Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

reduktor zablokowany na low

2011-11-06, 16:34

jeszcze raz witam wszystkich
Śledziłem forum już od dłuższego czasu jednak do tej pory nie zabierałem głosu :)
Przepatrzyłem chyba wszystkie tematy dot. problemów z reduktorem, były pomocne jednak nie znalazłem rozwiązania na mój problem,
a teraz do rzeczy

W moim Explorerze z 97, SOHC załączył się reduktor na 4x4 low.. i tak już został.
Gdy przełączam napędy na desce kontrolki zapalają się prawidłowo, idąc tropem forum sprawdziłem shiftmotorek - niby działa ale nie wiem czy na 100%, mianowicie rozebrałęm go, tarczka się trzyma, przy przełączaniu shift się obraca ale przestawia sie tylko pomierzy 4x4low i 4x4high, wydaje mi sie ze jeszcze powinien sie przełączać na 4x4auto (ale tego nie jestem pewien)
Następnie shift zostawiłem przełączony na HIGH i reduktor ręcznie też przestawiłem na HIGH, złożyłem odpaliłem i... I'm Happy - działa... no i działało tak jeszcze przez kilkaset metrów po czym jak zacząłem podjeżdżać pod górkę przestało... objaw - auto zachowywało się jak na N (na luzie). Zatrzymałem się, włączyłem 4x4LOW i pojechałem dalej. Na drugi dzień rano na odpaliłem autko, włączyłem 4x4 HIGH, zgasiłem silnik następnie odpaliłem i ruszyłem... i znowu przejechałem kilkaset metrów po czym rozłączyło tak jak by na luz... tym razem jechałem z górki jak rozłączyłem ale tak jak poprzednim razem po asfalcie.
Dodam jeszcze że jak sprawdzałem napięcie na brązowym kabelku przy załączonym 4x4LOW to nie było na nim napięcia, jak mierzyłem to silnik chodził jednak samochód nie jechał - powinno być wtedy napięcie?
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
Będę zobowiązany i wdzięczy z każdą pomoc
jak by ktoś miał manuala i opis działania reduktora i mógłby podesłać to też bede się bardzo cieszył.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-06, 17:28

W/g moich spostrzeżeń na brązowym kabelku prąd pojawia się w momencie uślizgu tylnej osi, wtedy jest podawany prąd w celu uruchomienia przodu. Ta opcja powinna być tylko na "Auto". Jeżeli jest inaczej to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 11:57

może chociaż ktoś wie czy shiftmotorek przy zmianie z 4x4HIGH na 4x4AUTO się przełącza(obraca,działa) czy zostaje w tej samej pozycji co 4x4HIGH i dołącznie wtedy przodu odbywa się tylko poprzez elektromagnes?

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 13:53

No dobra, to u mnie to jest tak jak na fotce. napęd x2 pozycja wyjściowa. Później schift przerzuca na 4H na napęd bez reduktora i na końcu na 4L napę z reduktorem. Po wszystkim wraca na 2H czyli napęd tylko na tył.
U mnie jest łątwiej bo ja mam jedynkę. Najprościej to zdjąć schifta i zobaczyć jakie są oznaczenia i póxniej porównać z oznaczeniami na pokrętle napędów w aucie.

Aha, nie zwracaj uwagę na białą ciecz na fotce. To tylko mieszanina oleju i wody, ale od razu zaznaczam że u ciebie tego nie powinno być. TAK JAK U MNIE JEST ŹLE :-D
Załączniki
schift oznaczenia.JPG
schift oznaczenia.JPG (97.24 KiB) Przejrzano 5144 razy
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 13:55

Dżizas....wygląda jak.....yyyy...śmietana.Czyli wysoka temperatura oleju i zimna woda nie służą reduktorom.
Najgorsze jest to,że ciężko uszczelnić wszystko idealnie.Pozostaje kompresorek i nadciśnienie.Tak robią chłopaki w sprzętach ........innej marki ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 13:58

Eeee tam.... litr oleju 25 pln, 2 godziny roboty z przerwą na fajkę + spust "śmietany" :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 14:03

spust "śmietany"
widać reduktorek już starej daty bo śmietanka tylko cieknie :P:D

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 16:52

no u mnie jest troche inaczej
tam gdzie Ty mam 4L idąc ruchem wskazówek zegara jest N i 4H (nie pamietam w tej chwili czy rzeczywiscie sa te czwórki czy samo L i H)
Bynajmniej jak przełączam napędy to shift z pozycji 4L ustawia sie od razu na 4H (przesuwa się o 3/4 obrotu - czyli w to miejsce gdzie u Ciebie jest 2H) i spowrotem na 4L... nie zatrzymuje sie wogóle na N
Ostatnio zmieniony 2011-11-07, 16:53 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 17:04

Obrazek



to chyba tak powinno wyglądać przed zamontowaniem shiftmotorka

albo tak

Obrazek

nie przestawiłeś przypadkiem z N na H przed założeniem
Ostatnio zmieniony 2011-11-07, 17:09 przez tomb2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 17:09

o tak mam jak na drugim zdjęciu... L N H...
raz rozebrałem i było na L... przeczysciłem i złożyłem tak jak było... objawy nie ustapiły...
pozniej rozebrałem znowu, pokretło wewnatrz przestawiłem na 4x4high shiftmotro przestawił sie o 3/4 obrotu i reduktor ręcznie prtzestawiłem na H... skreciłem i nadal nic, jak było tak jest nadal
Ostatnio zmieniony 2011-11-07, 17:14 przez madakelus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 17:15

zrób zdjęcie jak wygląda ustawienie na reduktorze po zdjęciu shiftmotorka

to trzy śrubki 10tki do odkręcenia trzeba tylko się pod auto wczołgać

10 min roboty

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 17:21

spoko mam kanał w którym pod exem sobie stoje :) ale juz moge powiedziec ze tak jest teraz czyli 4x4 LOW to po odkrecenii shifta ten "bolec" jest ustawiony na L... czyli raczej tak jak powinno byc...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 19:17

U mnie przyczyną podobnych objawów były połamane widełki ,po naprawie(spawaniu) problem zniknął .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 21:17

ten "bolec" jest ustawiony na L... czyli raczej tak jak powinno byc...
No chyba nie do końca, na logike powinno być ustawione na N czyli neutral dla reduktora, czyli napęd na x2. L to w/g mnie LOW, czyli zapięty nie tylko 4x4 ale tez LOW
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: reduktor zablokowany na low

2011-11-07, 21:30

ktos wie czy ten trojkatny bolec wychodzacy z reduktora ktorego przekreca shift to powinien sie lekko przekrecac? bo ja go przekrecam w dwoch palcach praktycznie bez oporu...

Wróć do „WARSZTAT”