Witam serdecznie wszystkich fanów i posiadaczy EXPLORERA... Od miesiąca jestem posiadaczem Forda Explorera III 4.6 z 2003r z instalacja LPG firmy BRC... Zakupiłem auto z świecącą się kontrolka CHECK ENGINE. Postanowiłem sprawdzić co pokaże mi ELM z programem Piston... Po podłączeniu wyskakują następujące błędy: P2195 (Układ paliwowy i dolotowy) oraz P0406 (Zewnętrzne układy kontroli emisji)... Pojeździłem trochę na samej benzynie i zauważyłem że na benzynie występuje tylko błąd P2195 zaś błąd P0406 pojawia się dopiero po załączeniu LPG. Dodam ze instalacja LPG to BRC SEQUENT FLY z systemem lubryfikacji. Proszę o informacje co może być przyczyną występowania tych błędów. Jakim sprzętem mogę podłączyć się do komputera w tym aucie bo V-SCAN DS936 nic mądrego praktycznie nie pokazuje. Pozdrawiam
Sondę wymieniłem i tym sposobem pozbyłem się jednego błędu... Pozostaje błąd EGR (P0406)- Jak się go pozbyć?? Pojawia mi się też sporadycznie błąd P0430 - Prawdopodobnie jest to błąd mówiący o konieczności wymiany katalizatora- Czy może być to konsekwencją źle działającego zawodu EGR?
Wyczyściłem zawór EGR... Przy okazji zaślepiłem wlot spalin do kolektora i nadal pojawia się ten sam błąd. Macie jakieś pomysły- sugestie co może być przyczyną? Do czego służy czujnik założony na rurce doprowadzającej spaliny do zaworu EGR?
Nie pamiętam jak to w 3 wygląda, ale domniemam że chodzi Ci o czujnik ciśnienia różnicowego. Najlepiej podjedź do kogoś kto ogarnia diagnostykę a nie tylko czyta błędy To szybko się kapnie.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam