Strona 1 z 2
					
				Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 14:36
				autor: kra
				Dzien doberek wszystkim
Czas u mnie na wymiane.
Mam takie pytania:
1. Ile tego plynu wchodzi.
2. Jaki polecicie.
3. Jak wymienic - powaznie - nie wiem 
 
W manualu nic nie znalazlem na temat ilosci i sposobu.
Dzieki z gory!
 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 14:56
				autor: manius
				D
1. Ile tego plynu wchodzi.
2. Jaki polecicie.
3. Jak wymienic - powaznie - nie wiem 
1) cos kolo 0,5-0,75 L
2) kazdy standartowy ATF
3) mozesz jaka pompka wyssac, albo odpiac waz przy chlodnicy
 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 15:08
				autor: BATORY
				aż chodziłem sprawdzić, bo się zdziwiłem widząc chłodniczkę, 
  
  
w I chyba nie ma - przynajmniej u mnie (nie chyba tylko na pewno) 

 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 15:38
				autor: manius
				aż chodziłem sprawdzić, bo się zdziwiłem widząc chłodniczkę, 
  
  
w I chyba nie ma - przynajmniej u mnie (nie chyba tylko na pewno) 

hmm,
zobacz dokladnie 
sledz gdzie ida weze
bo powinna byc (chyba przed/kolo chlodnicy wody)
wszystkie maja chlodnice ATFu,
no chyba ze ci ktos podprowadzil 

 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 16:02
				autor: BATORY
				Jeżeli chodzi o ATF to ja mam trzy chłodnice, ale tu chodzi o wspomaganie przekładni kierowniczej.Z pompy wspomagania idzie jeden przewód do przekładni, z przekładni wychodzi drugi i powraca do pompy wspopmaganie bez żadnej chłodniczki. A pro po przekładni potrzebuję zestaw naprawczy '93.
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 16:14
				autor: manius
				Jeżeli chodzi o ATF to ja mam trzy chłodnice
trzy chlodnice 
 
jakie /ktore?
Z pompy wspomagania idzie jeden przewód do przekładni, z przekładni wychodzi drugi i powraca do pompy wspopmaganie bez żadnej chłodniczki. 
dziwne 

z mojej dokumentacji wynika ze wszystkie xp od 10.92-11.94 (te nowsze tak czy inaczej)
maje chlodnice ATFu serwa
no chyba ze masz US-model
A pro po przekładni potrzebuję zestaw naprawczy '93.
zapytaj Jasha on cos motal z maglownica
 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 16:37
				autor: mika
				a co ile powinno się wymienić płyn wspomagania? Co z odpowietrzeniem?
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 16:41
				autor: BATORY
				Tak, mój amerykaniec - oryginalna chłodniczka ATF była w chłodnicy płynu chłodzącego silnik, ale poprzednik wyeliminował ją i zmotał chłodzenie powietrzem z trzech różnych chłodniczek połączonych ze sobą w szereg (właściwa jest zaślepiona) - dużo ciągał konie w przyczepce na zawody często po górach i tamta była za ,,ciepła".
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 16:42
				autor: manius
				a co ile powinno się wymienić płyn wspomagania? Co z odpowietrzeniem?
w service-interval nie wspominaja o wymianie,
ale z doswiadczenia co 100tkm
odpowietrza sie sam,
po wlaniu nowego atf
zapalic motor i krecic kierownica od oporu do oporu
sprawdzic stan
procedure powtorzyc
 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 17:05
				autor: chevidan
				co do chłodnicy wspomagania to już kilka expo 1 oglądałem i nie mają chłodnicy.dopiero expo 2 ją posiada.
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 17:07
				autor: kra
				Dzieki koledzy za info!  
 
Niebawem wymieniam - sam oczywista rzecz 
Milego weckendu.
 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 17:09
				autor: manius
				co do chłodnicy wspomagania to już kilka expo 1 oglądałem i nie mają chłodnicy.dopiero expo 2 ją posiada.
czyli wiekszosc jedynek ma?
a tylko amerykanskie nie maja?
bo juz troche zglupialem
 
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 17:20
				autor: chevidan
				jedynki europejskie jak moja nie mają chłodnicy i amerykańskie też nie mają.żeby było śmieszniej to w jedynkach wspomaganie pracuje cicho,tylko lekkie "bzyczenie" przy skręcaniu a w kilku dwójkach słyszałem wspomaganie wydające dziwne dźwięki.może to zbieg okoliczności,musieli by się wypowiedzieć wszyscy.ogólnie hałasujące wspomaganie to najczęścej stara oliwka lub za niski jej stan.
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 17:26
				autor: BATORY
				U mnie jest lekki wyciek i jak jest mały poziom to słychać takie buczenie a przy skręcaniu głośniejsze, ale jak uzupełnię olej i się odpowietrzy to w ogóle nic nie słychać.
			 
			
					
				Re: Wymiana plynu wspomagania (wspomaganie) kierownicy
				: 2007-10-13, 17:32
				autor: manius
				jedynki europejskie jak moja nie mają chłodnicy i amerykańskie też nie mają.
qrde dobre
bo w mojej dokumentacji, jest jako standard w kazdym modelu 
