Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kilos
Posty: 132
Rejestracja: 2011-12-15, 23:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-15, 19:34

nie chcialbym Ci kasztanic w temacie ale poprzednik lampek nie montowal.auto z takimi pierdolami juz zakupil
obserwuje temat bo sam jestem Ciekaw co w tym fordzie siedzialo....

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-15, 20:07

nie chcialbym Ci kasztanic w temacie ale poprzednik lampek nie montowal.auto z takimi pierdolami juz zakupil
obserwuje temat bo sam jestem Ciekaw co w tym fordzie siedzialo....
Zaraz powiesz, że nie wiedziałeś że gwintu nie ma w głowicy na cylindrze nr 6 (to na pewno nie był pierwsze wywalenie szczególnie, że było tam ostro grzebane, albo tak jak przy kupnie, że z LPG jest wszystko zrobione "reduktor po regeneracji", a już przy dojeździe do Legnicy gaz zaczął szwankować, a po rozebraniu wdziałeś na zdjęciu jak wyglądał - sorry ale mój po 5 latach był w lepszym stanie. Mogłeś powiedzieć, że gubi litr oleju na 2t km, nie zdziwiłbym się, że po tygodniu było już poniżej kropki.
Ja o to wszystko nie mam pretensji jako do sprzedającego, widziałem co brałem i liczyłem się z jakimiś tam kosztami szczególnie, że cena była duża niższa od innych w niewiele lepszym stanie. Jednak jako do klubowicza mam pewne pretensje, bo o pewnych rzeczach można było powiedzieć, być bardziej szczerym i ułatwić sprawę. Ja bym się zachował inaczej - np. sprzedając swojego ohv sam klientowi pokazałem, że ma dach podrdzewiały i że cieknie, oczywiście nie opuściłem z tego powodu ceny, ale on i tak kupił, a jam czyste sumienie ;)

Co do poprzedników to jest ich wiele, ale mogę sprostować - poprzednik zamiast uszczelnić silnik nakleił sobie folie przyciemniające na przednie boczne szyby - dzięki temu wjazd do garażu zajmował mu 10 minut ale wyglądał w exie bardzo cool ;)

Prosiłbym jednak, żeby wrócić do tematu - bo tu nie miejsce na narzekania, a ja mam parę problemów do wyjaśnienia.

Wracam do tematu tak sobie, słucham swojego silnika na filmiku i słyszę teraz i rozrząd i stukanie, które może pochodzić z tego luzu.
Posłuchałem parę filmików w temacie "Piston Slap Noise" np:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cVdUgIQEb8c[/youtube]
i faktycznie jest to podobny dźwięk jak u mnie, choć przy tym defekcie powinny być zjechane ścianki cylindrów u mnie są idealne. Przez to, że gwint jednej ze świec był raczej tylko atrapą też silnik mógł chodzić głośniej, ale to pierwsze gorsze wyjście zdaje się być bardziej prawdopodobne.
Teraz muszę stwierdzić, czy wystarczy wymiana pierścieni, czy jednak trzeba wymienić tłoki i równać cylindry, jak to drugie to naprawa przestaje się kalkulować ...
Ostatnio zmieniony 2015-07-15, 21:06 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-15, 21:58

posprawdzałem i też mam lekki luz na wszystkich ośmiu garach, ścianki są ok

zrób coś dla mnie i wstaw fotkę wałka zamków i podpór wałka
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-16, 06:27

posprawdzałem i też mam lekki luz na wszystkich ośmiu garach, ścianki są ok

zrób coś dla mnie i wstaw fotkę wałka zamków i podpór wałka
Oki, po południu zrobię foty jak będę przy aucie.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-16, 14:18

ciekawostka nowe śruby głowicy są 2 mm krótsze i mają 0.9 mm grubszą podkładkę
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-16, 15:49

ciekawostka nowe śruby głowicy są 2 mm krótsze i mają 0.9 mm grubszą podkładkę
Może wzięli pod uwagę planowanie ;)

A tu masz fotki, jak nie to co trzeba albo nie wyraźne to daj znać, zrobię wtedy aparatem nie telefonem ...
Ostatnio zmieniony 2015-07-16, 22:03 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-17, 20:39

Dzisiaj, ściągnąłem pompę oleju, pozwolę sobie przytoczyć tutaj Boris twoją fotkę, gdzie są dwie pompy bardziej i mniej zużyta. O ile jak pierwszy raz zobaczyłem te foto to od razu widziałem, różnicę o tyle bawiąc się swoją przestałem ją zauważać ;)
Tutaj zdjęcie Borisa
Obrazek
A tu moje
Obrazek
Ja szczerze powiem, że nie wiem jak to ocenić, czy wewnętrzną zębatkę powinno dać się przestawić o ząbek względem zewnętrznej? Wcześniej myślałem, że właśnie na tym polega różnica między pompami Borisa, ale jak sobie swoją poprzekładałem to zwątpiłem.

Tutaj jest opisane jak zmierzyć pompę szczelinomierzem.

