Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-10, 08:57

Najgorsze jest to ze finansowo remont już sięgnął plus nieskończoności a końca nie widać
Aż tak źle chyba nie jest. Koszty remontu silnika są raczej do określenia. Niestety nie są małe i mogą przekroczyć wyobrażalną realną do wydania kwotę :shock:
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-10, 09:32

Low oil pressure nie na darmo się świeciła
:-D
No dobra to wytłumacz mi jak to sprawdzanie ciśnienia oleju działa. Wydawało mi się, że pompa działa dopiero wtedy jak się obraca wał, a tu po przekręceniu kluczyka i nie ruszaniu rozrusznikiem po 15s zapala się taka kontrolka.

Szkoda, że DOHC nie można założyć, ceny są przyzwoite:
http://www.ebay.com/itm/00-LINCOLN-CONT ... 3a&vxp=mtr

ale z drugiej strony 16V w policyjnych były do 2011 tyle że to chyba blok żeliwo nie aluminium jak u nas.
http://www.ebay.com/itm/09-10-11-CROWN- ... 7b&vxp=mtr
Ostatnio zmieniony 2015-05-10, 09:47 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-10, 10:12

Przecież wskazanie ciśnienia zostaje zapisane w komputerze, jak jest(było za niskie) poza zakresem to zawsze zostaje ślad w kompie.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-10, 11:29

Przecież wskazanie ciśnienia zostaje zapisane w komputerze, jak jest(było za niskie) poza zakresem to zawsze zostaje ślad w kompie.
Zostaje, ale u mnie wyskakiwało tylko w takim wypadku jak opisałem, a błąd możesz usunąć poprzez menu.

Taka książeczka by się przydała, ale cena przesadna:
http://www.amazon.com/Rebuild-4-6-5-4-L ... 1613250436
Ostatnio zmieniony 2015-05-10, 11:34 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-10, 15:22


Taka książeczka by się przydała, ale cena przesadna:
http://www.amazon.com/Rebuild-4-6-5-4-L ... 1613250436
Te 20 $ :shock:
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-10, 15:38

już zamówiłem :-P

140 to w polszy zwykły haynes kosztuje

góra
Uszczelki głowicy 600
śruby 400
uszczelniacze zaworowe 125
planowanie+zawory 400
uszczelki kolektora 199
Regulatory hydrauliczne ok 50szt 1-16szt

Panewki korbowodowe 299
Panewki bloku (amelinum) 420
Pompa Oleju 750
Śruby bloku 450

Rozrząd 999 zł

Nie licząc roboty i zabawy z blokiem typu tulejowanie honowanie pierścienie tłokowe i inne zabay
Ostatnio zmieniony 2015-05-10, 15:48 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-11, 10:39

Kurcze majątek na to wydałeś, ale jak zadziała to jak nowy, żeby tylko nie było jak u Radka, choć w sumie te silnik wydaje się dużo bardziej przestępny do remontu niż 4.0 SOHC.

Jeszcze wspomnę, że na tym cylindrze gdzie mi spaliny poszły uszczelką miałem kilka razy błąd: Cylinder 6 Misfire Detected, widać też, że jakaś sierota wykręcała cewkę bo śruby strasznie zmasakrowane. Zresztą poprzednik coś wspominał, że jak go kupił to nie chodził na gazie na jeden cylinder, tu pewnie tkwi główna przyczyna problemu - jak ktoś tak długo jeździł.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-11, 13:18

te cewki lekko wchodzą nawet z luzem będą działać jak ma przebicia na jednym garnku to raczej zawór nie trzyma, choć miałem przypadek w jednej 4.6 że woda ciekła z układu i spływała do kanału ze świecą i przebijał ale to już chyba raczej wykluczyłeś
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-11, 13:28

Na razie czekam, aż przyjdzie tester ciśnienia - może się wtedy coś wyjaśni.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-19, 22:21

Diagnozę tego co u mnie się wydarzyło już mam:
Obrazek

Zerwane gwinty na świece w głowicy stąd też te misfire'y na 6 (ta mała dziurka ze zdjęcia - czyli tak kupiłem). To samo na drugiej głowicy, ale się jeszcze świeca trochę trzymała tylko syczało i piszczało ;).
Wiem, że gwinty w głowicy same się nie zrywają, ale że tak parami. Pomijam, że to moja wina, że nie znalazłem czasu po kupnie na obejrzenie tego typu rzeczy, nasz forumowy kolega zapewniał, że świece po wymianie - w sumie chyba nie kłamał ;), więc tam nie zaglądałem.
Ten stuk najprawdopodobniej panewki z filmiku wygląda na to że nie ma nic wspólnego ze sprawą - zamierzam to też sprawdzić.

Teraz się zastanawiam ściągać głowice, czy to gwintować, boje się trochę ewentualnych opiłków (już pomijam to co się mogło stać ze zerwanym gwintem), co poradzicie?
Ostatnio zmieniony 2015-05-19, 22:28 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-19, 22:56

zdjął bym głowice i dał do naprawy niech napawają i na nowo zarobią gwinty do świec a ty będziesz miał możliwość zajrzeć w otchłań cylindrów wiercenie mnie jakoś nie przekonuje, gorzej jak otworzysz puszkę pandory i okaże się to co u mnie czyli przytarte wszystko co się da przytrzeć i nie tylko szkoda że się wcześniej za to nie zabrałeś byśmy zamówili części z usa na pół

miałem u siebie exa z takim przypadkiem w cylindrze rzeźnia
Ostatnio zmieniony 2015-05-19, 23:00 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-20, 08:33

No niestety budowa mnie na tyle zajmuje w większości i robię przy samochodach to co jest konieczne. Ale teraz już mam garaż zamknięty samochód w garażu, zastanawiam się tylko czy zdejmować silnik w całości czy ściągać wszystko po kolei.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-20, 11:01

Teraz się zastanawiam ściągać głowice, czy to gwintować, boje się trochę ewentualnych opiłków (już pomijam to co się mogło stać ze zerwanym gwintem), co poradzicie?
ogarnij to bez ściągania głowic... zobaczysz jak będzie pracował... może, wszystko będzie oki...
remont zawsze zdążysz zrobić, oczywiście jak będzie potrzebny... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-20, 14:08

może, wszystko będzie oki...
krótkowzroczne podejście specyficzne dla posiadaczy SOHC .... może będzie dobrze :-D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-20, 14:20

Mam zamiar nim pojeździć co najmniej tyle co IIką, którą mam od 7 lat. Niepokoju mnie też to stukanie z filmiku i z tym też porządek chciałbym zrobić, druga sprawa samochód ma przejechane nie mało jak ze USA wyjeżdżał to miał 240, teraz ma 150 więc stawiam że faktycznie ma przejechane gdzieś koło 300-350 więc nie mało.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”