Strona 18 z 18

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-03, 14:10
autor: kacperpol
Dzięki, udało mi się. Okazało się że w moim aucie nie ma tej szarej wtyczki ponieważ ten kabel jest już w tej dużej wtyczce. Przedzwoniłem miernikiem ten pin48 i całą wtyczke aż znalazłem jak to ma być.
Mogę wrzucić zdjęcie jakby ktoś też miał tą nieszczęsną wersje z 95.
Nagrałem filmik , wyświetlanie błędów trwało 2 minuty. Samochód to chyba już trup odkąd w nim namieszałem.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-03, 14:30
autor: lekwp
Oj tam trup, do dzieła dr. Frankenstein. ;-)

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-03, 14:39
autor: kacperpol
Popełniłem film część błędów to egr który zaślepiłem. Może powinienem odślepić?
Tutaj film jakby ktoś chciał sprawdzić czy poprawnie to odczytałem
https://www.youtube.com/watch?v=O7pZRNv ... e=youtu.be
takie błędy
Ich znaczenie http://www.troublecodes.net/ford/eec-iv/ dobra strona ?
11 System Pass
33 EGR Valve Opening Not Detected (Others)
27 Vehicle Speed Sensor (2.3L Turbo) ?? coś mi tu nie gra
51 Engine Coolant Temperature Circuit Open
36 System Indicates Lean At Idle // to chyba przez nieszczelny kolektor wydechowy od strony pasażera.
31EGR Valve Position/Pressure Feedback EGR Circuit Below Minimum Voltage
EGR Not Controlling (2.3L OHC & 3.8L CFI)


Powinienem założyć nowy temat? Generalnie problem jest taki że auto ma za duże obroty na biegu jałowym i gazownik przez to nie potrafi wyregulować. Ja też próbowałem , ale brc jest oporne.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-03, 15:01
autor: lekwp
Poszukaj czy nie ma podobnego wątku jak nie ma to załóż w odpowiednim dziale nowy.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-03, 22:39
autor: Kamyk.
Zrób mu test na włączonym silniku, pomież napięcia na tps bo jak przekroczy około 1,05v to podnoszą mu się obroty. Schemat tps na bank jest na forum. Przepustnicy nie masz na mocno otwartej ? Jest śruba regulacyjna. W bazie informacji jest moja instrukcja jak wyregulować wolne obroty ;) Brc jaka ? Jest to przyjemna instalacja do ustawiania lecz ma bardzo dużo opcji i chwilę trzeba spędzić na czytaniu instrukcji i kapowaniu co i jak, później już idzie. Widzę czytać się nie chce ;) Ty masz kompa po 89r więc lwia część kodó to kody 3 cyfrowe. Wyraźnie jest też napisane, że kolejne kody oddzielone są przerwą znaczącą, to jak ty odczytałeś 2 cyfrowe ? Źle je odczytałeś. Pierwszy to 113, drugi 327, trzeci 513, czwart 631 i to są wszystkie błędy. Pierwsze co to masz sypnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza albo zwarcie w jego instalacji, kolejno masz padniętego kompa/słabe aku/kichowatą masę/zaśniedziałe styki na kompie, no i ostatnie ciekawe, wyjętą bądź spaloną żaeówkę OD od skrzyni.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 00:07
autor: kacperpol
Dzięki kamyk za opis błędów. Test na włączonym silniku jak to zrobić ?
Instalacja brc sequent 56. Sam ją założyłem. Zaczynając od odwiertów w kolektorze po emulację wtrysków. Niestety problemy są na tej procedurze regulacji ,ale to już chcę oddać gazownikowi. Przede wszystkim te wolne obroty muszą zostać ustawione bo to przeszkadza w regulacji.(mam interfejs)
Tak tą żarówkę wyjąłem na chwilę żeby wsadzić w check engine.(nie miałem innej na zamianę) Bo ktoś wyciągnął, dziwne że komputer o tym wie.
Generalnie przed moim grzebaniem auto chodziło na benzynie ładnie, nie wiem czy błędy były bo nie było żarówki.
A z tym słabym aku to o co chodzi ? Fakt jest za małe do tego auta , ale czy to problem ?

Zauważyłem że jesteś z Wrocławia. Czy podjąłbyś się naprawy?Zaszalałbym i pojechał na benzynie.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 00:11
autor: Kamyk.
Komputer skarży się na za niskie napięcie, przecież sam podałeś link do strony z opisami błędów ;) . Poczytaj o testach eec4 jest poopisywane po Polsku i po Angielsku jak się wykonuje na chodzącym silniku. Strzelam, że coś namotałeś w instalacji wiązki silnika. Miernik do ręki i do dzieła. Napisz pw, jutro wieczoram jak wrócę do domu to się odezwę.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 00:15
autor: kacperpol
Tak raz namotałem w tej wiązce i musiałem wszystko od nowa polutować.
Jednak auta bez obd2 to za ciężki temat dla mnie, poniosło mnie.
Podjąłbyś się oczywiście odpłatnie naprawy ?
Zauważyłem że jesteś z Wrocka , zaszalałbym pojechałbym na benzynie.
edit ok napiszę jak cokolwiek wymyślę.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 00:17
autor: Kamyk.
Tak jak pisałem napisz pw z numerem telefonu a wieczorem się odezwe. Blisko też masz do Mirexa, lecz zważając na to że się nie udziela w wątku pewno jest zawalony robotą. Do końca września też u mnie z czasem kiepsko dwa exy do roboty, parę wzmacniaczy audio i wyjazd 10 dniowy by trochę odsapnąć z kobietą ;) do naprawy szykuj sibie uszczelki górnego kolektora, bo pewno trzeba go będzie zwalić przy dłubaniu w instalacji. Co Ci nie poszło przy pierwszym podejściu z instalacją ? Nie zwarłeś niczego ? Nie zamieniłeś polaryzacji ? Dobre kable pociąłeś ? Ten błąd kompa może też oznaczać że coś jest z czymś źle podpięte, gdzieś pojawia się napięcie gdzie nie powinno. Oczywiście po wykluczeniu problemów z masą i zasilaniem kompa. Niestety jest duże prawdopodobieństwo, że uwaliłeś kompa.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 02:09
autor: kacperpol
Przy pierwszym podejściu przeciąłem zły kabel sygnałowy i nie chodził poprawnie na 5 cylinder. Jakiś inny kabel podpiąłem w emulacji i wypadały zapłony.
Jeszcze wcześniej pomyliłem kable , ale to nie uruchamiałem silnika nawet i miałem odczepioną masę.
Ten błąd PCM Internal Voltage Failure komputera za pewno bierze się z tego że u mnie świecą się światła po przekręceniu stacyjki i bez pracy silnika szybko spada poniżej 12v (mam malutki aku nie od tego auta i mierzyłem kiedyś napięcie).

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 02:39
autor: Kamyk.
Nawet jak 10 spadnie to jeszcze ten błąd nie powinien się pokazać. Jak jego nazwa wskazuje w głównej mierze jest coś nie tak z napięciami w samym kompie, na jego wyjściach/wejściach. Ty w ogóle wiesz jakie kable popodpinałeś ? Czy na czuja lutowałeś ? Bo opis dość chaotycznie to przedstawia ;)

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 09:51
autor: MirEx68
by trochę odsapnąć z kobietą ;)

no to się uśmiałem na całego :-D

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2017-09-04, 20:05
autor: kacperpol
Podczas emulacji wiązki sygnałowy wtryskiwacza 5 (PIN 15) pomyliłem z tym co był obok bodajże 16 bądź 14. Mógłbym to sprawdzić jeśli to ważne. Przez to miałem złe czasy wtrysków na 5 cylindrze i nie przechodził na gaz. Na benzynie nie dopalał paliwa wypadały zapłony. Potem to poprawiłem.
Reszte zrobiłem tak że flotowe z brc puściłem w stronę ecu , pomarańczowe w stronę wtrysków

Został jeszcze Zielony (plus wtryskiwaczy) w brc z którym nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem.
Podłączyłem równolegle do pinu 57 czyli plus wtrysków. Myślałem czy by nie rozciąć tego zasilania wtrysków i podczepić pod to tylko kabel zielony,ale podobno ma być tak jak mam zrobione. Gaz się włącza normalnie , ale brak mocy i właśnie przez za duże obroty biegu jałowego nie chce się wyregulować.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 2018-08-05, 19:14
autor: StachuRZ
Witam, czy ma ktoś sprawdzony kabel lub urządzenie które połaczy się z Fordem Explorerem III ? Pobrałem sobie program forscan, pcmscan i scalXL i kupiłem 2 urządzenia elm327, jedno usb drugi bezprzewodowe, jednak na każdym forscan wypluwa błąd KLONA, a scanxl nie łączy się, wyrzuca błęda. Czy ktoś ma sprawdzone miejsce gdzie kupić taki kabel czy lepiej od razu zainwestować w FOXWELL albo VIDENT