Strona 1 z 3

Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 20:06
autor: kaczy998
Witam kolegów. Chciałbym przerobić mojego EXa z tylnego napędu na napęd 4x4. Skrzynia biegów i przednie piasty są dopasowane do napędu. Wiem że trzeba kupić reduktor dwa wały, półosie i przedni most. Nie wiem tylko czy sterowanie i instalacja jest przystosowana. Nie orientuje się ktoś jak tam z wiązkami w naszych exa jest, i czy jakieś dodatkowe czujniki są potrzebne?

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 20:11
autor: kasper3211 syn
kolego ty jesteś z rawicza w wielkopolsce? niedaleko leszna?

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 20:31
autor: RAFBOR
Chciałbym przerobić mojego EXa z tylnego napędu na napęd 4x4.
Pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem. Obawiam się że koszty powaznie zbliżą się do zakupu drugiego exa :)

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 20:35
autor: LukMan
Szybciej i taniej bedzie sprzedac exa 2wd i kupic 4x4.

Zaoszczedzisz napewno na zdrowiu ;-)

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 20:36
autor: starwind
nie no jakiś czas temu była na ten temat dyskusja i się zdecydowanie nie opłaca bo trzeba wymieniać za dużo łącznie z komputerem taniej jest sprzedać tego i kupić drugiego

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 20:56
autor: kaczy998
A rezygnując z automatycznego załączania można zrobić np. ręczne (elektrycznie przełącznikiem) załączanie przedniego mostu?

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 21:02
autor: RAFBOR
A rezygnując z automatycznego załączania można zrobić np. ręczne (elektrycznie przełącznikiem) załączanie przedniego mostu?
Mozna zrobić i załanczanie na pilota, tylko że to nie zmienia faktu że koszty będa nieporównywalne do sprzedaży 2wd i kupno 4x4. Tak jak pisali koledzy.

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 21:03
autor: starwind
generalnie sam shiftmotor nie jest szczególnie skomplikowany ale cała automatyka od przedniego napędu jest skomplikowana 4x4 low pewnie będzie działać jak zapniesz ręcznie
bo 4x4 auto na pewno nie

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 21:11
autor: kaczy998
Na auto mi za bardzo nie zależy. Chodzi mi głównie aby w razie śniegu na polskich drogach włączyć napęd i jechać dalej do przodu. A czy można np dwa włączniki sobie zamontować i włączać napęd 4x4 jednym a drugim w razie czego low zapinać (oczywiście na postoju low). Nie zabardzo wiem jak odbywa się sterowanie reduktora w tym EX-ie. Wiem że zakup reduktora+półosi+mostu+wałów to ok. 4-5 tyś zł

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-07, 22:25
autor: starwind
jeszcze dojdą hamulce razem z tarczami
przerobić trzeba wydech
jeżeli chcesz przerabiać w ten sposób to kup reduktor manualny Jankes miał kiedyś na sprzedaż taki ale nadal uważam że jak sprzedaż tego to jak dołożysz tę 10k zł co będzie kosztować ta zamiana to kupisz nie dość że 4x4 to jeszcze nowszy :D
nawet rekompensując stratę przy szybkiej sprzedaży :D

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-08, 08:13
autor: leszek_g
No nie wiem czy drogo ale to kwestia potrzeb:
-reduktor 1200
-wały 400
-s.motor 100
-komputer 300
-kabelki, duperelki 200
-tarcze? nie wiem czy są inne
-robocizna własna lub warsztat pewnie z 500zł
Czyli za około 2500 zmienia się Forda w auto dobre na śliskie drogi, na śnieg i w teren. Myślę że warto rozważyć to bo był na allegro explo 4x2 na części po tym jak gość rozwalił się na śliskiej drodze jadąc na tempomacie...Komputer dodał gazu gdy auto podskoczyło na górce, zerwało przyczepność, zarzuciło i nie dało się go wyprowadzić. To był explo od gościa z Wielunia.

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-08, 13:03
autor: kaczy998
No nie wiem czy drogo ale to kwestia potrzeb:
-reduktor 1200
-wały 400
-s.motor 100
-komputer 300
-kabelki, duperelki 200
-tarcze? nie wiem czy są inne
-robocizna własna lub warsztat pewnie z 500zł
Czyli za około 2500 zmienia się Forda w auto dobre na śliskie drogi, na śnieg i w teren. Myślę że warto rozważyć to bo był na allegro explo 4x2 na części po tym jak gość rozwalił się na śliskiej drodze jadąc na tempomacie...Komputer dodał gazu gdy auto podskoczyło na górce, zerwało przyczepność, zarzuciło i nie dało się go wyprowadzić. To był explo od gościa z Wielunia.
Do tego most jeszcze jakieś 1500 i półosie z 400 Tarcze raczej nie bo przecież mówiłem że w piastach jest wieloklin i wogóle jak zamawiasz piaste to jest ta sama. czyli nieco ponad 4k

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-08, 15:25
autor: leszek_g
Do tego most jeszcze jakieś 1500 i półosie z 400 Tarcze raczej nie bo przecież mówiłem że w piastach jest wieloklin i wogóle jak zamawiasz piaste to jest ta sama. czyli nieco ponad 4k[/quote]

Kurde...zapomniałem o tym...nie opłaca się. :?

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-10, 02:21
autor: misiakmic
Opłacało by się, jeśli masz sprawnego EXIII 4x2 i powiedzmy, bardzo tanio kupiłeś 4x4 po dachowaniu (podkreślam, bardzo tanio :) ) tak, że przekładasz wszystko na gotowo. W przeciwnym wypadku naprawdę się nie opłaca. Poza kosztami musisz się liczyć z tym, że nie wszystko może sie zgrać i nie wszystko bedzie działać.

Re: Przeróbka EX III 2WD na 4x4

: 2010-11-16, 21:32
autor: kaczy998
Witam kolegów ponownie. Udało mi się kupić całe to żelastwo tylko bez komputera sterującego. Czy ktoś może mi pomóc w rozszyfrowaniu złącza elektrycznego na reduktoże aby narazie zrobić ręczne (dodatkowymi przyciskami) włączanie napędu oraz reduktora.