Strona 1 z 2

załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:08
autor: starwind
Mam pytanko przejżałem kilka wątków o załączaniu napędów i wszyscy piszą o opcji AUTO, 4x4HI i 4x4LO a w moim ex jest 2x, 4x4Auto i 4x4Low.

Pytanie pierwsze mam takie czy z pozycji pierwszej na drugą mogę przełączyć w czasie jazdy czy muszę stawać tak jak przy załączeniu reduktora

dziś przy próbie załączenia reduktora zaczeły mi mrygac kontrolki (4x4 i LOW) później zgasły choć było słychać puknięcie załącznego reduktora po włączeniu i wyłączeniu ponownie zapaliły się jak należy
Pytanie drugie co to oznacza??

dodam że po ostatnim zlocie skrzynia zaczęła mi odrobinę ale odczuwalnie szarpać przy zmianach biegów czy ich załączaniu

Co mam robić i gdzie szukać :?:

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:15
autor: basstian
z 2x na 4x4hi mozesz podczas jazdy
na 4x4 low tylko na N i z wcisnietym hamulcem ( auto unieruchomione)
co do szarpania sprawdz poziom oleju jak i jego stan barwe i zapach , moze przez odpowietrzenie zassalo troche tej samej mazi co do filtra?? zacznij od dynamicznej wymiany oleju

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:20
autor: starwind
skrzynia też ma odpowietrzenie jak mosty??

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:22
autor: basstian
tak i to w dodatku skierowane w dół :shock: :shock: :shock: po jej lewej stronie

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:26
autor: Rad-T
hmm dlatego pisalem przy okazji innego watku po upalaniu na zlocie o sprawdzeniu plynow, olejow, etc stanu wygladu zapachu a nawet pomysleniu o szybkiej wymianie....
ex zasysa bardzo chetnie plyny z zewnatrz :( przy standardowym odpowietrzeniu
tak jak koledzy pisza - szybka wymiana dynamiczna i powinno wrocic do normy

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:29
autor: starwind
nie dobrze bo przed samym zlotem wymieniałem na nowy

a wracając do przełącznika to czy moja wersja ma załączenia automatyczne napędów?

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:30
autor: basstian
jak szukasz oleju MIKA da ci namiary na hutownie w GDA
olej dobry i cena tez OK

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:33
autor: starwind
ja wymieniam w zaprzyjaźnionym warsztacie (bo sam nie mam warunków) i oni ceny oleju maja przyzwoite (mam wszędzie mobil)

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:36
autor: nemrod
może to wymiana przed zlotem była przyczyna...

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:36
autor: basstian
MOBIL nie robi oleju do naszych skrzyn biegów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:43
autor: starwind
może to wymiana przed zlotem była przyczyna...
:?:
MOBIL nie robi oleju do naszych skrzyn biegów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
miałem MOBIL ATF320 i taki wlałem znowu
:-D

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:48
autor: basstian
i błąd !!! ich specyfikacja nie odpowiada normom wyznaczonym przez forda zacznij od wymiany oleju na wlasciwy !!!

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:51
autor: starwind
i błąd !!! ich specyfikacja nie odpowiada normom wyznaczonym przez forda zacznij od wymiany oleju na wlasciwy !!!
ale przed zlotem nie stukało to może faktycznie się napił błota

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 22:53
autor: basstian
Mobil
ATF 320
Wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów. Może być także z powodzeniem wykorzystywany w niektórych ręcznych samochodowych skrzyniach biegów, układach wspomagania układów kierowniczych i układach hydraulicznych, do których zalecane jest stosowanie olejów typu ATF. GM Dexron III G, Allison C4 (31574001), Voith G607, ZF TE-ML 4D, 17 C, Renk Doromat.



nic o fordzie nie wspomnieli niestety

[ Dodano: 2008-09-21, 22:55 ]
Dextron III / Mercon mineral ATF: mineralny olej do automatycznej skrzyni biegów, Ford ESP-M2C 138-CJ, Ford M2C 166-H, GM, Allison C4

[ Dodano: 2008-09-21, 22:56 ]
Ford M2C 166-H, to jest norma ktora Cie interesuje

Re: załączenie 4x4 w ExII

: 2008-09-21, 23:00
autor: starwind
a kupowałeś lotosowski DEXTRON IIIG??

LOTOS SUPER ATF IIIG

Przekładniowy olej samochodowy oparty na modyfikowanych olejach bazowych wzbogaconych odpowiednio dobranym zestawem dodatków uszlachetniających. Przeznaczony do stosowania w automatycznych przekładniach "power shift" pojazdów użytkowych oraz maszyn rolniczych, w których producent zaleca spełnienie specyfikacji DEXTRON IIIG.
Gwarantuje

* doskonałą czystość przekładni
* mniejsze zużycie elementów przekładni
* wydłużone okresy pomiędzy wymianami zgodnie z zaleceniami producentów przekładni

Spełnia wymagania

* DEXRON IIIG, IIE, IID
* MERCON, MERCON V
* MB 236.8
* VOITH G1363
* Allidon C-4
* CAT TO-2