Zmierzyłem wygląda że pompa jest ok, na kołach 0.1mm, miedzy obudowę a koła nawet 0.05 nie wcisnąłem.
Ostatnio zmieniony 2015-07-20, 21:55 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-27, 12:06

Odkręciłem ostatnio wałki rozrządu, są rysy w linii otworów na olej, może to resztki rozrządu tam się znalazły, choć raczej filtr powinien je zatrzymać, a może z tej strony silnika z jakiegoś powodu jest mniejsze ciśnienie oleju. W każdym razie rysy są raczej znikome i płytkie, nieco większe po prawej - tam gdzie był uszkodzony rozrząd. Głęboko w smoku znalazłem parę opiłków i kawałek rozrządu.
Obrazek
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-07-27, 14:18

standard
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-08-01, 09:18

Ślizgi masz fabryczne, ja napinacze wymieniłem kupiłem cały zestaw, PS to co sprzedając w jeepchrystlerpartc.pl to nieporozumienie z całego zestawu pasują tylko łańcuchy i napinacze ślizgi z ich zestawów nie podejdą.
Wracam do tematu bo czas zakupić części, na pewno są dwa różne rozrządy dla Romeo i Windosra, znalazłem też na rockauto, że do naszego exa są dla Cloyes'a dwa różne rozrządy podane, jeden do października 2002, drugi od listopada 2002, niestety na zdjęciach nie widać różnic.
Na pewno są rozrządy z metalowymi blaszkami przy prostym ślizgu i bez nich (otwory też są nieci inaczej), co dziwne sprzedawca tutaj pisze, że to właśnie dla Romeo są te metalowe, a my niby mamy Romeo, a może jednak pierwsze wypusty nie? Z drugiej strony dziwne bo Windsor nie robił bloków aluminiowych - w sumie nawet nie zwróciłem uwagi jaki jest u mnie materiał.
Jaki miałeś ten prosty ślizg, co ci nie pasował - cały plastik czy z metalu?
Bez Windsor:
Obrazek

Z Romeo:
Obrazek

Też zauważyłem, że silniki 4.6 w IIIkach mają wlew oleju po różnych stronach, ja mam po lewej - od kierowcy, może to odróżnia te silniki.
Jest np. taki kit:
http://www.ebay.com/itm/97-04-FORD-Timi ... 4b&vxp=mtr
fota się zgadza z moim, ale niby pasuje od 2003, czyżby były dwa rodzaje tych z pełno plastykowymi prostymi ślizgami?
Ostatnio zmieniony 2015-08-01, 10:34 przez Adrian, łącznie zmieniany 3 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

atsar
Posty: 49
Rejestracja: 2014-07-26, 09:53
Lokalizacja: GDZ
Model Explorera: Ex III

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-08-07, 14:07

z tego co mi wiadomo to 11 śrub na pokrywie zaworów ma romeo 13 ma windsor.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Poza tym na bloku silnika masz od strony rozrządu R - Romeo W-Windsor

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-08-09, 20:05

Jeżeli jest tak jak piszesz to ja mam Romeo z rozrządem Windsora ;)
W każdym razie z vinu wynika, że romeo z cech charakterystycznych również, a tych rozrządów i tak jest kilka, najgorsze jest to, że wizualnie wyglądają tak samo, a czymś się niby różnią.
Ten pasuje na 100%, rozmawiałem ze sprzedawcą:
http://www.ebay.com/itm/261973869861?ru ... 26_rdc%3D1
Jeszcze się jednak nad wszystkim zastanawiam, bo remont tych gwintów w głowicy niepewny - ciężko się z tymi fachowcami dogadać i rzucają ceny z kosmosu, np. od 50 do 200PLN za otwór widzi głowice i on nie wie ile dokładnie bo musi zmierzyć czas swojej roboty - bezsens.
Jutro pokaże głowicę gościowi co mi kolektor dolotowy lutował i zobaczymy ile zaśpiewa za spawanie i czy w drugiej szlifierni w Głogowie będą w stanie bardziej sprecyzować cenę robocizny.
We Wrocławiu powiedzieli mi 70PLN za otwór, ale że mogą być komplikację, wiadomo co to znaczy ;)

Większy problem mam teraz ze dobraniem zestawu uszczelek, wszystkie na e-bay'u wyglądają nieco inaczej niż moje - bez względu czy w opisie jest, że pasują lub nie.
Ostatnio zmieniony 2015-08-09, 20:09 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-08-09, 21:17

ogólnie to firmy które sprzedają części nie mają pojęcia o silnikach mi sprzedali rozrząd który nie pasował do niczego ślizgi miały inne wytłoczenia i latały na tulejkach jak żyd po pustym sklepie z kolei plastikowy ślizg ten niebieski po prawej na twoim zdjęciu trzeba było obciąć żeby wszedł generalnie wszystko się tam porozlatywało mam już ten silnik na stojaku ale nie miałem przez weekend chęci i czasu na jego oglądania kupiłem w zielonej górze cały silnik od expedition 4.6 03 rok i jest taki sam, sprawdziłem też że głowice pasują z lincolna 4.6 01-06 lup całą zdaj do obróbki i olej to spawanie
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-08-09, 23:48

ogólnie to firmy które sprzedają części nie mają pojęcia o silnikach mi sprzedali rozrząd który nie pasował do niczego ślizgi miały inne wytłoczenia i latały na tulejkach jak żyd po pustym sklepie z kolei plastikowy ślizg ten niebieski po prawej na twoim zdjęciu trzeba było obciąć żeby wszedł generalnie wszystko się tam porozlatywało mam już ten silnik na stojaku ale nie miałem przez weekend chęci i czasu na jego oglądania kupiłem w zielonej górze cały silnik od expedition 4.6 03 rok i jest taki sam, sprawdziłem też że głowice pasują z lincolna 4.6 01-06 lup całą zdaj do obróbki i olej to spawanie
Tak zapytam, nie kusił cię ten nowy z Jawora za 7k? Ja bym go zakupił, ale po takim wypadku trochę się obawiam, że jednak coś pękło po za tym co na zewnątrz.
Co do rozrządu to ten jest na pewno ok:
http://www.ebay.com/itm/261973869861?ru ... 26_rdc%3D1
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-08-09, 23:50 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-08-10, 07:57

z moimi rabatami w hurtowni wszedł mnie 9 stów z DNJ
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”