Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
grzesozm123
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-25, 14:50
Lokalizacja: Norwegia
Model Explorera: 4.6 V8

Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-25, 20:39

witam mam expo 4,6 8v 2004r i nie moge sobie poradzic z szarpaniem silnika na benzynie szarpanie jest mniejsze ale na lpg szarpie mocniej i gubi zaplon bledy tp wypadanie zaplonu na roznych cewkach moze ktos mial podobna sytuacje to prosze o kontakt

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-26, 07:52

kompresja do sprawdzenia bo może być wypalony jakiś zawór, jeśli to nie to wtryski a jeśli nie one rozrząd do wymiany, dobre oprogramowanie pokaże na którym cylindrze są notowane wypadania zapłonów
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

grzesozm123
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-25, 14:50
Lokalizacja: Norwegia
Model Explorera: 4.6 V8

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-27, 18:11

Hej pokazuje mi na kompie praktycznie wszystkie cylindry wypadanie zaplonu raz pierwszy ,trzeci ,piaty ,szosty itp.wtryski sa nowe a rozrzad jest na lancuchu w tym modelu dozywotni.ja zmienilem przepustnice bo jak byly zapchane katy to padla i nie wiem czy nie trzeba robic adaptacji moze od tego albo pedal gazu bo jest na potecjometrze nikt nie ma pojecia.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-27, 21:43

dziękuję za oświecenie ... dożywotni to może być wyrok za zabójstwo, łańcuchy i ślizgi w trakcie eksploatacji ulegają zużyciu i podlegają wymianie jak wszystko inne.... średnio po 300k klęka ale może i wcześniej
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

grzesozm123
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-25, 14:50
Lokalizacja: Norwegia
Model Explorera: 4.6 V8

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-28, 22:02

rozmawialem w servisie to w sprzedazy nie ma rozrzadu do tego silnika bo producent przewidzial zuzycie na okolo 1mln kilometrow takze rozrzad odpada

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-28, 22:21

pokaże ci coś niesamowitego tylko nikomu o tym nie mów bo to tajemnica tylko wybrańcy o tym wiedzą a Kuba Wojewódzki rozdaje za darmo za lajki na facebooku.... :

Obrazek

Obrazek

namiary na allegro jak by serwis szukał zestawu, ale skoro wykluczyłeś to że łańcuch rozrządu po 200 k jest o 1 cm dłuższy od nowego to spoko proponuje poczekać do miliona kilometrów i wrócić do tego serwisu...

http://www.jeepchryslerparts.pl/sklep/p ... letny.html

http://allegro.pl/rozrzad-4-6-ford-expl ... 80267.html

Muszę to sobie zapisać sposób na spławienie klienta z ASO level master
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-28, 22:34

http://www.explorerforum.com/forums/ind ... ps.204267/ ciekawy artykuł o padach rozrządu w 4.6 w granicach 100 - 110 tysięcy mil
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-28, 22:51

I kolega nabral wody w usta. Poszedl na dno razem z rozrzadem na milion kilometrow. Chcesz rozrzad niewymienialny? Mam taki na sprzedaz. Jest tylko jeden taki na OLX hehe.

Pozdro
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 01:20

czy można na naszym forum rozdawać lajki albo jakieś uwielbienia?
bardzo podobają mi się niektóre odpowiedzi,czytam je z dziką rozkoszą :-D ,naprawdę.
czasami tyko szkoda mi tych którzy ślepo wierzą w opinie "serwisów".
pozdrawiam Gromadno i 3M ;-)
tel. 606414212

grzesozm123
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-25, 14:50
Lokalizacja: Norwegia
Model Explorera: 4.6 V8

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 07:08

Dzieki ze mnie oswieciles nigdy bym na to nie stawial a nasi mechanicy to chyba nie douczeni bo ciagle zmienialem swiece cewki czujniki walu rozrzadu i nic a ikt nie stawial na lancuch jescze raz dzieki kupie i zobacze jak bedzie

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 08:03

ej chłopaki nie nabijajcie się, jak kupowałem 11 lat temu explorera i nie było forum, klubu i czego tam jeszcze, to też wierzyłem w ten łańcuch - bo przecież to nie pasek, tylko solidny kawał żelastwa :D
moje wierzenia rozwiał szybko mechanik, który jako pierwszy wymieniał mi rozrząd - jakoś po przejechanych 500 km od kupienia samochodu :D :D :D


potem założylem klubik, żeby było mniej wierzących :D :D :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 09:18

ciekawa ta wiara w łańcuchy jakoś każdy kto miał w dzieciństwie rower składaka czy BMX szedł raz na jakiś czas do taty dziadka czy sąsiada żeby ten ów cudotwórca wziął kluczyk nr 13 i cofnął minimalnie oś tylnego koła do tyłu w celu naciągnięcia łańcucha ... a nagle w wieku dorosłym wszyscy wierzą że łańcuch, który zapindala z ogromnymi prędkościami proporcjonalnymi do obrotów silnika sięgających kilku tysięcy na min w ogromnych temperaturach i przeciążeniach w zmiennych warunkach temperaturowych i przez 14 lat nie i pozostaje niezmienny jak śmierć i podatki ...

Co ciekawe w tych dywagacjach o wpływie zorzy polarnej na menstruację pingwinów Królewskich, jak w dziale "napędy" ktoś napisze że coś mu strzela przy 4x4 wszyscy jak jeden mąż solidarni jak baby z PMS-em piszą "łańcuch panie, łańcuch" i jakoś łatwiej wszystkim uwierzyć że wyciągnie się ...eeeee.... to:

Obrazek

niż maciupkie i cieniutkie jak sik wodnika szuwarka to:

Obrazek

chwała dla chłopaka że się ogarnął bo ja żartować jeszcze nie zacząłem i fajnie że uniknął tej wątpliwej w doznaniu przyjemności

WIARA CZYNI CZUBA :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 09:21

dlatego rozrząd tylko na kołach zębatych :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 09:26

oczywiście zgadzam się z przedmówcą ... no i oczywiście prosty nieskomplikowany

Obrazek

na przykład taki prosty biedny by nam się raczej nie psuł ale kto normalny chciałby skundlić explorera z jakimś ferrari enzo fuj . . .
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

grzesozm123
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-25, 14:50
Lokalizacja: Norwegia
Model Explorera: 4.6 V8

Re: Szarpanie silnikiem 4,6 8v

2017-03-29, 15:36

hej moze podpowiecie jaki interfej kupic zeby ogarnol parametry i inne bledy .

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”