Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Wysokie obroty biegu jałowego.

2018-05-09, 22:39

Cześć wszystkim.

Jak w temacie, mój Ex III 4.6 trzyma zbyt wysokie obroty na biegu jałowym. Związane jest to z samoistnym przyspieszaniem i nieprawidłową pracą skrzyni podczas redukcji na dochamowaniu. Wymieniłem już dwa razy silnik krokowy, a dzisiaj włożyłem nowy TPS. Niestety, problem nie zginął. Po zgłębieniu tematu wychodzi, że przyczyn moze być kilka. Czujnik temperatury silnika, sonda lambda, korkowiec, przepływomierz lub map sensor, jeśli występuje. W związku z faktem, że nie należę do tych co sie łatwo poddają prosze tych co chcą pomóc o informacje, jak przeskanować poszczególne czujniki mające wpływ na prace silnika krokowego, a dalej poziom obrotów mojego silnika. Jakie są prawidłowe wartości poszczególnych czujników i jak sprawdzić czy działają poprawnie? Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Wysokie obroty biegu jałowego.

2018-05-17, 20:47

W związku z ogromna pomocą forumowej sfory :lol: pragne poinformować, ze Ford sam sie naprawił. A mianowicie zdjąłem mu napięcie, wymieniłem TPS’a (najpewniej niepotrzebnie), zamieniłem silniczek krokowy na stary i wszystko ponownie uważnie podłączyłem. Efekt - wolne obroty prawidłowe, zmiana biegów poprawna i zero błędów w pamięci. Cuda, cuda ogłaszają!

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”