Strona 2 z 2

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 21:59
autor: karmel
ohv to jakies 96, pewnie wczesne 97 tez, zidentyfikować można po nr VIN, wyglądzie silnika i mocy mniejszej, po przelaczniku 2wd
Chyba mówimy o expedition... Jeśli nie to OHV to na pewno V8 :D

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-24, 22:56
autor: Prorok78
ooooo rodak z Tarnowa :):):) Ja co prawda we Wrocku od kilku lat, ale Tarnów to moje rodzinne strony :)
A wracajac do tematu:
- mówimy o 2 rzeczach - expedition - ale tu dostalem jasna odpowiedź - silniki 4.6 lub 5.4 oba sohc, oba bezawaryjne (w sensie bez wbudowanej bomby)

- explorer - i tu właśnie pytam o to jak rozpoznać silnik którego należy unikać, i druga sprawa, jak obadać silnik w rocznikach około 2000-2002 tak by zminimalizować ryzyko :)
Mówimy o obadaniu w czasie oględzin czyli rozbieranie pół silnika odpada...:)

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-25, 09:31
autor: resetx
jak obadać silnik w rocznikach około 2000-2002 tak by zminimalizować ryzyko
b
musisz go wziąć na słuch :) poszukaj sobie na YT jak nie powinien chodzić SOHC (chociaż na głośnikach brzmi to trochę inaczej), metaliczne dźwięki pod pokrywą silnika nie są wskazane ;)

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-25, 10:35
autor: thermos
Zawsze możesz poszukać Explorera II z V8. One chyba do 2000 albo 2001 wychodziły, nie jestem pewien. A silnik jest cacy, sam takim jeżdżę. 5 litrów, 8 garów, rozrząd na popychaczach i fajniejsze brzmienie niż w V8 SOHC :D

Pozdro
thermos

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-25, 13:18
autor: Prorok78
Noo... tylko że:
- 5.0 to jest rodzynek - nie widziałem takiego ostatnio na ogłoszeniach :( - no był jeden ale z uwalona przekładnia kierownicza i cholera wie czym jeszcze ...:(
- przez to że jest rodzynek - mało informacji, mało ludzi którzy znaja ten silnik...
- no i najważniejsze - AWD... w sensie brak dołączanych napędów... tylko jakies automaty... bleee

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-25, 13:31
autor: dyfrend
z tym awd to nie problem, wywalasz i wrzucasz reduktor od eFki ,troche zabay i niewielkich inwstycji, ale zyskujesz niemal idalne zestawienie dla tych aut jeżeli chodzi o motor>skrzynie>przeniesienie napędu.
;-)

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-01-25, 15:59
autor: Prorok78
No ale to juz powoli zmota by wychodziła...:)
a jeszcze jedno - na forum przejawia sie mądrość ludowa, że co prawda 2ki wychodziły do 2002 roku, ale pod koniec lat 90tych cos tam z tym felernym rozrządem poprawiono... I że te 2ki pod koniec produkcji są juz pewniejsze...
Jak to faktycznie wygląda, i gdzie można znaleść info o datach przed/po modernizacja?

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-02-02, 19:41
autor: Prorok78
Pytanie za milion - na forum, siedzi sibie w dziale warsztat, taka ładna tabelka - opis wypasu i obecnych dodatkow, w zależności od wersji Explorera (EB, limited, xlt)..
Czy ktoś dysponuje podobnym zestawieniem, ale w przypadku Expedition ???

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-02-03, 10:35
autor: BliG
Prorok78, tu: http://hillerford.com/resource_library/ ... dition.pdf masz specyfikację rocznika 2000.

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-02-03, 11:56
autor: Prorok78
Dzięki wielkie:)..kurcze...prawie prawie... Tyle że w 99 (z tego co wiem) miał miejsce pierwszy lift, i sporo sie zmieniło własśnie w kwestii wyposażenia..... doszły elektryczne pedały, keypad zamiast kluczyka i Bóg wie co jeszcze ...:) No i na gwałt potrzebuje takie porównanie ale sprzed liftu...

Re: Expedition - wersje nadwozia i opsrzętu

: 2014-02-04, 13:06
autor: BliG
To niestety nie dysponuję :(