explorer_u2- podobno przepisy odnośnie DMC przyczepy się pozmieniały. Chodzi mi oto że z racji tego że mamy samochody z napędem 4x4 można podnieść DMC przyczepy z hamulcem. Jest podobno na to jakiś przepis mówiący że max może ona wynosić +50% do DMC samochodu. Trzeba jednak wymienić główkę haka na 3,5T. Miałem to robić u siebie ale narazie nie dojechałem. Na to jeszcze są następne przepisy[unijne] które mówią że'' masa przyczepy+to co jest na przyczepie nie może przekraczać tego co mamy na haku+10% na przeładowanie haka w niemcowni.
Głównie chodzi o to , że mam dwie przyczepy jedną na 2T ale ma 1,8m szerokości i 2,5 t która ma 2m szerokości , zawsze zapinałem ję do któregoś z busów i było dobrze do czasu kolejnego mandatu . Miałem nadzieje, zę explorer załatwi sprawe...
Więc ide w poniedziałek najpierw na stacje okregową , salon forda, wydział komunikacji.
Zdam relacje co można z tym zrobić
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) pojazdu - znajdziesz ją na tabliczce znamionowej pojazdu na drzwiach kierowcy (GVWR).
Ciężary przyczep które mozna ciągnąć są uzależnione od rodzaju silnika EX , rodzaju napędu (2x4 ; 4x4) , rodzaju przełożen i faktu posiadania blokady LS tylnego mostu. Są to ograniczenia producenta. Powinieneś je mieć w instrukcji obsługi samochodu.
To jest to co mozna max.
W Polsce przepisy odnośnie wagi przyczep pojazdów osobowych (O1 ; O2) mówią jednoznacznie. Ciężar przyczepy z hamulcem (O1) nie może przekraczać DMC, przyczepy bez hamulca (O2) 750 kg. I tak to powinno być wpisywane w dowodzie rejestracyjnym.
EX jest samochodem osobowym. Tak więc niezależnie od jego możliwości konstrukcyjnych i kategorii prawa jazdy kierowcy prowadzącego możesz poruszać się
tylko z przyczepą takiej wagi jaka jest max dozwolona. Czyli max. O1 = DMC lub O2 = 750 kg.
Dopuszcza się sytuacje (kat B) poruszania się po drodze zestawem samochód (np. DMC = 3500 kg ) + przyczepa bez hamulca 750 kg.
To tak wg. mojej wiedzy. Ale człowiek uczy się całe zycie a i przepisy lubią się zmieniać.
U mnie w dowodzie EX III mam: O1 = 2700 ; O2 = 750 kg ; Masa całkowita pojazdu F1 = 2714 kg.
tak w ogóle to faktycznie cyrki w Polsce z tymi naszymi EXami są, mi pierwsze co rzuciło się w oczy to fakt że moc napisaną mam z silnika 4.0 mimo że mam 4.6 . A kiedy byłem płacić podatek od kupna i napisałem 400zł to pani stwierdziła że tego silnika w tym roczniku nie było i że mam 2005r. i zachciała 900zł podatku . Sorki za kasztana
A teraz jeszcze coś z innej beczki Econoline 7,3D DMC 3490 A dopuszczalne obciążenie haka 4500 a są i wersje z 6000
Ostatnio zmieniony 2011-02-24, 16:11 przez Drabster, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie zapomnieli o tej prawdzie.
Lecz tobie nie wolno zapomniec.
Stajesz sie odpowiedzialny na zawsze za to, co oswoiles."
("Maly Ksiaze" Antoine Saint-Exupery)
z tego co sie orientuje to np w niemczech jak masz hak do 3,5T to mozesz ciagnac taka przyczepe nawet jesli auto wazy 2,5T .
u nas w kraju holownik musi byc ciezszy od przyczepy
a w urzedach jest straszny balagan.
Przykladowo kumpel ma infiniti M30 ( sa tylko 2 auta w polsce) jedyne co ma wpisane do dopuszczalna mase auta a reszta czyli masa wlasna silnik itd ma xxx.