Strona 1 z 1

Test opon MT / 2008

: 2009-03-06, 09:45
autor: kra
w załączniku:


ps. proszę moderatora o przeniesienie do bazy informacji do opon bo ja nie mam uprawnień aby tam zamieścić temat

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-06, 20:06
autor: kszesz
Kumho rządzi :)

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-07, 09:56
autor: kra
zgadza sie, choc nieco gorzej przy hamowaniu na asfalcie niz bfg

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 00:50
autor: fotomysz
ale panowie testowany był nie nasz rozmiar opon, a wbrew pozorom ma to ogromne znacenie, oraz nie na naszym aucie i to też ma znaczenie, więc test mozna zapodać na forum LR a nie nasze :D

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 01:15
autor: kra
tee fotomysza :)
to znajdz mi test opon mt robiony na explorerze 8-) rocznik 97 ale opony z 2009 :evil:

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 01:25
autor: fotomysz
ale ja mówię poważnie, jeśli zamiezasz jeżdzić w terenie na oponach 235/85r16 to proszę bardzo, ale dla naszych autek to jakby do gorala założyć szytki z kolarki :D

[ Dodano: 2009-03-18, 01:31 ]
Kumho rządzi
to załurz sobie kuho na przód a bf n tył i zobaczkiedy kumcho będą slickami a bf jeszcze w błotku porabotaja :D

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 14:47
autor: Piotr1963
no to naprawdę ciekawy temat - nie tyle test bo tu Kumho to tak jak mówi Fotomysz to sliki dla Kubicy ale ja chcę poruszyc inna sprawę, a mianowicie szerokośc gumek ;-)

Land Rover Defender 110 2,4 TD 4 produkowany od 2007 r w specyfikacji technicznej ma gumki 205/75/16 a wage producent podaje 3050 kg (źródło motofakty.pl) - tak wiec moze taki rozmiar styka w terenie?

[ Dodano: 2009-03-18, 14:53 ]
na takim modelu z kierowcą (bez pasażera) testowano te opony

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 19:51
autor: kszesz
to załóż sobie kuho na przód a bf n tył i zobaczkiedy kumcho będą slickami a bf jeszcze w błotku porabotaja :D
Też słyszałem, że szybciej znikają, ale ta różnica 30 % ceny to jednak ma znaczenie.

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 20:17
autor: Piotr1963
Kszesz, a gdzi są tak tanie? Sam bym chętnie takie kupił :-)

a ktoś cos słyszał o oponach Fulda 4X4?

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 21:08
autor: kszesz
Kszesz, a gdzi są tak tanie? Sam bym chętnie takie kupił :-)

a ktoś cos słyszał o oponach Fulda 4X4?
A kto mówił, że są tanie :lol: Kumho są tylko tańsze od BFG.
Cena na allegro to coś 400 zł/szt (we wrzesniu było o 100 taniej) a BFG to nawet nie sprawdzam.
Fulda - raczej kiepskie juz bardziej bym sie zastanawiał nad Matadorem lub Toyo (jesli AT i całoroczne)

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-18, 21:36
autor: Piotr1963
tanie - tzn tańsze od BFG :-)

Re: Test opon MT / 2008

: 2009-03-22, 20:53
autor: fotomysz
tanie - tzn tańsze od BFG
eż słyszałem, że szybciej znikają, ale ta różnica 30 % ceny to jednak ma znaczenie.
a dożucić jeszcze przekłamanie w rozmiarach, gdzie 32" Kumho są jak 31" BFG to już nie bedzie żadnej różnicy a moze nawet w drugą stronę :?:
więc po co przepłacać i experymentować :?: na rajdach 4x4 jak wszły to sporo osób się na nie rzuciło, ale pozostały raczej tylko na lekkich suzukach :P

[ Dodano: 2009-03-22, 20:56 ]
Land Rover Defender 110 2,4 TD 4 produkowany od 2007 r w specyfikacji technicznej ma gumki 205/75/16 a wage producent podaje 3050 kg (źródło motofakty.pl) - tak wiec moze taki rozmiar styka w terenie?
a może tylko przy takiej szerokości gumu producent jest w stanie zagwarantować bezawaryjnośc :?: :D
a przy szerszych to już motor nie da rady :?:
a co do szerokości opony w terenie to temat może :D ile osób tyle zdań
czy lepsza wyższa czy szersza. a to i tak zależy do jakiego terenu.