19
autor: fotomysz
o ile na beni może ci świrować w dowolną stronę to na LPG 1/2 gen nie ma prawa, jak kizio pisze, ani lambdy ani czujniki temp. czy MAF nie rzutują na pracę na LPG, co najwyżej na zachowanie na obr. jałowych.
dokładnie u mnie na bezynce szaleja obroty, a na gazie jest idealnie :mrgreen:

[ Dodano: 2008-04-29, 09:20 ]
chodzi mi o Explo I i instalacja też I :P

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-29, 10:10
autor: fabick
U mnie też szalały na benzynie ale krokowca środkiem do czyszczenia silników potraktowałem i już dobrze. Ale moc traci. Trochę się boję tego mini testu kompresji bo wywala mi olej do kolektora (i to nie ATF). :( A jakby co to ile taka zabawa może kosztować (pierścienie i pewnie uszczelniacze)? Chodzi o samą robociznę.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-29, 10:17
autor: sylwia
JA mam podobny problem w palio i prawdopodobnie jest to uwalony czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 01:02
autor: kizio 730
sprawdz czy sie lekko kula może cos nie halo z chamólcami czasem jakiś tłoczek nie odbije jak powinien .
przepchnij go kawałek :-P zanim wyruszysz w trase i po przejechaniu ileś tam ja będzie słabł to zatrzym ex (nie gaś silnika biegi na N ) i znowu przepchnij kawałek :-P . Jak będzie cos nie tak napewno poczujesz ,jeszcze możesz sprawdzić czy jakieś koło jest cieplejsze

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 07:07
autor: Boni
Święte słowa, kizio, zapomniałem o hamulach, a przecież sam miałem kiedyś malucha, który na zimno się toczył, a na ciepło nie mogło go z miejsca ruszyć trzech chłopa :D

Co do kompresji, szczególnie jak są podejrzenia co do oleju, to sprawdźć trzeba, żeby wiedzieć, i tyle, a kto każe zaraz cokolwiek robić ;) o cenach robocizny nie mam pojęcia, bo nie korzystam.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 10:04
autor: fabick
Koła już sprawdzałem czy przypadkiem się nie grzeją ale to chyba niekoniecznie musi się dziać, prawda? Dzisiaj go popchnę po drodze z pracy :)

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 10:40
autor: Boni
No jak już wyraźnie czuć że słabiej ciągnie, to felgi i tarcze/bębny powinny parzyć i śmierdzieć, np. szczególnie jeśli idzie o tylne w Ex1.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 11:16
autor: fabick
No to nic takiego się nie dzieje. Koła nie są oczywiście zimne ale nic ponad normę niestety. Rozumiem, ze wszelkie czujniki nie mają wpływu przy LPG II Gen. i tego nawet nie sprawdzac? Tylko dlaczego przy takiej temperaturze zapala się błąd sondy? Może jednak jakiś czujnik ma wpływ? Błąd pojawia się i na LPG i na benzynie.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 16:05
autor: Boni
Na 99% 2gen nie ma nic wspólnego z oryginalnymi czujnikami, a lambda może się zapalać od LPG "tak ogólnie", więc to trudno skojarzyć. Ogólna zasada jest taka - zrobić tiptop na benzynie, a potem do benzyny dopasować LPG, nie odwrotnie, czy "wszystko na raz", bo to się nie udaje, i tylko w koszta się ludzi wpędza.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 19:24
autor: kszesz
Tylko dlaczego przy takiej temperaturze zapala się błąd sondy? Może jednak jakiś czujnik ma wpływ? Błąd pojawia się i na LPG i na benzynie.
Mam na to swój patent który działa już 2 lata a na brak mocy pomógł blos.

Re: Nie ma ciągu :)

: 2008-04-30, 20:24
autor: Boni
Mam na to swój patent który działa już 2 lata a na brak mocy pomógł blos.
Jak ktoś ma brak mocy na beni i lpg "na ciepło", to mu blos raczej nie pomoże :P

Ale inna sprawa, fabick, nie szalej ze wszystkim na raz, bo masz wyraźny syndrom zapieszczenia na śmierć nowej zabawki... ;)