Strona 1 z 1
					
				błedy
				: 2007-10-24, 11:31
				autor: wajc83
				Witam koledzy mam następujący problem
jak odpalam silnik to nierówno pracuje potrafi nawet zgasnąć. po jakimś czasie zaczyna szarpać nim.i przestaje.
czytałem błędy i wyskoczyło mi błąd     565  długa przerwa potem 1  i po 4sekundach 177     178  czu to nie jest sonda lambda?
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 12:04
				autor: Boni
				No jakby lambda, te 177/178. Są niewielkie inne możliwości, ale trzeba zacząć od sprawdzenia lambdy (elektryka, potem ew. podmianka).
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 12:06
				autor: manius
				177 to ze lambda nie pracuje (lub za bogata mieszanka)
178 lambda pracuje za wolno
565 Purge control solenoid valve or circuit - to wyglada na usterke w zaworze EGR/EVR
(chociaz inne zrodlo podaje: 565 Schaltkreisfehler Kraftstofftankbelüftungproblem blad w ukladzia odpowietrzania zbiornika paliwa)
typuje na EGR/EVR bo ma wplyw na jakosc mieszanki a co za tym idzie lambdy
Mika mial ostatnio jakies problemy z EGR/EVR 
proponuje sprawdzic EVR, tam jest elektrozawor ktory powinien miec 20-70 Ohm
opornosci
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 12:33
				autor: nemrod
				typuje na EGR/EVR bo ma wplyw na jakosc mieszanki a co za tym idzie lambdy 
Ale czy Wajc nie ma przypadkiem EXplo I?
A tam chyba EGR niema.
...ale moge się mylić 

 
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 12:44
				autor: manius
				....ale moge się mylić 

 
 
no
 ty tez masz 

zerknij pod maske 

 
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 12:48
				autor: nemrod
				...boże broń 

...poszukam.
 
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 13:04
				autor: manius
				to lepiej nie otwieraj
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 13:57
				autor: chevidan
				nie maniuś expo 1 to porządne auto i nie ma psujących się zbędnych zaworków takich jak EGR.wajc też nie ma ma expo 1.rozmawiałem dzisiaj z nim i się okazało że pękła membrana podciśnieniowa w skrzyni biegów sterowana podciśnieniem z kolektora ssącego i silnik wyciąga oliwę ze skrzyni i ją spala.z tąd pewnie nierówna praca na wolnych i błędy sondy.ostatecznie nawet expo 1 ma za dużo zaworków.hehe.
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 14:08
				autor: manius
				he
no to zwracam honor,
czlowiek sie uczy cale zycie 
 
bazowalem na silniku OHV (z explo II)
i szczerze mowiac bylem świecie przekonany ze poza malymi modyfikacjami
w sterowaniu te silniki sa identyczne
tym bardziej ze informacje ktore podalem odnosza sie do silnika od 11/1994 do 08/1996
 
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 15:14
				autor: Boni
				Dla naszych zabytków kod 565 to nie EGR, tylko ten drugi co podałeś, purge valve czy tam inszy kraftstofftankbeluftung, czyli odpowietrzanie filtra par paliwa, ekologia, nic ważnego 

 
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 15:24
				autor: nemrod
				he 
no to zwracam honor, 
czlowiek sie uczy cale zycie 
no choć raz mogłem błysnąć 

 
			 
			
					
				Re: błedy
				: 2007-10-24, 15:26
				autor: wajc83
				tak jak powiedział Daniel , mam olej w kolektorze ssącym i zaczne od wymiany zaworka w skrzyni juz czesci zamówiłem 100zł