Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Pomocy !!

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Krzysztof J
Posty: 21
Rejestracja: 2014-10-09, 14:39
Lokalizacja: Poznań

Pomocy !!

2015-07-02, 18:31

Od kilku miesięcy walczę z moim explorerem (2000 rok , USA, 4 litry SOHC).
Najpierw poszedł ślizg rozrządu i zrobiłem rozrząd (cały).
Już się cieszyłem bo po tej wymianie rozrządu chodził dobrze a tu zaczęło stukać w silniku. Okazało się, że to zawór na 6 garze i popychacz.
Wymieniłem zawór i popychacz (przy okazji pierścienie), dałem nowe uszczelki i ...
- w spalinach czuć paliwo
- nie ma mocy
- czasem strzela
- po zdjęciu prądu z 6 gara nie ma różnicy w pracy silnika (na innych garach jest)
- jakby nie palił na 6 garze.
+ wymieniłem cewkę i nic
+ wymieniłem zawór EGR i nic
+ wymieniłem przepustnicę i nic
+ sprawdziłem go w serwisie USA na komputerze i nie wykazało żadnego błędu
Takie same objawy na benzynie i gazie (instalacja holenderska).
Proszę o pomoc, również odpłatną.
Krzysztof, tel. 600 473 425.
Krzysztof

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Pomocy !!

2015-07-02, 19:53

Po opisie widać, że nie pali na 6 garze. Pierwsza rzecz to świeca i sprawdzenie kompresji. Potem możemy gdybać.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Pomocy !!

2015-07-02, 20:14

dokładnie tak,nie ma kompresji na 6 cylindrze,co się stało z tym zaworem,który zaczął stukać przed naprawą (dlaczego stukał),czy nowy zawór został dotarty do głowicy?
tel. 606414212

Krzysztof J
Posty: 21
Rejestracja: 2014-10-09, 14:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Pomocy !!

2015-07-03, 05:02

Dzięki za reakcję.
Dlaczego stukał - nie wiem - ale wcześniej urwała się rurka doprowadzająca olej nad zawory.
Rurkę wymieniliśmy i stukał nadal więc weszliśmy głębiej w silnik.
Okazało się, że łożysko na popychaczu zaworu jest wytrzepane (luz) a zawór lekko zakrzywiony (taki test w wiertarce). Obie części wymieniono.
Głowice przeszlifowane, gniazda zaworów również. Nowe uszczelki.
Kompresja na WSZYSTKICH garach 12 ! Też na tym 6-tym.
Świeca daje iskrę (sprawdziłem też drugą cewkę i g...o).
Czy mimo, że daje iskrę mogą to być przewody prądowe ?
Z góry dzięki za pomoc.
Krzysztof tel. 600 473 425.
Krzysztof

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Pomocy !!

2015-07-03, 06:41

Kompresja jest, na benie i gazie to samo, czyli paliwo też raczej odpada. Może coś z przewodami lub świecami jakieś przebicie czy coś.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Pomocy !!

2015-07-03, 07:34

jeżeli jest kompresja,rozrząd nie jest przestawiony,rodzaj paliwa nie robi różnicy,to zostaje układ zapłonowy,załóż jakąś inną świecę,ciśnienie w cylindrze może gasić iskrę(miałem już coś takiego),załóż też inny przewód,nie pamiętam czy cewka od ohv i sohc jest taka sama,jakby co to taką od ohv mam,mogę pożyczyć ,zastanawiam się jeszcze czy nie rozjechała się mapa paliwa,ostatnio miałem jakiegoś mercedesa,cały czas jeździł i było ok,aż pewnego dnia zaczął kuleć na jeden cylinder,na benzynie i na gazie,diagnoza gazowników-rozjechała się mapa,wgrali na nowo i jest ok.
tel. 606414212

Krzysztof J
Posty: 21
Rejestracja: 2014-10-09, 14:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Pomocy !!

2015-07-06, 07:29

Viktoria !!!!
Okazało się, że to przewody.
Dziękuję za porady i wsparcie duchowe.
Krzysztof.
Krzysztof

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”