Strona 1 z 2

Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-10-04, 13:30
autor: kolski
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam Explo z 2002 wersja sport 2WD. Ostatnio coś mi z tyłu stukało pojechałem do swojego mechanika i powiedział, że mam wymienić jakieś tarczki półosi tylnej w tylnym moście nie pamiętam bo się nie znam ale chodzi o jakieś tarczki w moście. W związki z tym pytania:
1. Jak te cuda wyglądają i czy to jest ich fachowa nazwa?
2. Gdzie je można kupić w Polsce i czy w ogóle można (wiem sklepy z częściami z USA Rockauto), ale może ktoś już kupował i będzie łatwiej?
3. Chyba najważniejsze pytanie jaki mam most bo naklejki na drzwiach nie ma a na blasze od dołu jest tylko napis 5 W 140 only sinti oil?
Dziękuję bardzo za ewentualną pomoc i informacje. Pozdrawiam

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-10-04, 14:29
autor: resetx
1. Jak te cuda wyglądają i czy to jest ich fachowa nazwa?
wyglądają tak: Obrazek

nazywa się to LSD

a więcej możesz poczytać np tu: http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=7178

a na przyszłość postaraj się najpierw coś poszukać zanim założysz nowy temat ;)

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-10-04, 15:36
autor: kolski
Dzięki kolego sory pojechałem to fakt na lenia teraz już poszukałem i coś niecoś się rozjaśnia ale pewnie będzie lipa z zakupem w kraju jeszcze coś poszukam pozdrawiam

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-10-04, 15:47
autor: resetx
pewnie będzie lipa z zakupem w kraju
też mi się tak wydaje (ktoś już kiedyś szukał)

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-10-05, 11:35
autor: karolb863
jakiś rok temu z ciekawości pytałem u dealera,do zamówienia bez problemu,cena około 600zł,jeśli dobrze pamiętam,pisałem o tym w jakimś temacie "mostowym"

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-10-05, 12:31
autor: kolski
Dzięki popytam u mnie w Rzeszowie bo na forum znalazłem nr katalogowe pozdrawiam

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-11, 10:51
autor: kolski
Witam ponownie, tarczki sprowadziłem z USA czy może mi ktoś podpowiedzieć jak złożyć do kupy z powrotem tą nieszczęsną sprężynę bo nie daję rady? Na pewno ktoś z Was to już robił więc mi podpowie będzie łatwiej bo mnie już krew zalewa. Pozdrawiam

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-13, 14:16
autor: zBYcH
Ile ciebie ta przyjemność kosztowała??

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-13, 19:41
autor: kolski
Dobra dałem radę, a co do ceny to $99.79 plus 26$ przesyłka

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-13, 19:44
autor: kolski
Aaa i jeszcze jedno czy te tarczki po wymianie mają mieć jakiś luz bo u mnie nie mają i jak skręcam to piszczy coś a na amerykańskim forum wyczytałem, że typ to moczył przez 12h a ja nie bo nie wiedziałem :-( o ile dobrze rozumiem.
cyt. Prep:
The new clutch plates need to soak in friction modifier for at least 12 hours.

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-13, 20:48
autor: Marko
Aaa i jeszcze jedno czy te tarczki po wymianie mają mieć jakiś luz bo u mnie nie mają i jak skręcam to piszczy coś a na amerykańskim forum wyczytałem, że typ to moczył przez 12h a ja nie bo nie wiedziałem :-( o ile dobrze rozumiem.
cyt. Prep:
The new clutch plates need to soak in friction modifier for at least 12 hours.
Wlałeś do mostu dodatkowo modyfikator dla mostów z LSD? Może za mało? Zalecają ok 120 ml/ most. W takiej proporcji mój zawsze piszczy (jak opony na zakręcie) dlatego leję zawsze więcej (ok.200 ml) bez szkody dla trwałości mostu i tarczek.

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-15, 17:20
autor: kolski
Aaa i jeszcze jedno czy te tarczki po wymianie mają mieć jakiś luz bo u mnie nie mają i jak skręcam to piszczy coś a na amerykańskim forum wyczytałem, że typ to moczył przez 12h a ja nie bo nie wiedziałem :-( o ile dobrze rozumiem.
cyt. Prep:
The new clutch plates need to soak in friction modifier for at least 12 hours.
Wlałeś do mostu dodatkowo modyfikator dla mostów z LSD? Może za mało? Zalecają ok 120 ml/ most. W takiej proporcji mój zawsze piszczy (jak opony na zakręcie) dlatego leję zawsze więcej (ok.200 ml) bez szkody dla trwałości mostu i tarczek.
No tak ale zalałem Castrol Syntrax LS 75W140 on ma już ten dodatek...

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2014-11-25, 22:53
autor: kolski
Witam ponownie
Tu jest wszystko opisane http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=336162
Po wlaniu modyfikatora LS powoli tarcie zanika. Jak ktoś będzie wymieniał te tarczki polecam moczenie ich w dodatku LS przez 12 godz. a po tym zabiegu dokonać wymiany. Pozdrawiam

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2015-01-28, 23:18
autor: SYNTAHUKA
Witam.
Trafiłem na temat luzów w tylnym moście z innego powodu :-( . Przy hamowaniu tylne prawe koło blokuje a pozostałe jeszcze się kręcą ( abs nie działa ). Mechanik mówi, że przyczyna może być w luzach podłużnych półosi tylnego mostu - szczęki ocierają o bęben hamulcowy?. Luz jest ok 5 - 7 mm po obu stronach. Tu z opinii wynika, że tyle może być. Dalej nie wiem skąd blokada koła i doszedł jeszcze problem z olejem do mostu. Kupiłem Hipol 15F, a tu się okazuje, że będzie zły. Co to za zwierz ten modyfikator LS? Jaki lać do mostu olej i gdzie szukać tego modyfikatora? Do hipolu się nada? Pozdrawiam.

Re: Powitanie i pytanie o sprawy tylnego mostu

: 2015-03-24, 20:20
autor: mucha72
Witam

Podłączę się pod sprawy tylnego mostu.
Pojazd tzw.Expo 2,5 czyli XLT SPORT (2003) 4.0 (4x4) wersja USA.
Mam wibracje na tyle w przedziale prędkości 80-105 km/h.
Przy wymianie szczęk i klocków tylnych zauważyłem poważne wycieki z tylnych piast (wyciek widoczny na tarczach osłonowych).
Luz obrotowy LSD ok. 5-7 mm.

Skoro są wibracje to obstawiam tylne łożyska do wymiany ...ale skąd ten wyciek ?
Jak wygląda uszczelnienie tylnego mostu w kierunku osi napędowych ?

Pozdrawiam
Mr.Mucha