jeszcze raz witam wszystkich
Śledziłem forum już od dłuższego czasu jednak do tej pory nie zabierałem głosu
Przepatrzyłem chyba wszystkie tematy dot. problemów z reduktorem, były pomocne jednak nie znalazłem rozwiązania na mój problem,
a teraz do rzeczy
W moim Explorerze z 97, SOHC załączył się reduktor na 4x4 low.. i tak już został.
Gdy przełączam napędy na desce kontrolki zapalają się prawidłowo, idąc tropem forum sprawdziłem shiftmotorek - niby działa ale nie wiem czy na 100%, mianowicie rozebrałęm go, tarczka się trzyma, przy przełączaniu shift się obraca ale przestawia sie tylko pomierzy 4x4low i 4x4high, wydaje mi sie ze jeszcze powinien sie przełączać na 4x4auto (ale tego nie jestem pewien)
Następnie shift zostawiłem przełączony na HIGH i reduktor ręcznie też przestawiłem na HIGH, złożyłem odpaliłem i... I'm Happy - działa... no i działało tak jeszcze przez kilkaset metrów po czym jak zacząłem podjeżdżać pod górkę przestało... objaw - auto zachowywało się jak na N (na luzie). Zatrzymałem się, włączyłem 4x4LOW i pojechałem dalej. Na drugi dzień rano na odpaliłem autko, włączyłem 4x4 HIGH, zgasiłem silnik następnie odpaliłem i ruszyłem... i znowu przejechałem kilkaset metrów po czym rozłączyło tak jak by na luz... tym razem jechałem z górki jak rozłączyłem ale tak jak poprzednim razem po asfalcie.
Dodam jeszcze że jak sprawdzałem napięcie na brązowym kabelku przy załączonym 4x4LOW to nie było na nim napięcia, jak mierzyłem to silnik chodził jednak samochód nie jechał - powinno być wtedy napięcie?
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
Będę zobowiązany i wdzięczy z każdą pomoc
jak by ktoś miał manuala i opis działania reduktora i mógłby podesłać to też bede się bardzo cieszył.
Pozdrawiam