Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:11

Wracam sobie wczoraj z jednodniowego długiego wykendu, jadę sobie na luzie z górki dojeżdżając do zakrętu, a tu zaczyna dudnić z w silniku. Zatrzymałem się ściągałem osłonę silnika i po odpaleniu spalinki lecą sobie lekko przez uszczelkę klawiatury.
Dzisiaj zdjąłem pokrywę klawiatury o dziwo uszczelka nie jest przerwana, musiało być spore ciśnienie, że tak leciało. Stukania nie nagrałem nie chciałem już odpalać.
Zastanawiam się co dalej robić, nie znam się na tym (wygląda na to, że teraz się poznam ;) ), ale obstawiam że spaliny lecą przez któryś za zaworów, czy to ma jakiś sens i jak się najlepiej zabrać do demontażu, czy ściągać głowice czy tylko wałek rozrządu?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:13

wymień zaworek pcv :-P :-P :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:21

chyba że EGR zassał opiłki z katalizatora :-D nie będę jedyny na tym forum remontujący V8 jakby co pytaj jestem już na etapie zbierania panewek :-P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:30

A wiecie coś o swapie z IVki, czy da się ten 3V do nas wsadzić, bez większym modyfikacji?

Będę pytał nawet pewnie pozwolę sobie zadzwonić ;)

Myślałem o tym szrocie, żeby wziąć ale już o tym pisaliście na forum (identyczny jak mój nawet skóry):
http://allegro.pl/silnik-4-6-v8-ford-ex ... 07268.html
Ostatnio zmieniony 2015-05-04, 21:31 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:41

szkoda czasu ludzie nie mają skrupułów ja dostałem w piątek głowicę z zatartym wałkiem z zielonej góry

ten silnik sam w sobie jest idealny pod warunkiem że nie jeździł nim kretyn a i wielokrotnie łatwiejszy do naprawy i utrzymania wadą jest tylko: pompa oleju i smok, oraz wspólna uszczelka na górze do wody i powietrza i na dole przy filtrze do wody i oleju, uszczelniacze zaworowe, ogólnie tych wad jest trochę ale przynajmniej nie grzechocze :mrgreen:

Jest jeszcze jedno "ale" brak używanych części.

do 3V masz inny komputer i oprogramowanie, choć blok jest ten sam.
Ostatnio zmieniony 2015-05-04, 21:47 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:47

szkoda czasu ludzie nie mają skrupułów ja dostałem w piątek głowicę z zatartym wałkiem z zielonej góry
U kogo kupowałeś, jest tam taki większy szrot, kiedyś byłem i w miarę się dało z nimi dogadać?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 21:57

Adrian coś kiedyś mówił że składki nie płaci bo z pomocy nie korzysta bo jego ex się nie psuje ? :-P ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:02

Adrian już kiedyś pisał o kontrolce "low oil pressure" myślę że jest na tym samym etapie co ja tylko jeszcze nieświadomy zniszczeń. Rozmiary katastrofy absolutnie nie były proporcjonalne do oznak, nie kopciło nie dymiło nie stukało nic poza lampkom :-D a na panewkach nie było nawet śladu po kanałach olejowych :mrgreen:
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:04

to jak pomożesz to najwyżej cie pocaluje w dużego palucha prawej stopy ;-) :-D :-D

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:05

Adrian coś kiedyś mówił że składki nie płaci bo z pomocy nie korzysta bo jego ex się nie psuje ? :-P ;-)
Tylko czekałem ;) przecież fordy się nie psują :shock: Tak poważnie to pisałem, że nikt nic ciekawego nie pisze poza małymi wyjątkami, a nie że mi się nic nie psuje.

Tak na marginesie to proszę do rzeczy i nie kasztanić mi tematu :-P
Mój plan dnia na ten tydzień to 6-14 programista, 14-16 mechanik 16-19 budowlaniec, chciałbym wyeliminować 20-22 użeracz z wariatami ;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:07

Adrian już kiedyś pisał o kontrolce "low oil pressure" myślę że jest na tym samym etapie co ja tylko jeszcze nieświadomy zniszczeń. Rozmiary katastrofy absolutnie nie były proporcjonalne do oznak, nie kopciło nie dymiło nie stukało nic poza lampkom :-D a na panewkach nie było nawet śladu po kanałach olejowych :mrgreen:
Ja dalej pewien nie jestem czy tak przypadkiem nie ma być, może kiedyś potwierdzę, że nie:)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:10

chciałbym wyeliminować 20-22 użeracz z wariatami ;)
to chyba musisz zmienić oddział na mondeo :-D :-D bo nikt normalny exem nie pyrka :-P :-D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:13

zamień 20-22 na mechanik,a po 22 masz czas na użeranie się z wariatami,myślę że tak do 23.30,następnie jeszcze pół godzinki pod samochodem (noce są już w miarę ciepłe),o 24.00 możesz iść spać,a dzień powinieneś zacząć około 4.30-5.00,to jeszcze będziesz miał pół godzinki na gmeranie w Exie i w ten oto cudowny sposób po jakiś 2-3 tygodniach będziesz się cieszył silnikiem po remoncie :-P
tak więc zostało ci jeszcze trochę czasu na pisanie..........
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:15

chciałbym wyeliminować 20-22 użeracz z wariatami ;)
to chyba musisz zmienić oddział na mondeo :-D :-D bo nikt normalny exem nie pyrka :-P :-D
To akurat jestem jednym z najlepszych dowodów na to :-P
Dobra lepiej napiszcie jaki plan na jutro, co tu demontować, czy jak zdejmę wałek coś mi to pomoże w diagnozie, czy jednak szykować się do zdjęcia głowicy - kolektor osprzęt osłona rozrządu?
Kurcze nie wiem czy z tym nie poczekać parę tygodni aż mi bramę garażową wstawią, bo teraz to pod chmurką.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z silnkiem 4.6 V8 stukanie remont wymagany ;)

2015-05-04, 22:17

zamień 20-22 na mechanik,a po 22 masz czas na użeranie się z wariatami,myślę że tak do 23.30,następnie jeszcze pół godzinki pod samochodem (noce są już w miarę ciepłe),o 24.00 możesz iść spać,a dzień powinieneś zacząć około 4.30-5.00,to jeszcze będziesz miał pół godzinki na gmeranie w Exie i w ten oto cudowny sposób po jakiś 2-3 tygodniach będziesz się cieszył silnikiem po remoncie :-P
tak więc zostało ci jeszcze trochę czasu na pisanie..........
Zapomniałeś o jednym IIka dalej jeździ :-)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”