Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-21, 23:34

Wymieniając świece spostrzegłem mały luz przy kole od strony pasażera. Nie wiem jak się to fachowo nazywa (jak mi powiecie to poprawię temat postu na bardziej odpowiedni :D).
Luz jest na elemencie zaznaczonym na czerwono.

Poniżej tez filmik jaki ten LUZIK jest :D jest duży:

filmik luzikowy


Proooszę powiedzcie mi jak mam to sobie wymienić, może już było to omawiane no ale nie wiem po czym szukać :-> .

Dziękuję :oops:
Załączniki
luzik.JPG
luzik.JPG (102.03 KiB) Przejrzano 7089 razy
Ostatnio zmieniony 2010-02-22, 00:20 przez kra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maras
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 01:39
Lokalizacja: Białystok

widzimy

2010-02-22, 00:06

Na załączonym obrazku widzimy koncówke drążka kierowniczego prawą koszujaca okolo 100 pln n.p. w inter carsie od reki .po wymianie nalezy zrobic zbieżność.a wymieniajac mniej wiecej zachowac odległosc taka jak byla na starej koncowce.
Nalezy
1 -odkrecic kontre na drazku ( pomoze wd40)
2 -odkrecic dolna nakretne
3 -podwazajac drazek z koncowka do góry czy to lewarkiem czy łapka ,rurka na dzwignie -uderzac młotkiem w mocowanie ( to zeliwne)do piasty tuż ponizej czerwnonej strzałki a koncowka sama wyskoczy bo jest na stozku.
4 -wykrecic koncowke ,wkrecic nowa

Awatar użytkownika
maras
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 01:39
Lokalizacja: Białystok

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 00:07

pomyłka -strona lewa

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 00:19

Czyli to będzie toto:

http://czesci-usa.com.pl/pl,product,500 ... s3302.html

Obrazek


dzięki wielkie maras, robota wydaje się przyjemna zatem :)

bitels16

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 06:52

witam,po wymianie koncówki drążka w moim expo,musiałem się udać na ustawienie zbieżnośći(zdżierało mi kapote) :roll:

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 07:53

No ale luz nie jest mały trochę z tym jeździsz

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 08:41

no ladny luzik :)
a swoja droga widze ze masz rownie fajnie jak ja zmielone gumy od lacznika :D
moj ostatnio wypadl ostatecznie - zmasakrowany przez sol i brak gumek pekł i odpadl :P , wiec teraz jezdze bez łączników stabilizatora przedniego i jakos specjalnie zle nie jest.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 09:13

:D Luzik jak to luzik :razz:

A powiedzcie mi jeszcze:

1. Gdy odkręcę tą końcówkę drążka to ona sobie będzie swobodnie dyndać i się obracać, tak że ją będę mógł wykręcić z tego długiego gwinta?
2. Czy wymieniając jedną stronę powinna się drugą też wymienić nawet jeśli nie jest jeszcze wystukana?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 09:17

1. zalezy jak mocno zapieczona jest :) ale powinna sie dac odkrecic reka - po to jest nakretka kontrujaca zeby sie nie krecila swobodnie.

2. To zalezy od Ciebie - prawa strona zawsze dostaje w tylek bardziej - pobocza itd, wiecej dziur. Ja zawsze mimo wszystko staram sie wymieniac parami - wtedy wiem, że nie mam luzu na jednej stronie akurat na tym elemencie i tez wieksza pewnosc przy ustawianiu geometrii ze zaraz jej nie strace :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 10:21

Dzięki, co do pkt. 1 to chodziło mi o to, czy jak już ją wybiję w górę to czy piasta nie będzie mi przeszkadzać, żeby wykręcić i wyjąć tą końcówkę z drążka. :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 10:26

piastę będziesz mógł wtedy skręcić sobie w dowolna stronę przecież :) drążek nie będzie jej już kontrolował :) a do tego sama końcówka będzie miała jeszcze ruch na sworzniu drążka środkowego (w tej części która wkręca się w zwrotnice)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 10:33

No dziękuję, właśnie o to mi chodziło. To już wiem więcej niż wczoraj :x .
:thumright:
Dobry pomysł, wymienię po dwóch stronach od razu.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 18:37

Piotrek nie myśl sobie że tak łatwo ją wybijesz , ja bynajmniej ciołem szlifierką potem 5kg młoteczek i dopiero poszło.
Tak czy inaczej życzę powodzenia.
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 22:16

Optymista jestem :x
A jak będzie to zobaczę :mrgreen: .

A jeścio pytanko: czy pakować w drążek smar? Jeśli tak to jaki?

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 22:25

Gwinty końcówki i drążka potraktować smarem, ja stosuję grafitowy (można wymieszać zwykły towot z grafitem). Łatwiej pózniej odkręcić nakrętke sworznia czy też regulować zbieżność (długością drążka). Samą powierzchnię stożkową sworznia nie smaruje sie.

Pzdr
Marko

Wróć do „WARSZTAT”