Strona 1 z 2
					
				Reduktor
				: 2009-03-24, 22:55
				autor: dziki1983
				wykryłem wadę dlaczego tak mnie rzuca  przy wolnej jeździe...
to reduktor ma duży luz na łożysku które wychodzi na wał tylni 
Mam pytanie ...
Czy da rade wymienić te łożysko bez wyjmowania reduktora???  
jaki jest koszt tego łożyska -jeżeli ktoś wymieniał?
a może jakiś symbol lub numer łożyska to bym już zamówił...
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-24, 23:41
				autor: Jankes
				wykryłem wadę dlaczego tak mnie rzuca  przy wolnej jeździe...
to reduktor ma duży luz na łożysku które wychodzi na wał tylni 
Mam pytanie ...
Czy da rade wymienić te łożysko bez wyjmowania reduktora???  
jaki jest koszt tego łożyska -jeżeli ktoś wymieniał?
a może jakiś symbol lub numer łożyska to bym już zamówił...
Do wymiany łożyska trzeba rozpołowić reduktor. Do tej czynności najlepiej go zdjać, rozebrać, wymienić łożysko, złożyć do kupy. Jeśli luz jest jakiś czas to możliwe, ze gniazdo łożyska w obudowie reduktora jest wybite i trzeba wymienić tą połówkę. Łożysko dostępne na naszym rynku, mam nawet na stanie jakby co.
 
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-25, 11:18
				autor: ludzik
				Jakby co, to ja mam nawet reduktor. Wygląda na dość nowy... 

 
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-25, 22:03
				autor: dziki1983
				mam już reduktor na stole chce się do niego zabrać ale się boje bo nie wiem czy nic z niego nie wyskoczy albo coś -jakieś sprężynka- nie wiem... Czy takie rozpołowienie jest proste? 
i jaka jest dostępność tego łożyska?
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-25, 22:12
				autor: Jankes
				mam już reduktor na stole chce się do niego zabrać ale się boje bo nie wiem czy nic z niego nie wyskoczy albo coś -jakieś sprężynka- nie wiem... Czy takie rozpołowienie jest proste? 
i jaka jest dostępność tego łożyska?
1. Spuść olej.
2. Odkręć śruby mocujące shift-motorek, odkręć wszystkie śruby z obudowy, odkręć śrubę mocującą flanszę tylnego wału, zdejm flanszę, zdejm obudowę. Możesz też odkręcić i wyjąć sensory reduktora ale nie musisz - często łamią się przy próbie podważenia. Po zdjęciu obudowy odkręć elektromagnes zapinania 4x4, który znajduje się wokoło wyjścia na tylny wał (trzy nakrętki). Brązowy kabelek wyjm z wtyczki (wtyczka rozbieralna) - wyjm elektromagnes. Pdo spodem masz łożysko zabezpieczone pierścieniem (3/4). Wyjm zabezpieczenie. Łożysko możesz wyciągnąć ściągaczem - jeśli da się wyciągnąć ręką to gniazdo jest wybite i obudowa jest do wymiany. Łożysko jest dostępne - weź stare, jedź do sklepu z łożyskami - oni już ci je dobiorą.
Przy składaniu uważaj na właściwe położenie wybieraka do załączania napędu 4LOW. To wszystko. Chyba  

 
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-25, 22:34
				autor: dziki1983
				Dziękować...
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-26, 14:27
				autor: lukas_ko
				Moja radą to nie wymieniaj tej połówki reduktora gdzie jest łożysko.
Miałem identyczny problem w moim Exp. i są pasty do łożysk niwelujące luzy w obudowie.
Osobiście jestem bardzo sceptycznie nastawiony na takie informacje, ale nie miałem nic do stracenia kupiłem nowe łożysko i odpowiednią pastę i jak na razie minęły jakieś 4 miesiące i trzyma bez żadnych drgań.
Zawiozłem wał tez do wyważenia lecz stwierdzono że mam luz na frezie w wale i nie wyważą go bo to nic nie da. 
Wiec wymieniłem tylko krzyżaki, łożysko odpowiednia pasta do wielkości luzu i jest ok. Drgań, wibracji nie ma
Tu masz nr telefonu oraz adres do firmy która ma profesjonalne pasty uszczelniające. 
Musisz podac dokładnie jaki masz luz miedzy obudową, a łozyskiem a oni ci dobiorą odpowiednią pastę do luzu i np wyślą firmą kurierską.
Firma STAMAR - technika uszczelnień 
ul. Wojciechowskiego 21
60-681 Poznań 
tel. 061/825 46 59
tel. 061/828 82 52
Pozdrawiam
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-26, 16:18
				autor: Jankes
				I to jest właśnie najprostszy sposób na to by dwa razy robić tą samą robotę. Zamiast zrobić raz a dobrze to szukamy półśrodka, jakiejś magicznej mocy, która za psie pieniądze naprawi nam rzecz, która kosztowałaby 100,00zł. A tak, będziemy po raz drugi zdejmować reduktor i po raz drugi wymieniać łożysko...a może i nie tylko? bo wibracje na wale wybiją też łożysko na tylnym moście przy okazji...
nie wiem jak wy ale mi jakoś trudno w te cudowne pasty, które zastępują METAL uwierzyć.
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-26, 16:53
				autor: kasper3211
				Popieram Andrzeja w 100% ,u mnie zastosował elektryk to ustrojstwo w alternatorze i pomogło na 2 dni,tyle że kasy nie wzioł bo i nie gwarantował że to będzie działac poprawnie.
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-26, 17:51
				autor: dziki1983
				Gniazda są nie wybite łożysko ściągałem ściągaczem. tylko teraz zastanawiam sie czy nie założyć wzmocnionego łożyska -2bierzniowego bo znalazłem takie  

  co Wy na to???
 
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-26, 20:22
				autor: Jankes
				Gniazda są nie wybite łożysko ściągałem ściągaczem. tylko teraz zastanawiam sie czy nie założyć wzmocnionego łożyska -2bierzniowego bo znalazłem takie  

  co Wy na to???
 o ile jest takiego samego rozmiaru to pewnie, czemu nie? a łożysko łatwo było znaleźć, nie?
 
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2009-03-27, 11:40
				autor: dziki1983
				W każdym sklepie zajmującym się tylko łożyskami -żaden problem 

 
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2016-08-26, 00:42
				autor: karolb863
				czy ktoś zna symbole łożysk w reduktorze,te najczęściej zużywające się,będę otwierał reduktor ,ale na całą operację mam mniej niż jeden dzień i chciałbym się do tego przygotować w miarę możliwości.
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2016-08-26, 04:58
				autor: MirEx68
				Było o tym na forum
			 
			
					
				Re: Reduktor
				: 2016-08-26, 08:39
				autor: karolb863
				no właśnie nie mogę znaleźć 
