Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-10-04, 13:30

Witam serdecznie wszystkich. Posiadam Explo z 2002 wersja sport 2WD. Ostatnio coś mi z tyłu stukało pojechałem do swojego mechanika i powiedział, że mam wymienić jakieś tarczki półosi tylnej w tylnym moście nie pamiętam bo się nie znam ale chodzi o jakieś tarczki w moście. W związki z tym pytania:
1. Jak te cuda wyglądają i czy to jest ich fachowa nazwa?
2. Gdzie je można kupić w Polsce i czy w ogóle można (wiem sklepy z częściami z USA Rockauto), ale może ktoś już kupował i będzie łatwiej?
3. Chyba najważniejsze pytanie jaki mam most bo naklejki na drzwiach nie ma a na blasze od dołu jest tylko napis 5 W 140 only sinti oil?
Dziękuję bardzo za ewentualną pomoc i informacje. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-10-04, 14:29

1. Jak te cuda wyglądają i czy to jest ich fachowa nazwa?
wyglądają tak: Obrazek

nazywa się to LSD

a więcej możesz poczytać np tu: http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=7178

a na przyszłość postaraj się najpierw coś poszukać zanim założysz nowy temat ;)

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-10-04, 15:36

Dzięki kolego sory pojechałem to fakt na lenia teraz już poszukałem i coś niecoś się rozjaśnia ale pewnie będzie lipa z zakupem w kraju jeszcze coś poszukam pozdrawiam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-10-04, 15:47

pewnie będzie lipa z zakupem w kraju
też mi się tak wydaje (ktoś już kiedyś szukał)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-10-05, 11:35

jakiś rok temu z ciekawości pytałem u dealera,do zamówienia bez problemu,cena około 600zł,jeśli dobrze pamiętam,pisałem o tym w jakimś temacie "mostowym"
tel. 606414212

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-10-05, 12:31

Dzięki popytam u mnie w Rzeszowie bo na forum znalazłem nr katalogowe pozdrawiam

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-11, 10:51

Witam ponownie, tarczki sprowadziłem z USA czy może mi ktoś podpowiedzieć jak złożyć do kupy z powrotem tą nieszczęsną sprężynę bo nie daję rady? Na pewno ktoś z Was to już robił więc mi podpowie będzie łatwiej bo mnie już krew zalewa. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-13, 14:16

Ile ciebie ta przyjemność kosztowała??

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-13, 19:41

Dobra dałem radę, a co do ceny to $99.79 plus 26$ przesyłka

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-13, 19:44

Aaa i jeszcze jedno czy te tarczki po wymianie mają mieć jakiś luz bo u mnie nie mają i jak skręcam to piszczy coś a na amerykańskim forum wyczytałem, że typ to moczył przez 12h a ja nie bo nie wiedziałem :-( o ile dobrze rozumiem.
cyt. Prep:
The new clutch plates need to soak in friction modifier for at least 12 hours.

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-13, 20:48

Aaa i jeszcze jedno czy te tarczki po wymianie mają mieć jakiś luz bo u mnie nie mają i jak skręcam to piszczy coś a na amerykańskim forum wyczytałem, że typ to moczył przez 12h a ja nie bo nie wiedziałem :-( o ile dobrze rozumiem.
cyt. Prep:
The new clutch plates need to soak in friction modifier for at least 12 hours.
Wlałeś do mostu dodatkowo modyfikator dla mostów z LSD? Może za mało? Zalecają ok 120 ml/ most. W takiej proporcji mój zawsze piszczy (jak opony na zakręcie) dlatego leję zawsze więcej (ok.200 ml) bez szkody dla trwałości mostu i tarczek.

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-15, 17:20

Aaa i jeszcze jedno czy te tarczki po wymianie mają mieć jakiś luz bo u mnie nie mają i jak skręcam to piszczy coś a na amerykańskim forum wyczytałem, że typ to moczył przez 12h a ja nie bo nie wiedziałem :-( o ile dobrze rozumiem.
cyt. Prep:
The new clutch plates need to soak in friction modifier for at least 12 hours.
Wlałeś do mostu dodatkowo modyfikator dla mostów z LSD? Może za mało? Zalecają ok 120 ml/ most. W takiej proporcji mój zawsze piszczy (jak opony na zakręcie) dlatego leję zawsze więcej (ok.200 ml) bez szkody dla trwałości mostu i tarczek.
No tak ale zalałem Castrol Syntrax LS 75W140 on ma już ten dodatek...

Awatar użytkownika
kolski
Posty: 69
Rejestracja: 2009-05-25, 21:50
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2014-11-25, 22:53

Witam ponownie
Tu jest wszystko opisane http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=336162
Po wlaniu modyfikatora LS powoli tarcie zanika. Jak ktoś będzie wymieniał te tarczki polecam moczenie ich w dodatku LS przez 12 godz. a po tym zabiegu dokonać wymiany. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-11-25, 22:56 przez kolski, łącznie zmieniany 1 raz.

SYNTAHUKA
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-20, 20:59
Lokalizacja: PIŁA

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2015-01-28, 23:18

Witam.
Trafiłem na temat luzów w tylnym moście z innego powodu :-( . Przy hamowaniu tylne prawe koło blokuje a pozostałe jeszcze się kręcą ( abs nie działa ). Mechanik mówi, że przyczyna może być w luzach podłużnych półosi tylnego mostu - szczęki ocierają o bęben hamulcowy?. Luz jest ok 5 - 7 mm po obu stronach. Tu z opinii wynika, że tyle może być. Dalej nie wiem skąd blokada koła i doszedł jeszcze problem z olejem do mostu. Kupiłem Hipol 15F, a tu się okazuje, że będzie zły. Co to za zwierz ten modyfikator LS? Jaki lać do mostu olej i gdzie szukać tego modyfikatora? Do hipolu się nada? Pozdrawiam.

mucha72
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-18, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

2015-03-24, 20:20

Witam

Podłączę się pod sprawy tylnego mostu.
Pojazd tzw.Expo 2,5 czyli XLT SPORT (2003) 4.0 (4x4) wersja USA.
Mam wibracje na tyle w przedziale prędkości 80-105 km/h.
Przy wymianie szczęk i klocków tylnych zauważyłem poważne wycieki z tylnych piast (wyciek widoczny na tarczach osłonowych).
Luz obrotowy LSD ok. 5-7 mm.

Skoro są wibracje to obstawiam tylne łożyska do wymiany ...ale skąd ten wyciek ?
Jak wygląda uszczelnienie tylnego mostu w kierunku osi napędowych ?

Pozdrawiam
Mr.Mucha

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”