Strona 1 z 2

reduktor zablokowany na low

: 2011-11-06, 16:34
autor: madakelus
jeszcze raz witam wszystkich
Śledziłem forum już od dłuższego czasu jednak do tej pory nie zabierałem głosu :)
Przepatrzyłem chyba wszystkie tematy dot. problemów z reduktorem, były pomocne jednak nie znalazłem rozwiązania na mój problem,
a teraz do rzeczy

W moim Explorerze z 97, SOHC załączył się reduktor na 4x4 low.. i tak już został.
Gdy przełączam napędy na desce kontrolki zapalają się prawidłowo, idąc tropem forum sprawdziłem shiftmotorek - niby działa ale nie wiem czy na 100%, mianowicie rozebrałęm go, tarczka się trzyma, przy przełączaniu shift się obraca ale przestawia sie tylko pomierzy 4x4low i 4x4high, wydaje mi sie ze jeszcze powinien sie przełączać na 4x4auto (ale tego nie jestem pewien)
Następnie shift zostawiłem przełączony na HIGH i reduktor ręcznie też przestawiłem na HIGH, złożyłem odpaliłem i... I'm Happy - działa... no i działało tak jeszcze przez kilkaset metrów po czym jak zacząłem podjeżdżać pod górkę przestało... objaw - auto zachowywało się jak na N (na luzie). Zatrzymałem się, włączyłem 4x4LOW i pojechałem dalej. Na drugi dzień rano na odpaliłem autko, włączyłem 4x4 HIGH, zgasiłem silnik następnie odpaliłem i ruszyłem... i znowu przejechałem kilkaset metrów po czym rozłączyło tak jak by na luz... tym razem jechałem z górki jak rozłączyłem ale tak jak poprzednim razem po asfalcie.
Dodam jeszcze że jak sprawdzałem napięcie na brązowym kabelku przy załączonym 4x4LOW to nie było na nim napięcia, jak mierzyłem to silnik chodził jednak samochód nie jechał - powinno być wtedy napięcie?
Ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
Będę zobowiązany i wdzięczy z każdą pomoc
jak by ktoś miał manuala i opis działania reduktora i mógłby podesłać to też bede się bardzo cieszył.
Pozdrawiam

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-06, 17:28
autor: MirEx68
W/g moich spostrzeżeń na brązowym kabelku prąd pojawia się w momencie uślizgu tylnej osi, wtedy jest podawany prąd w celu uruchomienia przodu. Ta opcja powinna być tylko na "Auto". Jeżeli jest inaczej to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 11:57
autor: madakelus
może chociaż ktoś wie czy shiftmotorek przy zmianie z 4x4HIGH na 4x4AUTO się przełącza(obraca,działa) czy zostaje w tej samej pozycji co 4x4HIGH i dołącznie wtedy przodu odbywa się tylko poprzez elektromagnes?

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 13:53
autor: RAFBOR
No dobra, to u mnie to jest tak jak na fotce. napęd x2 pozycja wyjściowa. Później schift przerzuca na 4H na napęd bez reduktora i na końcu na 4L napę z reduktorem. Po wszystkim wraca na 2H czyli napęd tylko na tył.
U mnie jest łątwiej bo ja mam jedynkę. Najprościej to zdjąć schifta i zobaczyć jakie są oznaczenia i póxniej porównać z oznaczeniami na pokrętle napędów w aucie.

Aha, nie zwracaj uwagę na białą ciecz na fotce. To tylko mieszanina oleju i wody, ale od razu zaznaczam że u ciebie tego nie powinno być. TAK JAK U MNIE JEST ŹLE :-D

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 13:55
autor: Dawid
Dżizas....wygląda jak.....yyyy...śmietana.Czyli wysoka temperatura oleju i zimna woda nie służą reduktorom.
Najgorsze jest to,że ciężko uszczelnić wszystko idealnie.Pozostaje kompresorek i nadciśnienie.Tak robią chłopaki w sprzętach ........innej marki ;-)

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 13:58
autor: RAFBOR
Eeee tam.... litr oleju 25 pln, 2 godziny roboty z przerwą na fajkę + spust "śmietany" :mrgreen:

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 14:03
autor: resetx
spust "śmietany"
widać reduktorek już starej daty bo śmietanka tylko cieknie :P:D

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 16:52
autor: madakelus
no u mnie jest troche inaczej
tam gdzie Ty mam 4L idąc ruchem wskazówek zegara jest N i 4H (nie pamietam w tej chwili czy rzeczywiscie sa te czwórki czy samo L i H)
Bynajmniej jak przełączam napędy to shift z pozycji 4L ustawia sie od razu na 4H (przesuwa się o 3/4 obrotu - czyli w to miejsce gdzie u Ciebie jest 2H) i spowrotem na 4L... nie zatrzymuje sie wogóle na N

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 17:04
autor: tomb2
Obrazek



to chyba tak powinno wyglądać przed zamontowaniem shiftmotorka

albo tak

Obrazek

nie przestawiłeś przypadkiem z N na H przed założeniem

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 17:09
autor: madakelus
o tak mam jak na drugim zdjęciu... L N H...
raz rozebrałem i było na L... przeczysciłem i złożyłem tak jak było... objawy nie ustapiły...
pozniej rozebrałem znowu, pokretło wewnatrz przestawiłem na 4x4high shiftmotro przestawił sie o 3/4 obrotu i reduktor ręcznie prtzestawiłem na H... skreciłem i nadal nic, jak było tak jest nadal

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 17:15
autor: tomb2
zrób zdjęcie jak wygląda ustawienie na reduktorze po zdjęciu shiftmotorka

to trzy śrubki 10tki do odkręcenia trzeba tylko się pod auto wczołgać

10 min roboty

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 17:21
autor: madakelus
spoko mam kanał w którym pod exem sobie stoje :) ale juz moge powiedziec ze tak jest teraz czyli 4x4 LOW to po odkrecenii shifta ten "bolec" jest ustawiony na L... czyli raczej tak jak powinno byc...

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 19:17
autor: mastan
U mnie przyczyną podobnych objawów były połamane widełki ,po naprawie(spawaniu) problem zniknął .

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 21:17
autor: RAFBOR
ten "bolec" jest ustawiony na L... czyli raczej tak jak powinno byc...
No chyba nie do końca, na logike powinno być ustawione na N czyli neutral dla reduktora, czyli napęd na x2. L to w/g mnie LOW, czyli zapięty nie tylko 4x4 ale tez LOW

Re: reduktor zablokowany na low

: 2011-11-07, 21:30
autor: madakelus
ktos wie czy ten trojkatny bolec wychodzacy z reduktora ktorego przekreca shift to powinien sie lekko przekrecac? bo ja go przekrecam w dwoch palcach praktycznie bez oporu...